We staan sinds anderhalve week op een nieuwe stal in verband met verhuizing, en we hebben in de weken sinds ons vorige topic hard getraind. Ik ben eerst maar bezig gegaan met het voorwaarts krijgen en zijn achterhand eronder rijden, zodat hij veel meer die vw-nw beweging erin kon krijgen. Hij is in de afgelopen weken zowieso veeeel losser in de mond geworden, wil mijn hand en het bit aannemen, en begint uit zichzelf langzaamaan te zakken. Eindelijk komt die ontspanning er voor hele stukken al in, vooral in de draf. Hier ben ik het meest blij mee!
We hebben dus vooral getraind op het voorwaartse, en daarnaast heb ik hem van voren losser gelaten(teugels iets langer) om hem wat meer de kans te geven uit zichzelf mijn hand op te zoeken en te zakken. Dit lijkt wel goed te werken. Mijn teugels zijn nu soms alleen iets te lang, maar als ik ze een rubbertje korter pak zijn ze weer te kort, dus er meot even een rubbertje tussen.
Ik vind het nu heel moeilijk om een goede verhouding te vinden tussen de juiste plek van mijn handen, en het juiste contact met de mond, omdat ik bang ben dat ik de teugels al snel te strak heb, maar als ik ze te los heb dan zitten ze bij mijn benen wanneer ik wel contact wil, dus dat is natuurlijk ook weer neit de bedoeling....Wij rijden overigens geen wedstrijden.
Dit was de tweede keer in de nieuwe buitenbak, hij was wel wat kijkerig en snel af en toe, maar over het algemeen toch heel braaf en liep hij best lekker, ook zakte hij wel aardig. Ik vind het wel jammer dat dit niet echt van de weinige gelukte foto's te zien is, maarja dat geeft een excuus om binnenkort nieuwe te maken
Daarnaast was dit de tweede keer dat ik heb ZONDER sporen heb gereden. gisteren voor het eerst, wel het zweepje voor de zekerheid er nog even bij maar eigenlijk loopt hij heel goed erop, dus die houden we er zeker in!
Mijn winst tot nu toe: een toch wel duidelijk al verbeterde achterhand, en een pony die lang niet meer zo tegen de hand is en al veel meer plezier in het rijden lijkt te krijgen!
Mijn verbeterpuntjes:
-handen stiller en meer dragen
-hakken laag en meer drijven met kuit
-niet voorover duikelen
-niet mijn rug zo hol trekken
Nou dan nu waar het om gaat: de foto's. Ik ben heeel benieuwd of jullie ook verbetering zien sinds het vorige topic:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=962057
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.