spring foto's snoepy en bliksem!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladylisa

spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:06

hej ik ging vanmorgen eerst met mijn shetlander springen en later ging ik nog even op bliksem springen ze deden het super Haha! Bloos hier de foto's

Afbeelding
snoepy/ick springen zonder zadel Tong uitsteken

Afbeelding
leuke foto Pling Knipoog

Afbeelding
wij weer Haha!

Afbeelding
schattige foto Pling Bloos

Afbeelding
en de laatste sprong met mijn springkampioentje Vingers aflikken Pling Cool

Afbeelding
bliksem en ik springen

Afbeelding
dit was de laatste alweer Knipoog Bloos

ps:kijk op sommige foto's naar beneden weet het.
inge bedankt voor de leuke foto's die je gemaakt hebt Haha! Pling

love_marnix

Re: spring foto's snoepy en bliksem!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:34

ach wat een leuke pony`s

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:25

Erg Gevaarlijk bij de 3e en 4e foto ,
Als ze de balk raken kan de balk niet op de grond vallen en Bezeerd jou Shetlandertje zijn beentjes.
Enne bij de laatste foto : Volgens mij licht je zadel niet zo goed kijk eens hoe ver die mee naar voor komt ! o o o !
Maar voorderest ziet het er leuk uit hoor !
Haha vooral hoe hoog jij je benen moet optillen haha

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:49

Oké, ik zal "zeikerd" #1 zijn, maar je bent veel te lang voor die kleine beestjes.

Kom maar niet met argumenten als "Ik ben misschien iets te lang, maar ik ben niet te zwaar, dus ze kunnen me nog mákkelijk houden." Ja, houden wel. Je zit ze alsnog in de weg met je benen. En nee, je benen zo ver mogelijk naar achter gooien is geen goede oplossing.

Zijn dit jouw eigen pony's? Zo ja, waar zijn jouw ouders dan in dit verhaal? Verzorg je deze pony's? Zo ja, waar is de eigenaar dan?

Edit

En ik ga mee met m'n voorganger, de hindernis op foto 3 & 4? Als de pony tegen de balk aanstoot, blijft hij haken achter het hek en achter de verhoging van de kruiwagen. Gevaarlijk.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:03

Dit is weer zo'n gaan we weer topic.
Maar ik vind dit ook niet meer kunne, ben het met men boven ganger eens, en heb je les???

En foto 5, vind ik er erg raar uitzien, je klapt keihard met je kont terug op de rug van je shet, lijkt me niet lekker voor de pony.

Ik zou gewoon lekker andere dingen uitvinden met deze leuke shettie's Haha!, er zijn dingen zat om te doen, en dan bedoel ik niet rijden Lachen

Succes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:17

Hele leuke pony's .. Maar ben het toch wel met het bovenstaande commentaar eens.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:45

dit hoort bij jitp

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 20:32

hej trouwens die bonte shet verzorg ik en die hengst ook samen met me nichje en die springt er ook op maar krijg les op mijn new-forest, en de shetlanders vindt het geweldig om te springen,
en warom zou de eigenaar elke dga moet komen kijken wat wij doen met de shets ik mag van de eigenaar zelf weten wat ik met ze doen,en trouwens de shetlander vindt het leuk en rij er tog niet lang op.dus,

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:02

ladylisa schreef:
hej trouwens die bonte shet verzorg ik en die hengst ook samen met me nichje en die springt er ook op maar krijg les op mijn new-forest, en de shetlanders vindt het geweldig om te springen,
en warom zou de eigenaar elke dga moet komen kijken wat wij doen met de shets ik mag van de eigenaar zelf weten wat ik met ze doen,en trouwens de shetlander vindt het leuk en rij er tog niet lang op.dus,

Pff, gáán we weer.

Kind, ik probeer jou, de pony's en de eigenaar alleen maar te helpen. Ik neem aan dat jullie allemaal niet willen dat deze pony's over een jaar versleten zijn? Je kan zoveel dingen doen met die kleintjes, waarom dan per sé rijden? Je hebt de spullen, dus als ze zo dol zijn op springen, laat ze dan lekker vrijspringen?

"De shetlander vindt het leuk en ik rij er toch niet lang op." De shetlander weet niet wat goed is voor hem/haar, daar zijn jij en de eigenaar voor (helaas, in dit geval). En wat betreft het rijden, of je kort rijdt of lang rijdt, het gaat om de gewrichten die je aantast. Die tast je ook aan met 5 min. rijden en al helemaal met, wat zal het zijn, een half uur springen.

GurbyCbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:36

Heeey!
ik wil even zeggen; dat ik je veelste groot vind. Je moet je benen/voeten opzij houden om niet de hindernis te raken.

en het zadel bij bliksem zit niet goed! Het vliegt er zowat bovenuit Tong uitsteken

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:46

Nou, laten we maar beginnen aan het lijstje:

*Je bent veel te groot, het zegt toch al genoeg dat je je benen omhoof moet doen om de sprong niet te raken?! Verward

*Het zadel van Bliksem zit ronduit slecht. Het flapt gewoon helemaal omhoog.

Het zijn leuke pony's maar als je ze wilt houden en niet hun rug verpesten zou ik een klein ruitertje zoeken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:50

Werkfoto's horen op HAW, daarom heb ik je topic verplaatst.

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:26

Saskiaatje schreef:
ladylisa schreef:

Pff, gáán we weer.

Kind, ik probeer jou, de pony's en de eigenaar alleen maar te helpen. Ik neem aan dat jullie allemaal niet willen dat deze pony's over een jaar versleten zijn? Je kan zoveel dingen doen met die kleintjes, waarom dan per sé rijden? Je hebt de spullen, dus als ze zo dol zijn op springen, laat ze dan lekker vrijspringen?

"De shetlander vindt het leuk en ik rij er toch niet lang op." De shetlander weet niet wat goed is voor hem/haar, daar zijn jij en de eigenaar voor (helaas, in dit geval). En wat betreft het rijden, of je kort rijdt of lang rijdt, het gaat om de gewrichten die je aantast. Die tast je ook aan met 5 min. rijden en al helemaal met, wat zal het zijn, een half uur springen.

nou, het meeste is wel gezegt. Maar als je een beetje verstand/inzicht/ervaring/verantwoordlijkheid hebt, dan weet je dat dit niet kan! Als ik jou was zou ik het gewoon bij een beetje longeren/mennen/wandelen ect. houden want het "ziet er niet uit" (dit klinkt bot maar het is gewoon zo) Lijst Scheve mond

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:34

Saskiaatje schreef:
ladylisa schreef:

Pff, gáán we weer.

Ben het helemaal met jou eens Saskiaatje Ja Ga gewoon andere leuke dingen doen met deze shetjes, bijvoorbeeld vrijspringen, wandelen, longeren, lange lijnen? en de leukste als laatste: Vrijheidsdressuur! Ideaal om hiermee met deze shetjes aan de slag te gaan. En verder kun je natuurlijk lekker met ze tutten Knipoog Vlecht ze een keer helemaal mooi in en probeer wat sjieke foto's te maken, altijd leuk Vork

arabierlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:41

jesus wat ben je groot zeg,
maarja volgens mij hebben de paardjes er wel plezier in.
volgende keer ff goede balken gebruiken he Haha!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:48

Nee, dit kan niet meer. Je bent echt te groot.
De laatste foto, dat zadeltje.
Ik wil je absoluut niet aanvallen, maar ik hoop wel dat je weet waar je mee bezig bent.
Ik vind het iig niet meer kunnen. Met name de laatste 2 foto's vind ik er absoluut niet prettig uitzien.

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 22:54

Leuke pony's zijn het.
Op een aantal foto's zie je dat je benen ver naar achteren komen. Een puntje om op te letten. En voor je uit kijken.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:02

Het zijn leuke foto's geworden hoor Lachen.

Maar..zoals al gezegd wordt, vind ik je wat te groot Knipoog. Als je soms ook ziet waar jou benen heen gaan.. -met name foto 3, 6 & 7-

Dat zadeltje vind ik ook te groot bij de laatste foto's eerlijk gezegd..

Meid, ik zeg dit allemaal niet om je te pesten hoor, het is gewoon jammer dat je wat te groot voor ze bent.

Verder vind ik het erg leuke beesten en zo te zien hebben ze d'r ook lol in. Maar de volgende keer denk ik toch dat je beter kan gaan vrijspringen met ze.

Succes ermee! Lachen

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:08

Ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Ik denk dat je beter wat lessen kunt nemen, want het is zó jammer, je wordt zo niet beter, en je paarden kunnen dit ook niet fijn vinden.

