Serenity (v. Lancelot) B-niveau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Serenity (v. Lancelot) B-niveau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:59

Hi,

De laatste rijfoto' s van ons 2 dateren van november
De reacties stonden in dit topic
[RT-HAW] Serenity (v. Lancelot) B-niveau

De foto' s zijn verdwenen maar hier een kleine impressie
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... C_0473.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... C_0575.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... C_0576.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... C_0577.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... C_0620.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... C_0621.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... /21nov.jpg

We hebben ons bit veranderd, lessen vlijtig en gaan er nu eindelijk eens op vooruit
- tempo is veel beter (maar dat zie je natuurlijk niet meteen van de foto' s)
- hoera, halleluja, af en toe zit ik eens recht
- het kwartje is ook gevallen dat mijn paard ook iets moet doen behalve zichzelf lang maken en rond sloffen }>
- maar mijn onderbenen durven nog steeds aan de zwabber gaan als ik er niet op let :z
- en blijven zitten in galop blijft drama :Z
Dit zijn de foto' s van afgelopen weekend.
Brand maar los met die tips en tricks
Losstappen incl overdreven drijven
Afbeelding
Losdraven (en ik zit RECHT dames en heren)
Afbeelding
Kabouter wiebelteen is ook aanwezig
Afbeelding
Dag kabouter wiebelteen
Afbeelding
Maar de draffoto' s laten toch al een positieve evolutie zien
Afbeelding
Afbeelding
Halthouden en stappen kunnen we ook
Afbeelding
Afbeelding
En hier ben ik toch wel stiekem een heel klein beetje megatrots op <3
Afbeelding
Uitgestrekte draf die ik niet kan uitzitten
Afbeelding
Poging tot wijken
Afbeelding
Draai een keertje in het rond, stamp met je voeten op de grond (zingt kabouter wiebelteen)
Afbeelding
En galop met het vliegende kontje (van kabouter wiebelteen welteverstaan...)
Afbeelding
Afbeelding

Wendy89

Re: Serenity (v. Lancelot) B-niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:10

Ik vind het er erg ontspannen uitzien! Puntje over je benen geef je zelf al aan ;)

Verder lijkt het of je op sommige foto's je binnenhand wat vast zet, maar dat kan een momentopname zijn
Veel plezier verder samen!

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:28

ik vindt het er niet slecht uitzien, maar vindt je veel te gespannen.
je komt op mij over of je er geen plezier in hebt.
je wilt het te graag goed doen, en concentreert je daar volgens mij te hard op.
hierdoor voel je niet wat je paard onder jou doet en jou aangeeft.

voor mij werkt het als ik me dan ga bezig houden met anderen, ik geef hen dan commentaar op hun rijden, of ga met hun praten over leuke dingen die in het weekend of op het werk gebeurt zijn.
dan ontspan ik mijn eigen en mijn paard gaat dan meteen beter lopen, en dan voel ik ook meteen het verschil.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:46

???
Wendy zegt ontspannen, en rockie, jij zegt gespannen?

Ik span me wel op in de schouders, dat is een pijnpunt, waardoor ik natuurlijk niet 100% kan voelen waar de mond van mijn paard zit, maar dat is nu eigenlijk alleen nog maar in de galop.
Zal vanavond nog wat aanvullende foto' s posten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:52

Ik zou het wijken laten voor wat het is en eerst eens gaan werken aan de nageeflijkheid van het paard. Dit zou voor B nivo echt nog onvoldoende zijn.
Het paard moet wat actiever, achterbeen meer ondertredend. Echt vanuit been naar de hand toe gaan rijden en vanuit daaruit je nageeflijkheid verkrijgen. Zelf onafhankelijker leren zitten, neem anders eens wat zitlessen. Je houding is niet slecht maar je mag meer meezitten in de beweging.

Karen1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:55

Wat een mooi paard heb je! Je bent inderdaad goed vooruit gegaan! Je voeten geef je zelf al aan, maar niet alles kan in een keer goed gaan, toch?!

Ik vind het een ontspannen beeld geven, hoewel ik wel vind dat je paard nog iets meer mag nageven. Ik snap ook wat rockie bedoelt, het lijkt een beetje alsof je zo hard bezig bent met rechtop zitten, dat je jezelf vastzet en daardoor gespannen zit?

