Mythic's Zivilynn (v. Negro) hard aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Mythic's Zivilynn (v. Negro) hard aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 19:48

Hallo,

Vorige week is bij zif een wolfstandje eruit gehaald, waar ze toch wel veel last van had. Eergisteren ben ik er weer voor het eerst opgestapt en dat ging best redelijk Knipoog
Nog wel wat drammerig op links, gisteren ging het weer veel beter en ze ging al lekker ontspannen lopen. Maar vandaag liep ze zo super fijn, dat ik het toch wel even met jullie wilde delen Knipoog

Dacht ik toch dat ik met dit paard wel alle ellende had gehad, maar nee, gister kwam ik erachter dat ze een schaaf had precies op de plaats van de neusriem. Daarom heb ik nu een lage neusriem erom hangen.
Ik rij haar op advies van mijn instructrice met slof. Hij hangt er gewoon aan en hangt slap zolang ze braaf is, dat is ook op de foto's te zien. Als ze omhoog komt staat de slof eraan, ze wordt niet in de krul getrokken oid.
Ik ben zelf nooit zo'n grote fan van de slof, maar ik ben van mening dat ik hem goed gebruik Knipoog

Ik heb Zif opgegeven voor een wedstrijd de 19e april, dus daar gaan we nu naartoe trainen Knipoog

hier de foto's

Afbeelding

Afbeelding
galop linksom aanspringen, aan de longeerlijn bokt ze ook altijd op links en ik had gisteren en eergisteren niet op links gegalopeerd Knipoog

Afbeelding

Afbeelding
we kunnen het wel Knipoog ze gaat steeds fijner gesloten lopen in de galop Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

http://i92.photobucket.com/albums/l27/a ... ite049.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
pasje naar voren rijden

Afbeelding
idem

Afbeelding

Afbeelding
mijn moeder stapt haar uit Knipoog Zif is nogal erg op mij gericht maar aangezien ik binnekort 2 weken niet op haar kan rijden moet ze aan mijn moeder wennen Knipoog

Tips zijn altijd welkom commentaar ook, mits onderbouwd Knipoog

MelanieB

Re: Mythic's Zivilynn (v. Negro) hard aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:50

Ziet er goed uit, net slofgebruik!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:53

Leuk dat er weer een topic is van Zifje! Haha!
Zifje gaat steeds beter lopen zeg Lachen
Jouw houding wordt ook steeds beter! Lachen

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:56

Haha Zifje goes wild Cool
Waarom gebruik je de slof als ik vragen mag, hij hangt (op die explosie-foto's na) toch de hele tijd los ?
Verder ziet 't er erg netjes uit Haha!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:57

Zif loopt super hoor OK dan! Wat een fijn achterbeen en wat loopt ze gemakkelijk! Af en toe een beetje bokken, dat mag nog hoor. Ze is nog jong! Ze doet het echt hartstikke goed, maar dat heb ik je vanmiddag ook al verteld Knipoog

Vind je handen trouwens al een stuk netter zo, je mag ze nog wat meer dragen, maar het is duidelijk verbeterd!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 19:58

het slofgebruik is heel fijn. Probeer er om te denken dat als ze van voren omhoog komt, je je handen naar voren toe wegsteekt. nu trek je de teugels aan en dus ook de slof. ik begrijp het slofgebruik wel, zo heb je net iets meer te vertellen als ze gek doet, maar waarom kies je dan niet voor bijvoorbeeld een martingaal?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 20:02

Snelle reacties allemaal Haha! Tong uitsteken

Martingaal vind ik niet fijn, daar reageerd ze heel heftig op, heb wel een keer geprobeerd, slof kan ik zelf regelen en een martingaal zit toch op een vaste maat.

