Bokt paard verkiezing 2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Bokt paard verkiezing 2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-02 23:48

Tijdens het moderaten is het bericht van stef verdwenen daarom staat dat nu in dit bericht: afz Mickey

Stef"]
Net als vorig jaar hou ik weer de enige officiele bokt paard verkiezing.
Wat is de bedoeling?

* Plaats 1!!!! foto van je eigen paard /verzorgpaard /lievelingspaard . Meerdere foto's en collages e.d. zijn NIET toegestaan, dit om het zo eerlijk mogelijk te houden aangezien niet iedereen 123 een collage in elkaar kan flansen.
[edit"Mickey"]
Letten jullie er wel op dat de foto maximaal 640x480 pixels mag zijn [/edit]


* Iedereen mag 1!!!! paard opgeven

* Beschrijf in het KORT waarom jij vind dat jou paard /verzorgpaard /lievelingspaard voor jou boktpaard van het jaar is.

* In dit topic alleen paarden opgeven. Niet op de foto's reageren, vragen kunnen via PB, dit om alles zo duidelijk mogelijk te houden.

* Opgeven kan TOT 7 januari 2003. Dan sluit de nominatie ronde en kan er gestemd worden.

* Elk paard kan maar 1x genomineerd worden. Het heeft dus weinig nut om, als je dezelfde lievelingspaard hebt als een andere bokker, het paard nog een keer op te geven

* Vergeet niet de naam van het paard te vermelden.

Veel plezier, en groetjes Stef

NB: Dit topic is dus enkel voor PAARDEN!

[edit="Mickey schreef:
het is niet de bedoeling dat je andere bokkers gaat pben van stem op mijn paard/pony. Een hoop bokkers zijn niet gediend van dergelijke pb's
[/edit]




Oke komtie:

Afbeelding

Collin moet bokt paard van het jaar worden gewoon omdat ie zo stoer,lief is en omdat hij voor alles in is.....
Mijn super paardje die zwaar vermagerd en uitgehongerd in Nederland aankwam vorig jaar!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 00:38

Omdat mij dit vorig jaar niet gelukt is, nomineer ik Wenga:

Afbeelding

Wenga is een 15 jarige Hannoveraanse merrie van 1.75.
Ik vind dat ze het verdient om Boktpaard 2002 te worden, omdat ze na mishandeling en na hoefkanker nog steeds heel sterk is gebleven en ze heeft altijd haar vertrouwen in de mens behouden. Ook heeft ze een hart van goud en doet geen vlieg kwaad...Een super-paardje dus!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 01:27


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 01:57

Bij deze wil ik Banjer nomineren:
Afbeelding

Banjer is mijn rots in de branding... ik zit in een niet zo'n prettige situatie... en dankzij Banjer red ik het allemaal wel...

Kom ik op stal aan en zie ik Banjer... dan voel ik me weer even heel gelukkig... na alles wat ze in haar jonge leventje heeft meegemaakt, vind ik het heel bijzonder dat ze nog zoveel liefde over heeft... en dat ze de kracht kan vinden om mij er doorheen te slepen...

Banjer... ik hou van je en ik ben trots op je!!! Together forever... Lovers

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 02:07

Bij deze nomineer ik doerak:
Afbeelding
sorry voor de grote foto!

Ik nomineer doerak omdat, hij erg lief is en na alles wat hij mee heeft moeten maken zo sterk is gebleven.
Omdat hij altijd zo z`n best doet, en hij erg lief is.. Lovers

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 02:20

Kyra

Afbeelding

Waarom Kyra?
Kyra is 3 jaar geleden op de manege gekomen en toen hebben ze mij gevraagd haar te verzorgen. Ze kwam aan als een heel bang paard, durfde niks, had weinig vertrouwen in mensen en durfde amper haar stal uit.
Na vele pogingen durfde ze op een geven moment weer naar buiten, na ruim een jaar naar de wasplaats en nu kan ik alles met haar doen, zolang er er maar rekening mee hou dat het een angsthaas is.
Ik heb in die 3 jaar zoveel geleerd van Kyra en heb met aan een band opgebouwd die niemand kan vebreken.
In die 3 jaar is er veel gebeurt en ik vind dat Kyra het heel goed gedaan heeft in de mindere periodes. Kyra is een manege paard, rijd 3 tot 4 uur per dag zonder te mokken en heeft al vele mensen leren rijden. Ook al zijn er wat minder leuke dingen gebeurt is Kyra onvervangbaar voor elk ander paard dan ook voor MIJ het boktpaardje van het jaar ik en hoop dat jullie er ook zo over denken!!

