Vorige week is bij zif een wolfstandje eruit gehaald, waar ze toch wel veel last van had. Eergisteren ben ik er weer voor het eerst opgestapt en dat ging best redelijk
Nog wel wat drammerig op links, gisteren ging het weer veel beter en ze ging al lekker ontspannen lopen. Maar vandaag liep ze zo super fijn, dat ik het toch wel even met jullie wilde delen

Dacht ik toch dat ik met dit paard wel alle ellende had gehad, maar nee, gister kwam ik erachter dat ze een schaaf had precies op de plaats van de neusriem. Daarom heb ik nu een lage neusriem erom hangen.
Ik rij haar op advies van mijn instructrice met slof. Hij hangt er gewoon aan en hangt slap zolang ze braaf is, dat is ook op de foto's te zien. Als ze omhoog komt staat de slof eraan, ze wordt niet in de krul getrokken oid.
Ik ben zelf nooit zo'n grote fan van de slof, maar ik ben van mening dat ik hem goed gebruik

Ik heb Zif opgegeven voor een wedstrijd de 19e april, dus daar gaan we nu naartoe trainen

hier de foto's

galop linksom aanspringen, aan de longeerlijn bokt ze ook altijd op links en ik had gisteren en eergisteren niet op links gegalopeerd

we kunnen het wel
ze gaat steeds fijner gesloten lopen in de galop 

http://i92.photobucket.com/albums/l27/a ... ite049.jpg

pasje naar voren rijden

idem

mijn moeder stapt haar uit
Zif is nogal erg op mij gericht maar aangezien ik binnekort 2 weken niet op haar kan rijden moet ze aan mijn moeder wennen 
Tips zijn altijd welkom commentaar ook, mits onderbouwd