Op de bok foto's hangt de slof ook gewoon los Knipoog
ik zal er aan proberen te denken met mijn handen naar voren, heb ook een bok riempje eraan, maar daar dacht ik niet aan Huilen van het lachen

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:03

volgens mij wil ze niet helemaal doorbuigen (stelling) in haar hals met name bovenin.

je beugels toch 1 gaatje korter maken ik vind ze toch erg lang

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:05

Vanwaar heb je er eigenlijk een slof aan zitten? Want zo op de foto's zou ik zeggen dat je hem niet nodig hebt!

Leuk paard. En het ziet er netjes uit. (Behalve misschien de linkergalop hi hi hi)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:10

een martingaal kan inderdaad strakker inwerken dan een slof, zeker op de manier zoals jij ermee omgaat. fijn dat je trouwens deze foto's 'durft' te plaatsen, want veel mensen op bokt zijn tegen het gebruik van de gevreesde slof.
onley meldde dat je beugels wat lang zijn en dat lijkt mij ook. als je goed kijkt zie je dat je beenligging hierdoor niet correct is en dat ook je voeten ver in de beugel zitten.
misschien iets om uit te proberen?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:28

Hey meis ziet er goed uit alleen af en toe er wel op letten dat je hakken uitdrukt!
Verder ziet het er netjes en ontspannen uit op die twee foto's na dan Haha!
Zifje had zich weer aardig vies gemaakt of niet?Dekje staat erg leuk en ik kom snel weer langs.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:31

misschien een idee om de oorzaak van het linksom bokken te gaan uitzoeken zodat je het kunt verhelpen? Knipoog
verder ziet het er wel lekker relax uit!

sylromans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:02

leuk paardje ,dik in het haar of niet??, en is hij niet links vast in de hals want dat kan ook een oorzaak zijn

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 21:38

ponyparadijs schreef:
Vanwaar heb je er eigenlijk een slof aan zitten? Want zo op de foto's zou ik zeggen dat je hem niet nodig hebt!

Leuk paard. En het ziet er netjes uit. (Behalve misschien de linkergalop hi hi hi)

Met het andere hoofdstel (gecombineerde neusriem) kwam ze nogal met haar hoofd omhoog waardoor ik minder te vertellen had, met deze neusriem doet ze het veel minder dus ik ga het van de week zeker weer zonder proberen Knipoog

benangelique schreef:
een martingaal kan inderdaad strakker inwerken dan een slof, zeker op de manier zoals jij ermee omgaat. fijn dat je trouwens deze foto's 'durft' te plaatsen, want veel mensen op bokt zijn tegen het gebruik van de gevreesde slof.
onley meldde dat je beugels wat lang zijn en dat lijkt mij ook. als je goed kijkt zie je dat je beenligging hierdoor niet correct is en dat ook je voeten ver in de beugel zitten.
misschien iets om uit te proberen?

Ik heb mijn beugels al een gaatje korter gedaan pas, als ik het nog korter ga doen krijg ik erge last van mijn knieen Knipoog
Ik durf de foto's te plaatsen omdat ik van mening ben dat ik mijn slof goed gebruik Knipoog Ik denk dat weinig mensen hier wat op aan te merken hebben Knipoog aangezien hij de hele tijd los hangt. Ik heb hem de hele tijd niet gebuikt. Van de week zonder proberen!!

patjelisa schreef:
Hey meis ziet er goed uit alleen af en toe er wel op letten dat je hakken uitdrukt!
Verder ziet het er netjes en ontspannen uit op die twee foto's na dan Haha!
Zifje had zich weer aardig vies gemaakt of niet?Dekje staat erg leuk en ik kom snel weer langs.

ja dat is zeker een verbeterpunt Knipoog je moet zeker binnekort weer komen want het gaat al weer veel beter Tong uitsteken

pre schreef:
misschien een idee om de oorzaak van het linksom bokken te gaan uitzoeken zodat je het kunt verhelpen? Knipoog
verder ziet het er wel lekker relax uit!

Het is naar mijn idee gewoon joligheid Lachen

sylromans schreef:
leuk paardje ,dik in het haar of niet??, en is hij niet links vast in de hals want dat kan ook een oorzaak zijn

ze zit idd flink in het haar haha. Ze was gewoon een beetje jolig, want alleen bij het aanspringen deed ze zo, daarna was het ook meteen over en liep ze prima Knipoog
Linksom vind ze idd wel wat moeilijker dat ik haar moeilijke kant maar ook de mijne dus dat wil nog wel eens wat moeilijk gaan Tong uitsteken

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 21:52

ziet er goed uit rilla Ja
en je weet hoe ik denk over de slof Tong uitsteken
ik weet dat jullie hem goed en niet onnodig gebruiken en dat is ook duidelijk te zien op de foto's!
ziet er goed uit hoor Ja ben benieuwd hoe ze nou in het echt onder het zadel loopt dus ben benieuwd zaterdag of zondag Tong uitsteken
jammer dat der neus een beetje kapot is want deze neusriem vind ik toch maar niks hoor whaha maar ja het is DE oplossing dus het moet maar even zo Tong uitsteken
je houding gaat steeds beter toppie!! ga zo door Tong uitsteken

tot vrijdag!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:47

Rilla ziet er goed uit , en lekker ontspannen.
Vind dat je een goed slof gebruik heb dus daar ga ik niks over zeggen.

Let wel wat op je houding voor al je voeten Knipoog
Veel succse verder met zif Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:52

je rijd m best ontspannen, alleen lijkt hij erg stijf in de bovenlijn, op een aantal foto's zie ik een lichte kanteling van het hoofd, hij heeft niet zó'n lange hals en een korte nek, dus ik snap wel dat buigzaamheid wat lastiger is.
maar graag zou ik wat meer souplesse in de bovenlijn zien.
succes met de wedstrijd alvast

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:56

Ziet er goed uit hoor! Zie niet zoveel terug van die puberteit Knipoog.
Mooi bergopwaartse galopsprong op foto 2 Tong uitsteken. Nee serieus, ik vind het er echt netjes uitzien. Zou willen dat ik zo ver was met Ziya... (dreaheams, dreams, dreams, dreams).

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 15:57

crossmonster schreef:
je rijd m best ontspannen, alleen lijkt hij erg stijf in de bovenlijn, op een aantal foto's zie ik een lichte kanteling van het hoofd, hij heeft niet zó'n lange hals en een korte nek, dus ik snap wel dat buigzaamheid wat lastiger is.
maar graag zou ik wat meer souplesse in de bovenlijn zien.
succes met de wedstrijd alvast

dankjewel voor je reactie Knipoog
bedoel je buiging door het hele lijf of meer de stelling?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 15:58

stelling is niet alleen de hals, goede stelling is ook buigen over de rug, dus ik bedoel de hele bovenlijn

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 16:03

daar zijn we in de les idd mee bezig. Bedankt voor je tip, zal er zeker op letten Knipoog

@sorriso, ze had last van haar tandje, daarom was ze lastig met rijden Tong uitsteken
Nu is ze echt super braaf Haha!

catharina24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:22

Volgens mij is alles al zo een beetje gezegd hierboven. Enkel wil ik nog graag toevoegen.
Probeer meer op de binnenkant van je dijbeen te rijden en niet op de achterkant. Daardoor sluit je been beter op het paard aan en wordt je bovenlichaam ook rechter.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:48

Ze gaat steeds beter lopen zeg! Wat een monster is t ook met dr bokken! Pfoe!
Succes met de training voor je wedstrijd.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:20

Ziet er goed uit Rilla, je hand houding is iig goed vooruit gegaan. Ja Alvast succes met de wedstrijd (jaa, lekker vroeg Cool )

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:53

Commentaar wordt al gegeven Ja
Ik vind je houding echt heel netjes Rilla!

Jullie twee zijn een leuk stel en alvast veel succes met de wedstrijd Knipoog!