Naam: Kyra
Ras: KWPN
Geslacht: merrie
Leeftijd: 10 jaar

xxx-jes Coco (Kyralovertje)

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 04:10

Ben een beetje aan het dubben of Avalon nou bij de pony's hoort of de paarden. Omdat een arabier toch een PAARDENras is, toch maar hier..(Ik weet het Schijnheilig , niet eens mijn eigen paard nomineren). Je maakt het me trouwens wel heeeel moeilijk om maar 1 foto te laten kiezen..

Afbeelding

Waarom hij? Omdat hij de allerbeste is wat mij is overkomen, hij wordt nog iedere dag gemist en omdat ik enorm veel van hem heb geleerd. Hij heeft me zoveel gegeven. Lovers

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 04:43

Blacky

Afbeelding

Naam: Blacky
Leeftijd: 12 jaar
Ras: Shetlander X welsh
Geslacht: Ruin

Waarom Blacky?
Blacky heeft het gewoon verdient.
Hij heeft er veel pijn gehad door zijn hoefbevangenheid...en ben trots op hem dat ie altijd voor mij wilde lopen (bedoel gewoon als ie geborsteld moest worden..niet rijden ofzo)
Hij is lief voor de meeste mensen, en wil altijd veel aandacht hebben. Ik ben door Blacky echt veel van paarden gaan houden. Heb er veel van geleerd. Heb ook meer zelfvertrouwen gekregen.
Ik moest het kort houden
Ik hoop dat Blacky nu boktpaard van het jaar word.
Laatst bijgewerkt door sunshine op 01-01-03 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 05:58

Ik nomineer mijn lieve kleutertje BAS CHEYENNE :

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/cheyenne1txt(1).jpg[/img]

Ik heb Cheyenne vanaf juli 2002 en dit is dus de eerste
keer dat ik meedoe aan deze verkiezing. Cheyenne is
een volbloed arabische merrie van 2,5 jaar oud.
Op deze foto is ze een stuk jonger nog en inmiddels
is ze NOG veel mooier Kwijl (bewijzen in mijn profiel!!!)Ik heb
zoveel mooie foto's dat het moeilijk was om te kiezen Knipoog

Waarom Cheyenne? Omdat ze wonderschoon is Pling met
haar prachtige lange blonde manen en daarnaast verschrikkelijk lief,
naief, knuffelig, aanhalig, stoer, expressief en nieuwschierig is.
Een paardje om uren naar te kijken, uren mee te knuffelen
en een paardje om eeuwig van te houden!!!!! Lovers

In mijn profiel kunnen jullie haar zijdezachte snoetje
verder bekijken en kunnen jullie tevens zien hoe
lang en mooi haar gouden lokken zijn.......geloof me....ONWEERSTAANBAAR!!!
Laatst bijgewerkt door Franca op 05-01-03 01:50, in het totaal 9 keer bewerkt

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 06:45

Afbeelding

Hier de schimmel, ze heet Nuvola, ze is afgelopen zomer alleen maar kreupel geweest en nu weer uit een diep dal omhoog geklommen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 10:57

Afbeelding

Ik nomineer Ilindra omdat ze zo super veelzijdig is
We fokken met haar, ze is het voorpaard van m´n tandem, ik rijd er dressuur mee, maak wel een sprongetje, maak veel buitenritten,
en van de zomer bleek ze zelfs heel veel aanleg te hebben voor Western zoals ze hier demonstreerd met een perfecte sliding stop Haha!
Als dit niet de meest veelzijdige merrie van Bokt is weet ik het ook niet meer.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 11:49

Afbeelding


Mijn grote vriend Leviticus

De hengsteboer wilde een veulen van onze fokmerrie.
Toen kwam de KWPN hengst Vincent in actie.
Op 17-6-1993 zag Leviticus het levenslicht.
De hengstenboer kwam kijken en het veulen was niet wat hij er van verwacht had.
Als jaarling en 2 jarige ging hij naar de hengstenwei want er waren geen liefhebbers die hem wilde kopen.
Naar de markt brengen of bij een handelaar droppen was voor mijn moeder geen optie.
Ik had al een paard (genaamd Koetie) waar ik wedstrijden mee deed en 2 onderhouden kon ik niet.
Als 3 jarige is Leviticus zadelmak gemaakt en er werdt een advertentie geplaatst in de Hoefslag.
Er kwam een vrouwtje kijken die er meteen helemaal weg van was.
Bij de 2e keer dat ze kwam nam ze een kennis mee die haar enthousiasme helemaal de grond in boorde door te zeggen:

"Wat moet je met die pony" (hij was 1.60)

De koop ging dus niet door.

Op 28 november 1997 werdt Koetie volledig afgekeurd voor sport
en recreatie.
Ze is ingeslapen want je kan een paard niet d'r verdere leven op pijnstillers laten lopen.
Mijn moeder vondt het zo sneu dat ik in 1x helemaal uitgereden was dat ik Leviticus van haar cadeau kreeg.

Inmiddels heb ik hem 5 jaar is hij uitgegroeid tot 1.65 en wil ik hem NOOIT meer kwijt!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:02

Ik nomineer mijn fries Ynse fan de Koarndyk;

Afbeelding

Ynse mag zeker niet ontbreken op de lijst van genomineerden omdat hij ondanks zijn leeftijd (3,5) zo ontzettend goed meewerkt en braaf is.
Hij heeft zeker nog wel zijn ondeugendheden en streken, maar dat zijn echt kwajongensstreken waar ik stiekem altijd om moet lachen.
Ynse is net onder het zadel en doet zo hard en goed zijn best dat ik daar bewondering voor heb. Ga er maar aan staan; eerst heerlijk kind kunnen zijn met al je vriendjes in een wei, nu op een vereniging, zadel op je rug en luisteren maar. Ik hou van Ynse al was het mijn eigen kind Lovers

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:33

wow, je bent er wel vroeg bij. als ik een nieuwe foto had, had ik hem wel geplaatst. maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:36

Afbeelding

Waarom kawa?
Tja wat moet ik daar nu van zeggen?
Dat hij een enorm goed karakter heeft met een groot knuffelgehalte Lovers
En op rijtechnisch gebied doet hij alles voor je, maar dat is duidelijk te zien op de foto.
Mijn geweldige springer, die ook nog eens zijn best doet in de dressuurring.
Als je mij een paar geleden zou zeggen dat we daarmee Z zouden worden, had ik je voor versleten Lachen
Hij is zo lief en doet gewoon alles voor een appeltje Vork Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:42

Ik nomineer Bolivia!
Afbeelding
Ik nomineer haar, omdat ze vorig jaar zoveel heeft meegemaakt: artrose, vaak naar de veearts, naar Friesland gegaan,in november weer teruggehaald met ernstige rainrot (korsten over haar hele lichaam), wormen en mager.. Ze is er nu weer een beetje bovenop aan het komen (ze wordt nu kaal omdat de korsten loslaten). En nog steeds is ze een superlief paard!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 12:44

Duncan als boktpaard 2003 !

Afbeelding

Omdat we het afgelopen jaar met kleine pasjes steeds verder komen, ondanks een paar kleine tegenslagen (kreupel, tying up). En hij langzamerhand steeds beter in z'n velletje begint te komen, wat brutaler wordt en ik gewoon gek ben op hem Lovers !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:40

Tja, ik heb een luxe probleem.... Ik weet niet welke van mijn kanjers ik in de strijd zal gooien....
Ilindra is iig niet de enige die een superveelzijdige merrie heeft... De meeste mensen kennen mijn kanjer alleen maar van mijn superenthousiaste verhalen over SUPERJURGA! Lovers Maar deze keer kies ik voor mijn hopelijke toekomsttopper: VOICE Kwijl

http://www.home.zonnet.nl/dverlouw/wei1/P1010071.jpg
[edit="Mickey"]Foto mag maximaal 640x480 pixels zijn[/edit]

