Gister (zaterdag 17-september-2005) mocht ik met mijn aanspanning naar het Horse Event komen voor een BIT-clinic van Mieke van Tergouw (ex-wereldkampioen 2-spannen). Hiervoor waren we de dag van tevoren al druk mee bezig geweest qua tuig poetsen, kar schoonmaken, pony scheren/wassen/vlechten enz. en natuurlijk vroeg op bed want moest om 10 uur al rijden in Deurne: wat betekende om half 5 van mn bed af.
Dat was allemaal nog wel te doen en we hadden ons ook niet verslapen... Nou ik snel de pony klaargemaakt voor vertrek (statiedeken erop, transportbeschermers om, staart ingepakt, enz.) en toen wouden we op weg: nou toen zei de vrachtwagen: doe t zelf! dus dat was een beetje een probleempje

Toen we daar aankwamen ging ik me gelijk melden bij de BIT-stand en toen snel weer trug om aan te spannen (mocht ook inrijden in de hoofdring waar ik eerst moest beginnen). Snel aangespannen en mn vader had m ff losgestapt zodat ik me kon omkleden (want t moest allemaal snel gaan), toen zijn we in de haast ook nog vergeten de pony suikerklontje te geven (voor beter bezig zijn met t bit).
Dus om 10 uur was ik in de BIT-piste, daar lekker losgewerkt tot Mieke kwam: toen ff voorgesteld (was samen met iemand met een fries) en wat wij wilden oplossen aan t paard (mijn "probleem" was dat ik graag wilde de pony iets lichter in mn hand te kunnen stellen en beter buiging/stelling te kunnen vragen). Nadat we ons hadden vorogesteld gingen we naar de Gras-piste waar we verder gingne met loswerken, dit ging allemaal erg leuk en met de verandering dat de kinketting strakker moest kon ik verder gaan loswerken. Daar liep de pony gelijk al iets beter op dus dat was al een pluspunt. Toch vond Mieke het allemaal nog niet goed genoeg en wilde ze er zelf ff mee rijden: ook dit gaf al snel verbetering. Toch wilde ze graag dat ik het rubbertje (wat om de kinketting zat) zou weghalen: dus ik dat gedaan en daarna ging t echt heel snel beter... ze kreeg m beter in de buiging/stelling en vooral aan de rechterkant (waar hij vast op zat). Ik kon daarna zelfs een super keertwending met hem rijden! Na de clinic kwam de vrouw/journaliste van het BIT nog naar me toe om naar mn ervaring te vragen enzo. Nou ze zag gelijk aan mn big smile dat t goed zat! haha...

De pony weggezet en natuurlijk nog een hoop leuke clinics gezien (maar daar val ik jullie wel mee lastig in ander topic

Toen we savonds weer wegwilden hadden we een nieuw probleem: ALLE OLIE WAS UIT DE AUTO!!! (verloren onderweg s'morgens) dus wij naar een benzinepomp die gelukkig nog open was en daar 8 liter olie bijgevuld: daarna nog 8 liter meegenomen en 5x gestopt onderweg om te kijken of er nog genoeg inzat...
Nou al met al zijn we weer veilig thuis gekomen en hebben we een super dag gehad! Echt 1-tje met super herrinering en heb superveel geleerd!
Denk niet dat ze het zal lezen maar tohc: MIEKE BEDANKT!!!!

Nou genoeg geluld en hier de foto's (de foto's met het copyright zijn gemaakt door Siempie op bokt: SUPER BEDANKT!):
Loswerken in de BIT-piste:

Toen naar de Gras-piste:

Achterkant ook leuk?:

Mieke aan de leidsels (niet gelijk eens met elkaar

Dit is geen gymnastiek maar Mieke pakt ff gras voor m

En nog ff vragen beantwoorden voor de journaliste van t BIT:
Uitleg voor mn vader over het buigen en stellen op de rechterkant:
Er komt in het BIT dat op 8 oktober uitkomt ook nog een "verslag" in te staan over de clinics die het BIT heeft verloot.