De regels van HAW

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

De regels van HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 12:29

Lieve bokkers/boksters,

Even een kort verhaaltje van de moderator van dit forum.

Natuurlijk kun je hier foto’s plaatsen van je paard of pony. Ja waar is het HAW-forum anders voor. Maar zoals bij alle forums zijn ook hier een paar regels om alles in iedereen van de foto’s te kunnen laten genieten.

Tip:
Probeer je foto’s niet te groot te maken. Zorg dat je foto’s ongeveer 640x480 pixels zijn of kleiner, dan passen ze op iedere monitor en blijven de download tijden ook een beetje binnen de perken voor bokkers met een modem.


Wat mag wel:
  • Je mag hier werkfoto’s plaatsen van je paard/pony
  • Je mag hier op een leuke wijze op elkaar reageren.

Wat wordt niet op prijs gesteld?
  • Plaats geen foto’s die je van internet geplukt hebt.
    Bijvoorbeeld plaatjes van mooie paarden, of juist mishandelde dieren. Je kunt dan een verwijzing plaatsen als je wil dat anderen die zien, maar wellicht past het dan ook in een beter forum.
  • Wanneer een foto het niet doet reageer dan niet met de mededeling dat je kruisjes ziet.
    Stuur de betreffende persoon dan een pbtje als je de foto wilt zien en meld even dat de foto’s het niet doen (anders wordt je bericht toch verwijderd).
  • Als je niets positiefs of opbouwends kunt zeggen over een foto reageer dan niet.
    Als je toch wilt reageren op een foto die je het gezien, doe dit dan via de PB.
  • De quote-knop liever niet gebruiken om foto’s te quoten.
    Daardoor wordt het topic onnodig traag.
  • Oneliners zijn niet geliefd.
    Probeer iets meer te schrijven dan een regeltje.

Wat nu als je iets op Bokt ziet wat er niet thuis hoort?
  • Stuur de moderator van het betreffende forum een pbtje.
    Bij HAW en ITP ben ik dat bijvoorbeeld.
  • Is het heel dringend en moet er direct ingegrepen worden, stuur dan een moderator die online is een pbtje.


Voor de bokkers die nog nooit een foto geplaatst hebben. (Ja, die zijn er... Knipoog )
Als je dit stappenplan volgt lukt het vast:

  • Je load je foto's up bij een uploadsite of op je eigen site als je die hebt.
  • Volg de aanwijzingen op de uploadsite die je daar krijgt.
  • Klik met je rechtermuisknop op je foto die je zojuist geupload hebt.
  • Klik op eigenschappen.
  • Kopieer het adres van de foto
  • Vervolgens ga je naar je topic op Bokt
  • Plak het adres van de foto in je bericht.
  • Zorg dat er voor het adres [img] staat en achter het adres [/img]
  • Je kunt ook het adres selecteren en op de knop Img klikken.


Tijdens het moderaten valt mij het volgende op:

  • Helaas wordt er erg veel gebruik gemaakt van oneliners
    zoals "aah wat lief"
    Het is vast goed bedoeld Scheve mond , maar maak er een zin van en vertel er evt nog wat meer bij.
    Probeer dan ook wat meer dan drie woorden in te typen.
  • Ook is het me opgevallen dat de foto's vaak te groot zijn.
    Het maximum is echt 640x480 pixels. Verklein ze dus eerst voordat je ze upload. Dat scheelt een hoop werk.
  • Gelukkig zie ik ook heel veel dingen die goed gaan hoor! *LOL*
    Ik zie bijvoorbeeld dat er niet zo heel veel foto's gequot worden. Er wordt heel goed gezegd welke foto er wordt bedoeld als er een specifieke foto wordt bedoeld.
    En over het algemeen wordt er ook leuk op elkaar gereageerd.
  • Ik zie helaas nog wel veel te veel meldingen in de trant van:”kruisjes”.
    Stuur mij een pbtje waarin je het topic-adres vermeld en dat de foto’s het niet doen.
    Of stuur de betreffende bokker een pbtje met de mededeling dat de foto’s het niet doen.


Mocht er iets niet duidelijk zijn, stuur dan een pbtje naar de mods van HAW en ITP . Lijst
Laatst bijgewerkt door Mickey op 21-10-03 10:51, in het totaal 4 keer bewerkt



Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-03 23:42

Diverse uploadsites:
Omdat er telkens gevraagd wordt waar je kunt uploaden, wil ik een overzicht gaan maken.

Dus als je nog een aanvulling hebt op de onderstaande adressen reageer dan eventjes aub.


[*]http://www.gofoto.nl
[*]http://www.fotohub.com
[*]http://www.clubs.nl
[*]http://upload.flappie.nl
[*]http://photos.msn.nl (foto's verdwijnen na enkele dagen)
[*]http://www.picturetrail.com/
[*]http://members.lycos.nl
[*]http://www.tripodnet.nl
[*]http://www.myimager.com/myImager.cfm?p=open&f=0

Sommige uploadsites zijn niet altijd even goed bereikbaar.

http://www.geocities.com kun je niet als uloadsite gebruiken. Dat werkt niet vanuit geocities uit. Maar Sypheron schijnt een manier te weten waarbij het wel lukt. Dus kun je hem een pb sturen.

Als je een foto hier op bokt zet, let er dan aub wel op dat het maximaal 640x480 pixels mag zijn.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 29-04-03 22:09, in het totaal 5 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-03 11:51

Fotorequests

Fotorequests mogen niet behalve als ze erg specifieke fotos betreffen.

Als je met een beetje nadenken en www.google.com binnen 5 minuten 40 fotos gevonden kan krijgen over het gevraagde onderwerp dan mag een fotorequest topic niet.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-03 13:36

Verkiezingen

Gelieve geen verkiezingen plaatsen, en ook geen topics van rassen die zich kunnen verzamelen. (Want dat komt eigenlijk toch ook weer een beetje op hetzelfde neer...)

Alleen de verkiezing pony en paard van het jaar 2003 mogen.


Veel bokkers vinden de verkiezingen niet prettig en daarom wil ik het bij deze twee laten. Dus niet nog een verkiezing voor ieder ras apart.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 21:32

Bijna dagelijks moet ik pbtjes versturen dat de geplaatste foto's te groot zijn.
Terwijl er in de mededeling bovenaan in dit topic toch duidelijk staat dat de foto's niet groter mogen zijn dan 640x480 pixels.

Daarom mijn vraag:

Zorg ervoor dat de foto's niet groter zijn dan 640x480 pixels!Kleiner mag natuurlijk altijd!

Foto's verklein je in het fotoprogramma op de computer. Dit doe je al voordat je de foto's opslaat op je computer. En dus ook voordat je ze op internet zet.
Wanneer je bij de helpfunctie in het progamma afbeelding verkleinen intypt, is er vast wel te vinden hoe dat dat moet.

Ik hoop dus binnenkort een hoop pbtjes minder te hoeven versturen.
Laatst bijgewerkt door Mickey op 11-10-03 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-03 21:32

Foto's verkleinen kun je als volgt doen:
Ik neem hierbij als voorbeeld Paint, omdat dat programma op de meeste computers wil aanwezig is. Wil je het met een ander fotoprogramma doen, gebruik dan even de helpfunctie van het programma op op te zoeken hoe dat je dat daar doet.

Je opent dus Paint:
    *afbeelding openen
    *klik op afbeelding
    *vervolgens op kenmerken
    *en daar kun je de pixels wijzigen
    *let op maximaal 640x480 kleiner mag natuurlijk altijd:D

Lukt het je dan nog niet dan kun je altijd een pbtje sturen.



PS Als ik geen reactie krijg op een pb, maar ik zie wel dat de pb is gelezen, wordt je topic gewijzigd. De foto's zijn dan niet meer zichtbaar en er staat dan alleen nog maar een link.

Tip van een bokker:
Misschien is het ook leuk om te vermelden dat als je bij picturetrail upload, de foto's automatisch verkleind worden naar een goede maat... Hetelfde gebeurt ook als je bij goups.msn een groep aanmaakt en daar foto's plaatst, dan kan je ook de maat zelf kiezen...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-03 23:22

Bart heeft een verkleinmachinetje gemaakt zodat je foto's kunt verkleinen om ze daarna op Bokt te plaatsen. Of om je avatar in de juiste verhouding te krijgen.

Dat kun je op de volgende link http://www.bokt.nl/verkleinen.php

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 13:46

Verzameltopics

Leuk dat jullie zo enthousiast foto's op Bokt willen plaatsen.
Maar helaas ga ik toch ingrijpen, niet omdat het niet goed verloopt maar om het volgende:

Vorig jaar hebben we als regels op ITP ingesteld dat het niet de bedoeling in dat evr verkiezingstopics gehouden werden. Er waren erg veel bokkers die zich er aan begonnen te ergeren.

