Sandor @ work(les)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sandor @ work(les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:46

Hallo allemaal,

Vandaag weer les gehad op mijn vzpony Sandor. Ik verzorg hem nu sinds 2 juni. Het gaat nog lang niet goed, maar wel stuk beter sinds het begin. Ik was alleen manegepony's gewend, en dit is heel wat anders. Heb er wel les mee, 1x in de 2 weken. Dan rijden we meestal met z'n 2en. Commentaar mag, graag zelfs, maar hou het wel vriendelijk Knipoog.

1. Een foto van hoe het eerst ging, in het begin. toen was het alleen maar hard, harder, hardst:
Afbeelding

2. Draven
Afbeelding

3. Draven
Afbeelding

4. Draven
Afbeelding

5. Draven
Afbeelding

6. Galop
Afbeelding

7. Galop
Afbeelding

8. Passeren, net van hand veranderd Tong uitsteken
Afbeelding

9. Galop
Afbeelding

10. En klaar
Afbeelding

11. lekker uitstappen
Afbeelding

En nog een filmpje van de galop, hij viel alleen terug in draf, dus eerst weer mooi nagefelijk rijden en dan opnieuw aangalopperen:
Afbeelding

Groetjes Desiree

Eva_Arno

Re: Sandor @ work(les)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:49

je gaat goed vooruit! en je hebt het in het filmpje ook goed opgevangen Lachen anders maakte je 2 fouten achter elkaar Knipoog alleen waarom rijd je op een volte? Bloos! (longeersingel ofzo..? )
Laatst bijgewerkt door Eva_Arno op 15-09-07 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

miekjuhh66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:49

ha dees,
leuke foto's hoor! Hij kan alleen wel netter lopen maar ik weet eigenlijk wle zeker dt dat moment opnames zijn. Op de passeer foto, is dat lady??

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:51

Ik vind het er erg leuk uitzien!
erg ontspannen!
Hij loopt wel wat op de voorhand, maar ziet er goed uit!

L_ola

Ziet er goed uit maar geen piano spelen. En als jou paard hard, harder, hardst wil, vraag ik me toch echt af waarom je dan met zweep rijd?! Lachen

super_arnie

ziet er goed uit Lachen
zeker een hele verbetering ivm de 1e foto, (hoewel dat ook maar een momentopname is maar aangezien je erbijzet dat ie in t begin alleen maar hard wou)
en in galop iets minder naar voren zitten Knipoog

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:54

Ik zal je beugels een gaatje langer doen en je hakken iets meer uitdrukken.
Ga zo door! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:54

Dankjulliewel voor de reacties!
@ Miekjuhh, ja dat is lady
@ Scotty, klopt dat hij wat op de voorhand loopt, zijn we hard aan het werken
@ L_ola, omdat die af en toe heel erg terug valt, dus dan kan ik hem net wat bijtikken
@ super_arnie, Ja klopt dat ik met galop heel erg naar voren zit, zijn we ook aan het werken
@ Lydiaaa, oke, ik zal ze de volgende keer een gaatje langer doen

Dressage338

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:58

Sorry, hoor maar ik vind het er niet uit zien, je zit harstikke scheef en je pony loopt verschrikkelijk op de voorhand... Vind het een beetje een rommelig niet fijn beeld geven.. Sorry mijn mening :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:02

Dressage338 schreef:
Sorry, hoor maar ik vind het er niet uit zien, je zit harstikke scheef en je pony loopt verschrikkelijk op de voorhand... Vind het een beetje een rommelig niet fijn beeld geven.. Sorry mijn mening :S

Kan hoor Knipoog , hoe bodoel je scheef zitten? Ik zit wel heel erg naar voren, zeker in galop, heb ik gemerkt. Zijn we aan het verbeteren. Dat pony op de voorhand loopt klopt, alhoewel het steeds beter gaat, hier word ook hard aan gewerkt.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:03

Dressage338 schreef:

Wat is dit voor een domme reactie.
Plaats iets waar ze iets aan heeft, deze reacties zijn al gegeven, en je probeert haar alleen maar de grond in te trappen!

Niemand rijd perfect en iedereen moet leren.
En ik denk dat jij ook nog veel moet leren.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:45

Haaa mijn kanjer(s)! Ik vind het super dat jij zo lekker met hem aan de slag bent, jullie zijn een hele leuke combinatie! Sandor is wel écht wit geworden zeg, toen ik hem reed had ie nog wel her en der wat grijs! Heel veel plezier met hem nog en ik kom snel naar jullie kijken in het echt!

Dressage338 schreef:

Heey meisje, doe eens rustig! Ik vind jouw reactie inhoudloos en overbodig! Het gaat hier om iemand die nog maar nét "van de manege afkomt" en deze combinatie kent elkaar nog lang... Reactie is dus totaal ongepast, want zelfs heel wat stapjes hoger kom je deze "fouten" tegen dus zo slecht ziet het er heus niet uit! Daarbij zitten op deze pony een hoop knoppen op, maar het meeste daarvan is weggevaagd en echt fijn gereden is hij voór Desiree ook niet kreeg ik de indruk. Ik vind dus dat ze heel netjes op hem wegstuurt, daar kan menig ruiter wat van leren!
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 15-09-07 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:47

Desiree_1993 schreef:
Dankjulliewel voor de reacties!
@ Miekjuhh, ja dat is lady
@ Scotty, klopt dat hij wat op de voorhand loopt, zijn we hard aan het werken
@ L_ola, omdat die af en toe heel erg terug valt, dus dan kan ik hem net wat bijtikken
@ super_arnie, Ja klopt dat ik met galop heel erg naar voren zit, zijn we ook aan het werken
@ Lydiaaa, oke, ik zal ze de volgende keer een gaatje langer doen

Kan je hem niet gewoon wakker maken door eventjes te drijven. Lachen

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:50

Desiree, je ziet echt wel verschil hoor, vooral tussen de eerste en de tweede foto ben je goed vooruit gegaan. Zeker omdat de nek van pony uitziet of hij moeilijk rond te rijden is. Ik bedoel dat het op de foto's uitziet of de pony voorheen nooit goed verzameld gereden is en hij daardoor weinig nek heeft en vooral spieren ontwikkelt aan de onderkant i.p.v. de bovenkant. (zo ziet het op de foto's uit maar die kunnen vertekenen). Daar kun jij niks aan doen maar maakt het wel lastiger voor jou. Ook ik denk dat beugels een gaatje langer mogen, dan krijg je minder die stoelzit.
Veel plezier verder!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:54

leuk zeg Haha!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:43

L_ola schreef:
Ziet er goed uit maar geen piano spelen. En als jou paard hard, harder, hardst wil, vraag ik me toch echt af waarom je dan met zweep rijd?! Lachen

Dat hoeft niet alleen te zijn om naar voren te houden hoor Knipoog Ik reed ook op een pittige merrie die je soms in de zeik kon nemen en dat kan je dan opvangen door even tikje achter je kuit ofzo te geven. Ja
Verder leuke pony. Veel plezier en succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:51

Bedankt voor de reacties!
@ Eva_Arno, sorry, zie nu pas dat je vraagt waarom ik op de volte rijd, geen idee eigenlijk, aan de andere kant rijd nog een ander meisje op de volte en zo doen we het altijd, gewoon instructies van instructuur.
@ Destinietje, ja dat zal wel dat die witter is geworden Haha!. En je moet inderdaad maar snel een x in het echt komen kijken! Ik ben nog steeds harstikke blij dat je mij toendertijd de tip hebt gegeven om hun te bellen Haha!
@ L_ola, heb inderdaad zoals Renee_ zegt hem ook wel nodig om af en toe net een tikje te geven ofzo.
@ estja, klopt ook wel dat hij weinig nek heeft, hij is een hele tijd niet (goed) gereden voor mij dus ik ben daar nu mee bezig om dat weer op te bouwen enzo(m.b.v. les).

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:53

Hee die Sandor Haha! Leuke foto's Desiree! Gaat goed met jullie Ja
Ik denk dat je het commentaar tijdens je les wel krijgt.
Ga je met hem binnekort ook een keertje mee naar buiten? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:55

xtostarlight schreef:
Hee die Sandor Haha! Leuke foto's Desiree! Gaat goed met jullie Ja
Ik denk dat je het commentaar tijdens je les wel krijgt.
Ga je met hem binnekort ook een keertje mee naar buiten? Lachen

Dankjewel voor je reactie Haha! , ja ik ga zeker binnekort weer een keer mee Haha! .

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:51

Dressage338 schreef:

het is inderdaad niet aardig gezegd maar het klopt wel, maar dat kun je niet zomaar veranderen.

ten eerste wil ik zeggen je hebt een leuke pony en je bent al veel vooruitgegaan zo te zien sinds de eerste foto, probeer je armen niet stijf te houden je ellebogen buigen zodat je handen iets hoger komen en probeer zacht te zijn in de mond, niet te veel trekken. (ik weet niet hoeveel je trekt/druk hebt maar het lijkt erop alsof het te veel is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:34

Siria schreef:
Dressage338 schreef:

het is inderdaad niet aardig gezegd maar het klopt wel, maar dat kun je niet zomaar veranderen.

ten eerste wil ik zeggen je hebt een leuke pony en je bent al veel vooruitgegaan zo te zien sinds de eerste foto, probeer je armen niet stijf te houden je ellebogen buigen zodat je handen iets hoger komen en probeer zacht te zijn in de mond, niet te veel trekken. (ik weet niet hoeveel je trekt/druk hebt maar het lijkt erop alsof het te veel is)

Dankjewel voor je reactie, Nee je kunt het inderdaad niet zomaar veranderen, houding zijn we mee bezig en pony is voor mij een tijd niet fatsoenlijk gereden dus nu moet alles weer rustig opgebouwd worden. Armen vielen mij inderdaad ook op, zal ik volgende keer op letten. Verder trek ik niet zoveel, moet meestal juist uitkijken dat ik geen waslijntjes heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:38

Heej Desiree,
Je rijdt Sandor goed hoor, ik weet hoe lastig 'ie kan zijn (a)!
Je houding vind ik enorm verbeterd, vergeleken met de 1e foto. Ik vond het een eer Sandor en Sarina te ontmoeten. (a)
Enkel nog dat knikje in je elleboog, en hakken omlaag maar ik weet dat it iets moeilijker is qua, jouw enkels. (a)

Vond het btw súper je donderdag te zien. Lovers

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:40

Heey dees:D

Leuke VZ Haha! ghehe probeer je ellebogen iets meer bij je zij te houden en je handen niet als pianohanden te doen Knipoog, en ziet er verder goed uit Knipoog

Haha! xxxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:43

maximee schreef:
Heey dees:D

Leuke VZ Haha! ghehe probeer je ellebogen iets meer bij je zij te houden en je handen niet als pianohanden te doen Knipoog, en ziet er verder goed uit Knipoog

Haha! xxxx

Heey Maxjee Haha! ,

Dankjewel! zal er de volgende keer op letten. en je mag hem wel een keer komen uitproberen als je zin hebt Tong uitsteken

Dees