Ga zo door, met veel oefenen en les komt het allemaal goed!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:08

er is veel verschil te zien met de vorige foto's, waar je paard echt gerekt en gestrekt liep, maar idd zelfs voor de B mag het net ietsje nageefelijker, waardoor het wellicht nog iets compacter wordt zonder dat je al echt naar oprichting gaat werken...
misschien je stijgbeugels 1 gaatje langer? maar als je benen daar nog onrustiger van worden niet doen...
succes met lessen!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 14:49

Ik ben het met je eens wat het wijken betreft, maar dit is een groepsles, en dus pik ik mee wat ik kan. Als het echt boven mijn pet gaat probeer ik het niet eens (zoals uitgestrekte galop of cirkel 10 m in galop). Als ik alleen rijd vraag ik alleen een beetje stelling als oefening. En ik zit er niet keihard op te werken, daarom staat er ook bij dat het een poging is om te wijken.
Toen Serenity hier pas was kon ik ze nog geen rondje in draf houden. Ik ben nu al super blij dat ik niet elke 5 meter moet drijven. Maar het moet inderdaad nog actiever. Ik ben blij met de foto' s omdat ze een evolutie laten zien maar ik ben er ook nog niet tevreden over.
Meezitten in de beweging vind ik ook een heel abstract begrip, ik rijd al 10 jaar, dus dat gevoel "hoe het moet" is wel ingebakken.
Zitles vind ik creepy.
Nadat ik mijn sleutelbeen en nog eens mijn elleboog goed heb gebroken is ontspannen niet vanzelfsprekend, ik moet dit echt bewust doen. En ik kan geen 10 dingen tegelijkertijd. Als de rest wat meer automatisch gaat staat dit weer op het to-do-lijstje.
In mijn privélessen is het wel allemaal iets beter, loopt ze ook over de rug (zit dan net op een stofzuiger, zo diep gaat haar neus) en daar zegt mijn instructrce dat ik wel zeker goede resultaten moet kunnen boeken in de B. Paard is ook ervaren dus dat helpt!
Stijgbeugels langer dacht ik ook, maar langs de andere kant: dat is symptoombestrijding, ik wip immers niet zo met mijn voeten omdat mijn beugels te kort zijn. Ik moet er gewoon heel erg aan denken mijn tenen naar binnen en hielen naar buiten te draaien.
Ik zit trouwens nu rechter omdat ik het als een mantra herhaal: voor je kijken, op je billen zitten, voor je kijken, op je billen zitten. Hiervoor zat ik immers meer op mijn doos dan op mijn achterste.

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:26

er is echt al een groot verschil te zien! je mag terecht trots zijn op jezelf hoor!
paardje ziet er ook gelukkiger uit. je tenen zijn wel grappig :D en galop is ook nog heel wat werk.
zo blijven verder werken en jullie komen er wel hoor!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:35

Vooral het verschil valt op! en dat is het voornaamste..
Werkpunten blijven er nog, maar die ken je en daar werk je op ;)
komt dus helemaal goed :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:53

Het verschil is er meer dan duidelijk Elke!
Goed dat de lessen zo hun vruchten afwerpen, maar dat mag ook wel want je bent duidelijk gemotiveerd genoeg :j

Probeer in galop gewoon diezelfde dingen in je hoofd te herhalen (op je billen zitten en voor u kijken dus ;) ) en voeg je tenen maar gewoon aan dat lijstje toe, zal wel lukken :D Je benen meer langs je paard laten vallen en je been vanuit je heup meer indraaien zodat je voet wel moet meedraaien.
Niet denken "tenen naar binnen" maar denken "hielen naar buiten" wil al eens een wereld van verschil maken :j

veel succes, jullie zijn op de goede weg!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 21:49

SofieBeau schreef:
Niet denken "tenen naar binnen" maar denken "hielen naar buiten" wil al eens een wereld van verschil maken :j

Ja, dat doe ik nu sinds kort en dat gaat veel beter dan tenen naar binnen.
Als ik mijn hiel naar buiten duw, doe ik dat vanuit mijn bil.
Als ik mijn tenen naar binnen draai, doe ik dat vanuit de knie en dat is niet goed met een dansend kontje

Bedankt voor de lieve complimenten!!!

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:04

Wat een verschil!! Geeft ook aan dat je op de goede weg bent! Het beeld oogt zo vanaf de foto's nog niet actief genoeg, maar je geeft zelf al aan dat ook dat steeds beter gaat. Blijf er dus aan denken om haar actief te houden! Ik vind dat je een leuk paard hebt, zonde om daar niet eens mee op wedstrijden te gaan!

Wat ik wel een beetje apart vind dat je wel het wijken meepikt in de les, en niet de verruimde galop. Terwijl de verruimde galop juist een veel betere oefening is voor een (jong) paard dat nog van alles moet leren! Als je je paard nog niet actief genoeg hebt is het sowieso al heel moeilijk om (een poging te doen tot) te wijken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 11:06

We zijn al 4 keer geweest
Twee keer 10de van de 15/16 en 2 keer laatste, max was 156 punten en minimum 133

Galop vind ik erg moeilijk wegens mijn slechte zit en spanning in de schouders. Serenity is trouwens 10 jaar oud. Maar ik zal eens kijken wat het geeft

Coletjepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:10

denk om je tenen die moet je meer naar binnen draaien en op je billen zitten!