Eigenlijk komen deze verzameltopics van plaats hier je, leukste, mafste, lekkerste ... foto's op hetzelfde neer.

Daarbij komt nog eens dat er op deze manier veel andere topics sneller zakken naar pagina 2 of 3 terwijl ze op dezelfde dag geplaatst zijn. En je begrijpt dat dat ook niet leukt voor de topicstarter is.

Vandaar dat ik dit soort topics nu dus ook ga sluiten.

Mickey

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-03 16:18

De foto's van de diverse meetings zijn verhuisd.

Er is een speciaal (tijdelijk) forum aangemaakt voor alle verslagen van de diverse meetings, Meetingverslagen.
Ik heb de vele foto-topics daarheen verplaatst.
Mocht ik er nu nog een vergeten te zijn om te verplaatsen, laat het dan eventjes weten svp.

Mickey

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-03 09:14

Houd rekening met de volgende dingen als je de foto's niet zelf hebt gemaakt:

Fotografenfederatie.nl"]
Naamsvermelding.
Fotografen hebben op grond van art. 25 van de auteurswet recht op naamsvermelding.
Fotografen hechten aan het vermelden van hun naam bij iedere foto:

[list][•] Het is een erkenning voor de bijdrage die de fotograaf aan de publikatie heeft geleverd.
[•] Het maakt het gebruik van foto’s zonder toestemming moeilijker. Immers niet iedere fotograaf zal elke foto die hij gemaakt heeft nog herkennen. Naamsvermelding bij iedere foto geeft hem de mogelijkheid om te controleren of er toestemming is gegeven.
[•] Het geeft anderen de mogelijkheid de fotograaf te benaderen. [/list]
Uiteraard kan van fotografen worden verwacht dat ze alle foto’s die ze afleveren voorzien van hun naam en adresgegevens.
Verder is de zin: “Voor ieder gebruik is toestemming vereist, en bij ieder gebruik is naamsvermelding verplicht” een nuttige aanwijzing voor de gebruikers en een bescherming tegen misbruik.
In het Engels: “No reproduction without creditline.”
[/quote]



[quote="Fotografenfederatie.nl schreef:
Digitaal.
De ontwikkelingen op digitaal gebied zijn nog steeds in volle gang. Het is inmiddels duidelijk dat de ontwikkelingen voor fotografen grote gevolgen hebben. Uiteraard bieden nieuwe media nieuwe mogelijkheden en nieuwe problemen. Hoewel het auteursrecht gewoon blijft gelden, zodat zelfs de eerste stap, het digitaliseren van een foto, niet is toegestaan zonder toestemming van de fotograaf, is vooral het beschermen van het auteursrecht moeilijker geworden door het grotere gemak waarmee zonder kwaliteitsverlies kopieën van foto’s gemaakt kunnen worden. Daartegenover staat dat er ook technieken zijn ontwikkeld om digitale bestanden voor het menselijk oog onzichtbaar van een watermerk te voorzien, zodat de auteur altijd weer aan te wijzen is.
Verder moeten de bestanden door de klant van de vaste schijf van de computer worden verwijderd nadat ze gebruikt zijn, behalve wanneer er schriftelijke toestemming is van de fotograaf om ze te bewaren.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 18:31

Waarom zijn er zoveel topics verplaatst ?

Er is een nieuw forum bijgekomen voor foto's om de druk van ITP te halen.
Als je naar de omschrijving kijkt van de diverse forums zie je waar je het het beste kunt plaatsen Knipoog

[ITP] In The Picture
Hier kun je foto's kwijt van je paard tijdens trainingen en wedstrijden (dressuur, springen, endurance, mennen, vrijheidsdressuur, noem maar op).

[LK] Lol met je Knol

Voor alle grappige, leuke en sfeervolle foto's van je paard, maar ook voor tekeningen, knutselwerken en andere plaatjes.

[KS] De Kraamstal
Dit is een tijdelijk forum dus zal niet altijd beschikbaar zijn Knipoog
Voor alle verhalen en foto's van veulens en drachtige merries.

[BV] BoktmeetingVerslagen
Foto's en verslagen van Boktmeetings.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 77 bezoekers