Kijk eens zelf: je zit overal anders, soms zít je nog in het midden van de sprong, soms leun je over het hoofd, soms sta je haast rechtopvoor zover (dat kan als je je enkel bij de pony z'n kruis moet houden Knipoog Clown), en soms zit je haast met je knieen op zijn rug (dat vooral bij de 1e pony). Bovendien is het écht niet fijn voor je shet als je (dat moet wel, want anders blijf jij niet zitten, terwijl je half over je pony leunt) met je knieen in zijn schouder zit te duwen, terwijl hij die heel hard nodig heeft bij het springen.

Dat je je geen houding weet te geven in een sprong is ook érg slecht voor je pony, hij moet nu zo te zien veel te hard afzetten, en komt met een klap neer omdat jij hem niet kunt ondersteunen in de sprong.

Ik ga ook mee wat betreft het zadel: te groot.

Dus advies: neem gewoon wat andere lessen op de manege, om te rijden, dat is veel fijner voor je paardjes, maar vooral ook heel goed voor jou. Op deze manier ben je jezelf alleen maar een slechte houding aan aan het leren, en dat is echt heel erg jammer!

Ik ben 1.87, en ik heb ook een shetje, en geloof me, daar kun je net zoveel plezier zonder als met rijden aan beleven!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:11

Misschien kun je volgend keer een paar rolschaatsen aan doen??? Is wat fijner voor de pony. ZUCHT....ik begrijp echt niet dat je deze foto's nog durft te plaatsen en er nog trots op bent ook. Vooral de laatste foto met dat zadel dat zowat een meter omhoog komt......waar ben je mee bezig. Hou het bij de haflingers ( ondertekst ) en ga niet meer op deze VEELS te kleine shet rijden en zeker niet meer over deze gevaarlijke hindernissen springen!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 23:21

laat ik ook eens met het zadel van mn grote D-pony op een minishetlander te gaan rijden Clown

De pony zie je amper meer door dit grote,niet passende zadel Tong uitsteken

dat zonder zadel kan misschien wel voor een keertje maar ik zou dit maar niet te vaak doen want dit lijkt me niet echt fijn voor de pony.
zou gewoon lekker met deze shet gaan wandelen of als je een meertje/strantje heb gaan zwemmen met de shet en lekker met je haflinger gaan rijden Ja

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:20

ah joh, laat dat kind toch! Knipoog
als die shetjes het niet willen dan ligt ze er zo af! Haha!
als een grote volwassene op een kleine haflinger of iets dergelijks rijdt zeurt niemand.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:23

liss schreef:
als een grote volwassene op een kleine haflinger of iets dergelijks rijdt zeurt niemand.

Als je niet weet waar je over praat, zeg dan gewoon niets. Een te groot persoon op een kleine haflinger is ook niet goed. Maar ik snap niet waarom jij dit goed gaat keuren.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 00:46

Saskiaatje schreef:
liss schreef:

Als je niet weet waar je over praat, zeg dan gewoon niets. Een te groot persoon op een kleine haflinger is ook niet goed. Maar ik snap niet waarom jij dit goed gaat keuren.

ik weet best waarover ik praat, ik heb er thuis ook eentje staan van 1 meter.
als je eens goed gaat lezen over shetlanders dan kom je erachter dat ze een volwassene makkelijk kunnen dragen, of het eruit ziet is punt 2!
loop al wat langer in de paardensport mee hoor! Vork

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:39

En of het goed voor hun rug is, daar lopen de meningen ook over uiteen Knipoog

1: een shet van ong. 1 meter zal 50/55 kg gewicht kunnen dragen. Qua gewicht zal het misschien nu nog net gaan op Bliksem, ware het niet dat het zadel niet past.

2:Snoepy is pas 4 jaar, de groeischijven in de rug sluiten pas rond de 7 jaar. Daarná is de rug pas volledig belastbaar, dus om nu zonder zadel met knijpende knieen in een houding die het paard niet meehelpt te zitten is gewoonweg grote puntbelasting, en dat zal ook zeker niet goed zijn voor het paard. Al helemaal niet als het gewicht dat erop zit net op het randje zit.

Een shet kan een volwassene met gemak trekken ja, maar dragen toch niet. Ik wil niet weten wat ik met mijn gewicht mijn shet aan zou doen (ook al zou die volwassen zijn) Haha! Clown
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 18-08-07 02:08, in het totaal 1 keer bewerkt