Fury@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

furyke

Fury@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 19:23

eindelkijk besloten om ook maar eens wat foto's van mijn lieve pony te laten beoordelen.
Fury is een 13 jarige merrie (welsh X arabier).
Ik rijd hoofdzakelijk recreatief dressuur en veel buiten.
Sinds een dik jaar heb ik nu goede les en het gaat al beter.
We hebben echter nog steeds de nodige problemen.
De ontspanning is al verbeterd maar kan nog beter.
Ook is ze moeilijk aan de teugel te rijden:"dit heb ik nooit moeten doen, dus doe ik het nu ook niet".

Deze foto's zijn van begin dit jaar en dus niet up-to-date.
Maar ik heb helaas geen recentere.
Net de eerste lessen gehad, met de eerste vorderingen.
Afbeelding
Stap

Afbeelding
draf

Afbeelding
Draf, fotografe is heel interessant en eng tegelijk Knipoog

Afbeelding
Volte in stap

oefenwedstrijd augustus 2008
Afbeelding
losrijden

Afbeelding
Hals strekken in draf op de volte

Afbeelding
Stap op de AC-lijn voor het afgroeten

Afbeelding
En tot slot nog een springfoto.
We springen niet vaak, dus er valt vast veel te verbeteren.
Maar mn pony vind t niet zo leuk.

wat vinden jullie ervan?
[img][img]

ieris

Re: Fury@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:36

Ik vind het dat je erg voor uit gegaan bent, ziet er netjes uit hoor, alleen probeer er aan te denken dat je je tenen niet te veel naar buiten afsteekt.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:16

Soms hebben je benen een eigen leven Tong uitsteken
Houd je benen iets meer naar binnen.
En draag je handen wat meer Haha!

Verder,
ziet er goéd uit !!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 01:17

En ohja,
met springen,
probeer meer mee te geven,
en let ook op je benen (dat ze niet te veel uitsteken en naar achteren vallen Knipoog)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:34

probeer de achterhand er onder te houden, en zorg er voor dat hij niet op de voorhand kukkelt! de eerste foto van je wedstrijd is een redelijke nette foto

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:38

Je hebt echt een leuk ponytje! Wat tips voor je:
-Op de eerste stapfoto is ze voor het mooi iets te lang in de hals, maar aangezien jullie aan het oefenen zijn om nageeflijk te rijden vind ik dit juist een heel prettig beeld. Ze loopt mooi ontspannen.
-Op de draffoto moet je uiteraard wel contact blijven houden met de teugels. Let erop dat je voltes niet alleen met je binnenhand inzet, maar je de buitenhand en je buitenbeen ook bijhoud zodat ze niet over de schouder weg kan vallen. Ook kan je niet verwachten dat je pony nageeft als je zelf geen contact houd Knipoog Pluspunt is dat je in elk geval niet zit te trekken om haar rond te krijgen! Trekken is nooit goed, maar contact houden wel.
-Bij de volte in stap houd je je binnenhand bijna tegen de hals aan. Als je een volte wil rijden en je vraagt stelling&buiging hoor je je binnenhand juist van de hals af te houden. Als je je binnenhand tegen (of zelf over) de hals houd dan "trek" je wel buiging in de hals, maar blijft het lijf van je pony recht. Verder lijkt het alsof je binnenbeen achter de singel ligt en je buitenbeen erop, dat hoort andersom. Binnenbeen op de singel en buitenbeen erachter, zodat je buiging vraagt door het hele lijf. (hoewel ik dit niet echt goed kan zien)
-Bij de oefenwedstrijd houd je op de eerste foto je handen wat breed, op de eerdere foto's heb je ze juist heel netjes. Houd ze dus in de gaten Knipoog
-Halsstrekken is keurig!
-Bij de wedstrijdfoto's (vooral de laatste) valt me verder op dat je rijd met een dressuurzadel, maar je beugels meer op de maat hebt zoals je die bij een VZH-zadel zou verwachten. Hierdoor lig je met je knie op de wrong en heb je er geen steun aan. En er hangt een singelstoot (eindje) los onder de buik van je pony, maak het vast, of als de stoot echt te lang is knip er een stuk af.
-Je benen mogen wat rustig op hun plek blijven en je zou (soms) iets meer achterover mogen zitten, maar de rest van je houding is erg netjes
-Bij het springen mag je wat meer meegeven in de mond, en je kan ook beter meezitten met je beugels wat korter. Springen met een dressuurzadel is sowieso niet makkelijk, dus als je ook een spring/VZH zadel hebt zou ik dat met springen liever gebruiken. (niet dat je het er speciaal voor moet aanschaffen hoor, maar als je het hebt liggen Knipoog )
-Je pony loopt nu nog erg op de voorhand. Omdat je nog aan het opbouwen bent met dressuur heb ik er eigenlijk niet op gelet, maar als je wat verder gaat komen is dat wel iets om op te letten Lachen

Het is nogal een waslijst geworden, maar denk niet dat je alles fout doet. Heel veel doe je juist goed, je rijd vriendelijk. Als je nu de puntjes nog op de I zet komt het helemaal in orde Cool

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:22

Jeeetje, wat heb jij een knappe pony zeg!! * Kwijlt * .. Je moet goed op je tenen letten, want die schieten nog wel eens naar buiten Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:38

hij valt een beetje op de voorhand..werk daaraan!
wel een hele leuke pony!

fable_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:34

wat een schat van een pony.
maar het lijkt alsof zij alleen op de eerste foto haar achterhand gebruikt, misschien moet je haar iets meer voorwaarts rijden.

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:42

Leuke pony!
Misschien zou je je handen ook wat rechterop kunnen houden.

succes nog verder!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:15

het eerste wat ik zeg is
ik moest bijna huilen met foto's 2
omdat er een pony bij ons op de manege was (nu gestorven) en daar lijkt ze godse veel op
geen belediging voor jou het was een sgat van een beest

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 10:02

bedankt voor de leuke en opbouwende reacties.
nog meer?
tja, er is inderdaad nog veel waar we aan moeten werken.
Maar ook al veel wat nu al beter gaat.
En wat mn benen/voeten betreft... zal proberen eraan te denken.
Zijn mijn beugels echt zo kort?
Ik vind t best wel meevallen, want met langere beugels gaat t echt "flapperen".
Misschien komt het "flapperen" ook door de beugels, dit zijn die comfortbeugels van barefoot.
Had ze op moment van foto nog niet zo lang en moest er erg aan wennen.
Als het weer wat beter is, zal ik proberen iemand te vinden die nog eens foto's wil maken.

xLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:11

ook ik vind dat je vooruitbent gegaan..
hou je onderbenen goed onder je lichaam