Waarom mijn kleine duveltje? Het is een van de mooiste dingen die me in mijn (ik weet het, ik ben nog jong) leven is overkomen. Heb haar geboorte mee mogen maken, het grote wonder, mijn 'hengst' die een merrie bleek te zijn... }> Een kleine Jurga, die net zoveel voor me betekent als haar supermoeder, maar nog niet zoveel voor me gedaan heeft als kleine meid zijnde.
Wel vergeet ik niet dat ze er voor me was, al als veulen van een paar weken oud. Toen ik het moeilijk had, huilend in haar stal zat, en tegen haar aan mocht liggen en al Voice knuffelende, werd ik rustig... Toen al was ze er voor me en ik hoop dat ze (net als haar geweldige moeder) nog lang bij me mag zijn en dat ik met haar ooit mijn doel in de wedstrijdsport (teveel om op te noemen, ik wil alleen maar veelzijdig *LOL* ) mag bereiken.

Vandaar dat ik deze keer kies voor Voice! Party!! [/img]
Laatst bijgewerkt door Jurga op 01-01-03 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 13:48

Pepeijn (KWPN, gelder X engels volbloed):
Afbeelding
Woorden die bij Pepeijn horen: dapper, macho, fris, humor, eerlijk, nieuwsgierig, stronteigenwijs.

Onder het zadel is hij geweldig, zie profiel.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:05

Ik zou graag Isolda willen nomineren voor paard 2003

Afbeelding

Isolda zou ik willen nomineren omdat ze een kloteperiode in 2002 heeft gehad. Waar ze uiteraard weer goed uit is gekomen. Nu is ze ietsje minder veelzijdig als ze was, we kunnen niet meer aangespannen rijden. Maar ze compenseerd het weer leuk in onze dressuurpogingen.
En na 13 jaar ben ik haar nog steeds niet zat *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:16

Natuurlijk wil ik Laiser dan ook nomineren voor boktpaard van het jaar 2003

Waarom ...
...omdat Laiser in het afgelopen jaar heel hard aan zijn zelfvertrouwen heeft gewerkt.

Hij heeft heel veel grenzen verlegd, die ik niet altijd voor mogelijk had gehouden. 2003 zal hem vast nog meer momenten brengen die bij zullen dragen tot het versterken van zijn vertrouwen in zichzelf en in mij (althans dat zou ook wel fijn zijn Tong uitsteken )

Daarom Is Laiser voor mij Boktpaard van het jaar 2003!

Afbeelding
En wil je nog meer over hem lezen of zien, hij heeft een hele eigen site. Knipoog

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:22

Afbeelding
Ik nomineer Railly..
Omdat hij in 2002 bij ons is gekomen en nog geen vlieg verkeerd gedaan heeft.
Hij moest bij al z`n vriendjes weg en mag nu lekker bij ons blijven

Hij vertrouwd je snel en loopt als een hondje achter je aan!!
Hij is gewoon geweldig!!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:36

Boris (Hannoveraan)
Afbeelding
Boris is 23 jaar oud, en nog steeds kan hij enorm veel! Hij heeft artrose, maar doet nog steeds zijn best. Op zijn 23 jaar heeft hij een nieuwe start moeten maken. Daar heeft hij het nu erg naar zijn zin, en het gaat steeds beter. Hij krijgt meer spieren en hij is niet meer zo dik. Boris verdient dit, hij heeft heel zijn leven al zo zijn best gedaan! En nog steeds is het een vrolijk en fris paard met veel karakter. Ik heb veel lol met hem gehad, en ik ga nog steeds weleens bij hem langs, om te kijken hoe het met hem is.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-03 14:38

Ik nomineer mijn quartertje; Sher Leos Pace
Afbeelding
Waarom?
Voor mij is ze gewoon heel speciaal, ze is mijn eerste eigen paard. Verder is ze onwijs lief en braaf, momenteel is ze alleen behoorlijk aan het puberen en af en toe een echte draak }>
Maar ze is nooit echt gemeen, ze doet me nooit echt opzettelijk pijn en ze weet dondersgoed wanneer ze echt op moet houden.
Tja, Sher is het gewoon helemaal voor mij Lovers , maar wie vind dat nou niet van zijn eigen paard?
zie profiel voor meer foto's Knipoog Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door steeffie op 04-01-03 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt