Haymete's Kalim (AV) Wedstrijd L1 (SLR)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Haymete's Kalim (AV) Wedstrijd L1 (SLR)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:33

Hallo allemaal,
Ik heb al heel lang niets meer geplaatst in Horses@work, omdat ik de tijd niet om aan alle eisen te voldoen.
Nu wel, dit ben ik met mijn Arabische Volbloed ruin Haymete’s Kalim. We hebben afgelopen weekend voor de derde keer een L1 wedstrijd gereden met goed resultaat (186 en 184) we mochten dus twee winstpunten mee naar huis nemen en dat zet de teller op 3.
Thuis gaat het heel fijn, daar kan ik me volledig ontspannen en daardoor ook Kalim ik kan heerlijk met zijn neusje over de grond los- en narijden. Op wedstrijd terein is dit wel anders, Kalim is altijd wat kijkerig op vreemd terein en daar word ik zenuwachtig door. Tijdens het losrijden stond er een hele groep paarden in de wei, maar hij keek niet op of om. Was zo super trots om hem! Helaas geen foto’s van de proef want de belichting was waardeloos binnen.

We zijn thuis vooral bezig met ontspannen en van achter naar voren rijden, dus lekker zwaar op de achterhand en dan komt de voorkant vanzelf wel. Meneer is namelijk erg goed in zijn oefeningen opzich alleen vind hij het erg moeilijk om daarbij nageeflijk en constant te blijven.
Ik moet wel even melden dat mijn bit wat ruim is, hij steekt dus iets uit dit komt dus niet omdat ik trek of iets dergelijks. Ook zit ik op een ander zadel omdat mijn eigen zadel naar de zadelmaker is voor opvullen en rechtmaken.
Kijk en hopelijk geniet!

Poging tot laag losrijden:
Afbeelding

Oppakken en insturen volte:
Afbeelding

Insturen voor de hoek:
Afbeelding

Afwenden en van hand veranderen:
Afbeelding

Artistiek fototje tussendoor:
Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Weer van handveranderen gok ik, dit vind ik een heel fijn plaatje. Mooi verweg gezet voorbeen en redelijk ondertedend achterbeen:
Afbeelding

Zijn mooie koppie met prachtige frontriem Haha! :
Afbeelding

Van hand veranderen:
Afbeelding

Door de hoek:
Afbeelding

Toen gingen de paardjes in volle galop door de wei Vork :
Afbeelding

Vind dit echt zo'n gave foto:
Afbeelding

Pasje wijken, hier zie je dat hij moeilijk constand blijft mooie beenwerk maar slechte aanleuning:
Afbeelding

Nog een lekker galopje:
Afbeelding

Moe maar voldaan:
Afbeelding

Norway_girl

Re: Haymete's Kalim (AV) Wedstrijd L1 (SLR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:36

Zo ziet er goed uit hoor Ja

Pas er alleen op dat je niet kramperig gaat zitten, waardoor je voor over valt en je handen vastzet. En begrens wat meer met je buitenteugel tijdens het wijken, zodat hij zijn hoofd niet kanteld.

Nogmaals, het ziet er erg fijn uit Lachen

Suc6 verder

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:38

Dankjewel, ik heb het er bewust niet bijgezet in de hoop dat iemand het zou opmerken. Zodra ik zenuwachtig ben val ik inderdaad voorover.
Dankjewel!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:41

Ik moet er wel bij zetten, dat ik een arabier sneller uit vind nodigen om voorover te vallen als dat ik dat zou doen op een forester bijv. Maar dat kan aan mij liggen Bloos
Nee hoor, gewoon zo relaxed mogelijk gaan zitten Ja Dan komt het wel goed.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:42

Ja maar als ze goed op het achterbeen zijn zou het niet mogen uitmaken Bloos Knipoog

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:56

Paard wat ik toen tijdelijk reed was niet op het achterbeen Bloos

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 14:22

Norway_girl schreef:
Paard wat ik toen tijdelijk reed was niet op het achterbeen Bloos

Vandaar Knipoog

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:23

Prachtig beestje! Ziet er er gaaf uit!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:29

wat een geweldig dier zeg Haha! hoop waswerk Tong uitsteken

vind het er opzich wel goed uitzien, maar het geheel mag allemaal was losser. Proberen dat paardje nog meer loslaat en gaat daardoor denk ik nog lekkerder lopen, waardoor jij ook nog eens lekkerder kan zitten Haha!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:32

waar was die wedstrijd ! ?
leuk paard !
soms zet je je naar mijn idee wat vast, je mag iets meer toestaan Lachen

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:33

Leuk paardje ! Haha! Ziet er ook zeker niet verkeert uit maar hij lijkt wat sterk ofniet ?? .. Misschien kan je proberen hem eerst nog wat lager te rijden en dan langzaam over een periode tijd hem steeds meer omhoog te laten komen Lachen .. Sorry ik kan niet uitleggen Geld, geld!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:42

Ziet er goed uit, lekker ontspannen! Lachen
Eén klein puntje: denk af en toe aan je beenhouding, je hebt je tenen soms erg ver naar buiten, waardoor je 'm echt prikt met je spoor.
En je zou bij het wijken je been iets minder ver naar achter kunnen leggen.

Leuk trouwens hè, schimmels. Haha! (Zie dat ie hier en daar héél licht nog een vlek heeft)
Maar z'n staart is iig een stuk witter, dan die van mijn paard. Vork

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:11

Erg leuk paard! Maar probeer goede druk en verbinding op je teugels te houdene n dan met name op je buitenteugel. Op veel foto's zie ik hem wat kantelen of wegvallen over je buitenteugel. Probeer hem daarmee meer te begrenzen.
Het wijken ziet er een beetje uit van; Ohjee, je móet wijken. Waardoor je heel krampachtig gaat zitten, naar voren valt, je handen raar hebt, je benen naar voren en achteren steekt en je paard er uiteindelijk maar het beste van probeert te maken. Het wijken moet je minder als een kunstje zien, maar neem hem mee op je teugel en duw met je been zijn kontje erachteraan. Maar probeer het niet te dwingen om te wijken, want dat doet een arabier dan toch niet Knipoog

Maar zoals ik al zei, erg leuk paardje. Het ziet er verder erg vriendelijk uit, je hebt een mooie aanleuning op de meeste foto's. Het blijft lastig om ze 100% bij de les te houden, maar als dit het enige is? Dan komt de rest vanzelf wel. Ook het duiken zal je op moeten blijven letten, liever voor de aanleuning dan erachter.

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:09

Gaaf beestje Haha! wat issie mooi schoon, zo mag die van mij ook wel worden over een paar jaar Haha!
Ziet er netjes uit, je handen mogen alleen wat hoger en meer naar voren Lachen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 19:19

CxX: Dankjewel Haha!
Roos_s: Zit inderdaad een aardig werkje aan om hem zo wit te krijgen ja, het moet allemaal zeker losser worden thuis is dit veel makkelijker en beter maar op wedstrijd valt het niet mee.
meliiSsatjje: De Flemming in Westmaas.
Bucas: Ik had in mijn beginpost gezegt dat ik dat thuis ook doe, maar op wedstrijd lukt dit niet echt hij wil dan alles zien dus gaat hij niet gemakkelijk naar beneden over de rug.
MarrieLeen: Mijn beenhouding klopt, heb werkelijk al alles geprobeerd maar het word maar niet beter, dus als je een tip hebt graag! Hij heeft geen vlekken hoor hij is gewoon nog niet helemaal uitgeschimmeld. Hij is vos geboren daarom lijkt het net vies maar is gewoon nog roodkleurig Tong uitsteken Knipoog
Sjonniej: Volgens mij zitten mijn handen niet anders dan anders bij het wijken, maar het klopt dat ik wat verkramp maar bij mijn instructeur gaat het ook niet vlekkeloos dus zit niet alleen in mij. Het duiken klopt inderdaad, in het begin duikt hij heel erg na ongeveer 20 minuten doet hij dit nog nauwelijks.
Majax: Heel erg bedankt voor het compliment. Mijn handen moeten inderdaad wat hoger naar voren niet want zit precies met een knik in mijn elleboog en dat hoort naar mijn weten niet meer dan dit Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:37

I am sorry, dan neem ik dat terug. Schijnheilig Neemt niet weg dat schimmels leuk blijven. Tong uitsteken

Wat betreft je beenhouding, het enige wat ik zou weten is gewoon goed opletten op je beenhouding.
Dan bij wijze van maar even een uur in de week niet netjes aan het werk, maar dat je je dan op je houding focust.
Of misschien is er iemand die wel helpen met zitles aan de longe? Kan als je het af en toe doet wel schelen. Ja

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 20:49

Zit les heb ik gehad, zit daardoor veel rechterop maar mijn tenen zijn er niet door verbeterd.
Heb zelfs mijn beugels aan mn singel vastgebonden zolang ze vast zitten gaat het goed maar zodra ze losgaan is het weer hetzelfde liedje Huilen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:54

misschien proberen te rijden zonder beugels? In begin erg frustrerend en vermoeiend, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wordt je zit daar wel beter van.. is geen leuk klusje hoor, ik moet me echt dwingen het door te zetten Nagelbijten / Gniffelen

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 21:02

Roos_s schreef:
misschien proberen te rijden zonder beugels? In begin erg frustrerend en vermoeiend, maar als je er eenmaal aan gewend bent dan wordt je zit daar wel beter van.. is geen leuk klusje hoor, ik moet me echt dwingen het door te zetten Nagelbijten / Gniffelen

Dit doe ik regelmatig Knipoog Clown
Ik ben echt hopeloos.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 21:31

Wat een mooi paard! Kwijl
Probeer te letten op je kapstokjes en niet naar beneden kijken.
Die frontriem staat echt super mooi! Haha!
Die laatste foto is erg leuk!

Even offtopic: Watvoor laarzen (merk en type) heb je daar aan?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:04

Dankjewel!
Het zijn de 'oude' Petri Anky's dus zonder rits.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:07

Wat versta je onder 'oud'?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:33

Het eerdere model, je hebt hem nu met een rits aan de voorkant deze was zonder rits. Heb ze denk ik een jaar of 3, geen idee of ze nog gemaakt worden.

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:06

Oke dank je voor de info! Pling

Vladie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:29

Wat een mooi peerd en wat een ontzettend gave frontriem!!!!
off topic: waar heb je die vandaan???
Sorry als die vraag al geweest is maar ik heb het niet allemaal gelezen.
On topic: Let op je tenen en op je kont blijven zitten. En probeer ook mooi ontspannen te blijven af en toe ziet het er nogal stijf uit.
Verder een mooie combi s6 verder