Shannon [x fries] @ beginnend dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Shannon [x fries] @ beginnend dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 20:40

Hoi!

Dit gaat het eerste echte HAW topic van mij en shannon worden, op een inrij topic na dan.
Shannon is een 4 jarige merrie en een afstamming van de friese hengst Hessel.

Ik heb haar in juni dit jaar zelf ingereden, onder begeleiding. Dit is niet zonder slag of stoot gegaan, alles was spannend en eng en om het minste ging ze al aan de kletter. Bijvoorbeeld wanneer ze moest mesten. Vork Inmiddels heeft ze veel vertrouwen gekregen in mij en in het rijden en gaan we met sprongen vooruit, omdat het nu ergens op begint te lijken werd het tijd voor een topic.

Qua niveau zitten we tegen de B aan. In het rijden oefen ik voornamelijk op reactie op mn been en dat ze zelf actief blijft en naar voor denkt. Daarbij wil ik haar nu iets lager ingesteld hebben, ontspannen en over de rug. Dit gaat steeds beter en ze durft steeds een stukje meer te geven.

Het grootste probleem waar ik tegen aan loop, is dat ze op de linkerhand links wat vasthoudt. Ik probeer dan zelf wat losser te laten en meer op mn rechterhand te rijden, wat resulteerd in buitenstelling, ze wil rechts wel aannemen. Dit zal op de foto's ook wel te zien zijn.

De foto's zijn van zaterdag en 2 van vandaag. Niet alleen mooie plaatjes, maar ook foto's waarmee jullie je kunnen uitleven met tips! *geen galop foto's, die waren wat te wazig geworden*

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Overduidelijk buitenstelling probleem
Afbeelding

8. Blij drafje tussendoor
Afbeelding

9. (Kan wel rechtzitten met doorzitten Haha! )
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Jammer dat die bewogen is, maar mooi paard!
Afbeelding

Brand maar los!

vaaleriee

Re: Shannon [x fries] @ beginnend dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:42

Prinses met prinsessenpaard!
wat gaan jullie toch vreselijk goed geweldig vooruit.
ze liep gister en vandaag weer super!
het doorzitten was me echt niet opgevallen en omdat ik commentaar
moet geven is het enige soms die leuke knik in je armen, dat zie je op
sommige foto's dat tie mist, maar verder zijn jullie echt super team Haha!

kus

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:44

Je armen zijn gestrekt. Op foto 9 heb je de juiste houding. Ellebogen bij het lichaam, handen dragen en rechtop.

Mooi paard!

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:48

Voor je paard: alle complimenten! Ze ziet er keurig uit en ook voor jou natuurlijk, heel netjes gedaan dat inrijden. Is niet altijd even gemakkelijk.

Voor jou houding: Let op je benen. Als je durft (is jong paard, snap ik), probeer dan je beugels een gaatje langer te doen. Op foto 5 en 7 zie je dat je je hakken naar voren duwt en je lijn hoofd-heupen-hakken niet meer recht is. Op foto 11 lijk je wat stijf te zijn in je schouders/armen.

Ik kan me goed voorstellen bij een jong paard dat je aan je eigen houding soms niet toe komt (herkenbaar), maar als jij relaxter (los in je schouders en met lange benen) kunt zitten, kan zij misschien ook juist beter loskomen in haar lijf.

Heel veel succes en nogmaals, mijn complimenten over hoe je haar hebt opgeleid. Ze ziet er echt keurig uit!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:56

Heey Mies,

Ze is echt al veel vooruit gegaan zeg en ze ziet heel goed uit.
Je moet proberen wat rechter op te gaan zitten en wat meer te ontspannen, je lijkt af en toe wat stijf te zitten. Dat komt vast goed.
Ik zou zeggen ga zo door en met je lessen loopt ze straks ook vast goed op de linkerhand.

Groetjes Margo

PG_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:05

Hee Mies,

Ziet er goed uit zeg! Wat een verschil met de laatste keer dat ik haar zag!
In een van de bovenstaande berichjes staat iets over je beugels langer doen, wel grappig aangezien je normaal alijd -vind ik- behoorlijk lang zit (lijkt soms zelf wel wat te lang) Al is dat idd op deze foto's weer niet zo..

Je zou eens kunnen proberen als je erop zit, je voeten uit de beuels en ze gewoon laten hangen,
dan je tenen omhoog trekken en als je je beugel er aan kan schuiven ziten ze voor een dressuurmaat goed.
Dan weet je meteen of ze goed zitten!

Veel succes nog met Shannon, en ik kom snel weer naar haar kijken!
Xx

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:19

Hey Mies!

Ziet er goed uit joh! Shannon loopt lekker!
Commentaar is al gegeven en daar heb ik niks bij toe te voegen. Haha!
Blauwe dekje staat leuk trouwens!

xx

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:39

ziet er echt al heel fijn uit zeg! wat een knap paard is het Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:53

Ziet er al ontzettend goed uit zeg Haha!

Probeer zelf wat rechter te gaan zitten en je hand iets meer te dragen!

