Ik heb al heel lang niets meer geplaatst in Horses@work, omdat ik de tijd niet om aan alle eisen te voldoen.
Nu wel, dit ben ik met mijn Arabische Volbloed ruin Haymete’s Kalim. We hebben afgelopen weekend voor de derde keer een L1 wedstrijd gereden met goed resultaat (186 en 184) we mochten dus twee winstpunten mee naar huis nemen en dat zet de teller op 3.
Thuis gaat het heel fijn, daar kan ik me volledig ontspannen en daardoor ook Kalim ik kan heerlijk met zijn neusje over de grond los- en narijden. Op wedstrijd terein is dit wel anders, Kalim is altijd wat kijkerig op vreemd terein en daar word ik zenuwachtig door. Tijdens het losrijden stond er een hele groep paarden in de wei, maar hij keek niet op of om. Was zo super trots om hem! Helaas geen foto’s van de proef want de belichting was waardeloos binnen.
We zijn thuis vooral bezig met ontspannen en van achter naar voren rijden, dus lekker zwaar op de achterhand en dan komt de voorkant vanzelf wel. Meneer is namelijk erg goed in zijn oefeningen opzich alleen vind hij het erg moeilijk om daarbij nageeflijk en constant te blijven.
Ik moet wel even melden dat mijn bit wat ruim is, hij steekt dus iets uit dit komt dus niet omdat ik trek of iets dergelijks. Ook zit ik op een ander zadel omdat mijn eigen zadel naar de zadelmaker is voor opvullen en rechtmaken.
Kijk en hopelijk geniet!
Poging tot laag losrijden:

Oppakken en insturen volte:

Insturen voor de hoek:

Afwenden en van hand veranderen:

Artistiek fototje tussendoor:

Galop:

Weer van handveranderen gok ik, dit vind ik een heel fijn plaatje. Mooi verweg gezet voorbeen en redelijk ondertedend achterbeen:

Zijn mooie koppie met prachtige frontriem

Van hand veranderen:

Door de hoek:

Toen gingen de paardjes in volle galop door de wei

Vind dit echt zo'n gave foto:

Pasje wijken, hier zie je dat hij moeilijk constand blijft mooie beenwerk maar slechte aanleuning:

Nog een lekker galopje:

Moe maar voldaan: