Dit gaat het eerste echte HAW topic van mij en shannon worden, op een inrij topic na dan.
Shannon is een 4 jarige merrie en een afstamming van de friese hengst Hessel.
Ik heb haar in juni dit jaar zelf ingereden, onder begeleiding. Dit is niet zonder slag of stoot gegaan, alles was spannend en eng en om het minste ging ze al aan de kletter. Bijvoorbeeld wanneer ze moest mesten.

Qua niveau zitten we tegen de B aan. In het rijden oefen ik voornamelijk op reactie op mn been en dat ze zelf actief blijft en naar voor denkt. Daarbij wil ik haar nu iets lager ingesteld hebben, ontspannen en over de rug. Dit gaat steeds beter en ze durft steeds een stukje meer te geven.
Het grootste probleem waar ik tegen aan loop, is dat ze op de linkerhand links wat vasthoudt. Ik probeer dan zelf wat losser te laten en meer op mn rechterhand te rijden, wat resulteerd in buitenstelling, ze wil rechts wel aannemen. Dit zal op de foto's ook wel te zien zijn.
De foto's zijn van zaterdag en 2 van vandaag. Niet alleen mooie plaatjes, maar ook foto's waarmee jullie je kunnen uitleven met tips! *geen galop foto's, die waren wat te wazig geworden*
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Overduidelijk buitenstelling probleem

8. Blij drafje tussendoor

9. (Kan wel rechtzitten met doorzitten

10.

11.

12. Jammer dat die bewogen is, maar mooi paard!

Brand maar los!