Voor het linkerhand probleem: Ten eerste, ontzettend goed van je dat zelf probeert links zo veel mogelijk te laten, en de druk op rechts te houden!
Om hier nog duidelijker in te zijn mag je je linkerhand best wel flink wat naar binnen zetten (maar daarin niet tegelijk naar beneden of achteren), en daarin goed opletten dat je heeel soepel blijft, en druk op rechts houdt!! Richting aangeven noem ik dat altijd Clown

Ook kun je hierin nog meebuigen vanuit je romp (middenrif), zodat je haar met jouw lichaam als het ware de lengtebuiging voordoet!

Succes, jullie zijn echt al heeeeel goed op weg Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:58

Ziet er keurig uit zeg. Wel oppassen dat je niet teveel in een 'stoelzit' vervalt (zie je goed op de foto waarop ze stilstaat in het midden van de bak, daar zit je echt alsof je in een leunstoel zit Haha! ).

Is het eigenlijk een 'hele' fries of niet? (Gezien je topictitel)

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:59

Zo, ze ziet er goed uit! Verbeterd zeg! Lekker mooi actief achterbeen, sta echt te kijken van de verbetering, goed werk zeg Mies.
Pas alleen op dat ze niet teveel op je hand leunt, en (hoewel je qua houding meestal je zwakke punten wel weet) zet jezelf niet te vast in je lijf.

Ga zo door! Haha!

Ik heb het idee dat ze nog wat vast houdt in de buiging, probeer haar wat losser te maken door wat in te buigen, tis natuurlijk lastig omdat ze nog jong is maar als ze wat ouder is, veel voltes vooral die lengtebuiging van haar vragen.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:41

Ik vind dat je je paard ontzettend netjes aan het lopen hebt zeg! Ze loopt heerlijk horizontaal, en dat zie ik niet bij alle Friezen zo. Ik heb eigenlijk niet echt puntjes om te verbeteren....
ehm ja...je moet een knik in je ellebogen houden want dan kan je ook beter meegaan emt de beweging van het paard. Maar verder: Goed bezig!
Heel veel succes!

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:30

Wauw Mies! Wat een vooruitgang! Echt heel goed gedaan! Je moet idd nog wel je armen in een knik houden en je beugels mogen wat mij betreft ook wel wat langer. Ik kom snel weer eens kijken!

xx Marjolein

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:29

Wow!
Even verbijsterd hier, wat een vooruitgang.
Enige puntje idd je houding, armen mogen meer buiging in.
Maar Shannon ziet er lekker uit!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 15:24

valerie: dank je! Over een tijdje kan de andere prinses er ook zo mee rijden!

pri_lady: Ik weet het, maar ben soms meer met mn paard bezig dan met mijn houding, op foto 9 is deze idd beter, maar heb ik minder contact met mijn paard...Ga er iets meer op letten.

Jethafa: Bedankt voor je leuke reactie Lachen Ik heb dit zadel nog maar 3 weken en ben heel erg aan het zoeken geweest met mijn beugels. Ik heb ze een gaatje langer gehad, maar kwam toen niet meer goed uit mn zadel. Heb er toen een half gaatje tussen gemaakt en met mn instructrice gekeken en toen kwamen we op deze lengte uit. Foto's vertekenen wel een klein beetje, op foto 6, 9, 10 lijken ze wat langer dan op bv 3.

margo: Ik kan inderdaad wat meer gaan ontspannen. Het is allemaal nog een beetje wennen, Encanto liep heeel anders en nu sinds een half jaar ben ik pas weer wat dressuurmatig bezig Knipoog

Peggy: Bedankt voor de tip! En je bent altijd welkom!

Jolijn: Bedankt voor de tip! Zal het is gaan proberen, zonder meteen weer teveel over te nemen op links!

Fortuna: Haar vader is een volle fries en dr moeder een vuilnisbak Knipoog

madelief: Ze houdt dus vooral op links vast...Ik rij haar nu ook pas sinds 2 weken (en ik rij niet elke dag dressuur) zo ingesteld dus moet ze nog veel wennen, als ze wat meer bevestigd is wil ik idd meer met de lengtebuiging gaan werken.

Joycie: Bedankt

Marjolein: Over beugels heb ik hierboven neergezet! En we moeten nog steeds een keer afspreken!

jasmijn: Verassing he Knipoog Sta er zelf ook wel van versteld eerlijk gezegd..Ineens pakt ze het zo snel mee!

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:45

het ziet er keurig uit alleen denk eraan dat je armen gebogen zijn he. op je ellebogen rijden noemt mijn instructeur dat. hij zegt dat je ze anders naar beneden gaat trekken in plaats van vragen.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:24

Jullie zijn echt veel vooruit gegaan! OK dan! Je hebt Shannon lekker aan het lopen!
Het commentaar is hierboven al gegeven en daar ga ik in mee.
Veel succes met de trainingen, jullie gaan vast ver komen samen!

ps leuk dekje op de bovenste foto's, staat haar heel erg goed Lachen

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 11:14

saskiamax: Ik vraag mijn paard nog wel naar beneden, heb geen constante druk en kan er nog verschil in maken

carmen: Bedankt, tjsah alle dekjes staan dr goed Knipoog zwart paard is makkelijk!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:22

heey mies Haha!

wat zijn jullie al vooruit gegaan. jullie groeien groeien en groeien echt super Knipoog
ga zo door met je prinsesje Knipoog jullie komen er zeker weten Knipoog
vind het echt knap hoe je het nu doet met je meisje Knipoog

liefss