Foto's Highpoint

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 20:01

Ik ga jullie vol trots foto's van Highpoint laten zien! Highpoint is een 12 jaar oude ruin die ik 2 1/2 jaar geleden heb gekocht van Wout Jan van der Schans. Hij was een internationale spring paard wiens kansen waren verkeken. Het was een heel moeilijk paard, maar wij konden het wel goed met elkaar vinden. Hij zou verkocht worden naar Italie en dan weet je niet waar zo'n beestje dan terecht komt, dus heb ik hem gekocht. Ik spring wel met hem, maar echt alleen maar voor de lol. Ik heb geen tijd om wedstrijden te rijden op dit moment.

[img]../upload/268/highpoint.jpg[/img]

[img]../upload/268/highpoint2.jpg[/img]



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marieke op 2001-06-21 20:03 ]</font>


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 20:39

Highpoint was als 6 jarige een hengst prospect. Wat er precies gebeurd is, is ons niet geheel duidelijk, maar op en dag was hij het vertrouwen in de mens totaal kwijt. Levens gevaarlijk was hij. Wout Jan staat er bekend om dat hij moeilijke paarden voor zich kan winnen en dus kwam hij bij hem terecht. In het begin won Wout Jan alles met hem. Hij vertelde dat wanneer je naast Highpoint stond dat hij echt een killer was, maar als je er eenmaal op zat ging het wel, en door zijn vechtlust won hij dus ook alles.

Tot op een dag Highpoint besloot ook niet meer te willen rijden. Hij kwam omhoog, liet zich omvallen, tijdens het longeren viel hij aan, je kon niet bij hem in de stal komen. De Groom vertelde me zelfs dat ze Highpoint tussen de kettingen had staan om te zadelen en dat Highpoint dan gewoon ging liggen, zo kon ze hem dus niet zadelen. Of dat hij dan aan galoppeerde, zo de twee kettingen brak en gewoon weg galoppeerde.

Ik werkte met Bioscan en behandelde verschillende paarden voor Wout Jan. Hij vroeg mij lachend of ik Highpoint kon veranderen. We liepen naar zijn stal en Highpoint vloog ons aan met zijn tanden bloot. (gelukkig zaten er tralies voor). Ik zei dat ik wel dacht dat ik hem kon helpen. Scannen kon ik hem niet want hij viel echt aan. Met gevaar voor eigen leven zetten ik de lampen op de plekken waarvan ik dacht dat hij last had, en zowaar viel Highpoint binnen 5 minuten in slaap.

Na hem tien dagen behandeld te hebben klom Wout Jan er weer op. Mijn hart sloeg 100 kilometer per uur, maar hij reed er zo mee weg. 2 dagen later liep hij weer zijn eerste wedstrijd! Foutloos en in de barage 1 eraf! Alleen dit hield Highpoint niet vol, de stress van wedstrijden was te groot, dus Wout Jan gaf het na 4 jaar geprobeerd te hebben het uiteindelijk toch maar op.

Maar goed wie wil dit paard hebben? Hij is een luchtzuiger, slaat met zijn hoofd tegen de muur, valt je aan op stal, is niet echt makkelijk en betrouwbaar met het rijden, met andere woorden, men mocht hem niet! Highpoint en ik hadden ondertussen een goede band opgebouwd, wij konden het goed met elkaar hebben, het klikte gewoon, plus bij mij wist Highpoint dat hij lekker werd behandeld met de Bioscan, dus dat betekende rust. Ik kocht Highpoint!!!

Ik had al in geen 12 jaar meer dressuur gereden, dus ik moest mezelf weer helemaal omscholen. Ik heb Highpoint in eerste instantie wel het western aangeleerd (met een gewoon zadel). Eerst maar eens op zijn eigen benen lopen. Zijn stress verminderde onmiddellijk. Nu rijden we “gewoon” alhoewel ik hem wel vaak weer even een paar dagen als een western paard rond stuur. Het gaat erg goed met Highpoint en mij. Hij is erg eenkennig en hij zal nooit een echt makkelijk paard worden, je moet hem met beleid rijden, maar hij slaat niet meer met zijn hoofd, valt je niet meer aan, is gewoon te longeren, is erg lief in de omgang, maar met springen kan hij nog wel eens in de stress raken. Highpoint heeft me een les geleerd, en dat is geduld!!! Ik heb hem een les geleerd, mensen zijn niet zo erg als hij dacht! Ik ben dolgelukkig met dit geweldige paard!!!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 11:14

Highpoint is een renville x Joost.

Op de eerste foto was hij 6 jaar en werd hij tweede in de hengsten competitie. Toen hij 9 was werd hij dan toch uiteindelijk gecastereerd. Dat was maar beter ook voor hem, want met zijn karakter kan je maar beter geen hengst zijn, je komt jezelf als paard dan teveel tegen met al die hormonen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers