2de keer op Misty!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:45

Ik ben vandaag voor de 2de keer op Misty geweest, gister was de eerste keer maar daar zijn geen foto's van dus bij deze foto's van vandaag.

ik zit op bijna alle foto's erg veel naar voren maar dat komt omdat ik me moest vasthouden aan het zadel en omdat misty nog een beetje wiebelig was..

dus kijk maar en commentaar is altijd welkom, maar houd het wel aardig

Afbeelding
Eventjes longeren

Afbeelding
ze snapt het longeren nog niet helemaal, hier maakt ze een charming hupje!

Afbeelding
en dan er maar op hé..

Afbeelding
even een tijdje stappen!

Afbeelding
en dan even een drafje

nou ik vind het supergoed van haar dat het nu al zo goed gaat! ze heeft wel wat gebokt maar dat is gewoon onwennigheid. ik ben trots op mijn schatje!

Afbeelding
Mistyy is mijn schatjee

xxxxxxxx

Chantal86

Re: 2de keer op Misty!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:48

Ziet er wel grappig uit. Je ziet ook dat ze er niets van snap van het longeren.. Succes Knipoog. gaat zekerste weten wel goedkomen met jullie

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:49

ja ze snapt er echt niks van.. ze leert het nog wel. en het is gewoon een eigenwijze puber haha:P
maar ze is zooooo lief:D

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:52

Is het dan niet handig als ze eerst het longeren kent? Pling

Bokken hoeft namelijk niet, maar het is nie echt leuk als ze er niets van begrijpt. Daarom bokt ze! Niet voor de lol ofzo. Doe rustig aan, met zo'n jonkie..

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:53

hahah Leuk Knipoog Ziet er grappig uit Ze snapte niet svan de longs.Tong uitsteken

Maar ze ziet er erg lief uit Lovers

kus van priscilla

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:53

ja ik weet het we oefenen heel veel met het longeren hoorr maar ze vind het moeilijk, maar het gaat steeds beter en er is een proffesioneel mens bij

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:54

haha dat is ze ook priscilla!

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:55

Als ik je een tip mag geven.
Ze snapt niks van longeren en dat is duidelijk te zien op de foto's. Waarom zorg je er dan niet eerst voor dat ze t longeren snapt en dan pas verder gaan met "inrijden".

Als je haar t longeren makkelijker wil maken zorg dan dat ze in een longeerbak gelongeerd word in deze bak heeft ze wel erg veel ruimte. En lijkt t me erg moeilijk voor haar bij de les te blijven omdat er zoveel om haar heen gebeurd. Ze is nog erg jong maak t haar wat makkelijker. En doe vooral rustig aan ze is nog zo jong.

Verder is t een erg leuk paardje. Succes.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 15:56

zoals ik hierboven ook schreef: we oefenen er heel erg veel mee en het gaat al steeds bezig, en wij hebben geen longeerbak dus dat word moeilijk..maar ze gaat echt snel vooruit hoor

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:56

misschien handig dat ze longeren wat meer onder de knie krijgt?

ten tweede vind ik een meerenner niet zo slim (foto in draf)

ten derde zou ik een halster onder het hoofdstel laten als je de longeerlijn eraan doet omdat jij nu probeert te sturen en ze word getrokken door de longeerlijn

en op 1 foot gaat het bit een beetje door het mondje (beetje zonde bij een jong paard natuurlijk helemaal) ik denk dat het komt omdat de longeerlijn hem de ene kant op trekt en jij op een apparte manier de andere kant op

het is natuurlijk een moment opname, kan het helemaal mis hebben voor de rest knap dat je het doet en leuk paardje
Laatst bijgewerkt door Dobel op 11-11-07 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:57

Ik zou nog maar eerst wat oefenen met longeren. Er komt nu al best veel op haar af, zo te zien, misschien is het allemaal wat begrijpelijker voor haar als ze weet wat ze aan de longe moet doen Lachen
En misschien is het een idee om een touwtje om de hals te doen om je aan vast te houden? Wat doe je bijvoorbeeld met je hand op foto 4? Knipoog
Zoals Jethafa al zei; rustig aan, stapje voor stapje, dan kom je er wel.

Leuke pony wel hoor!

edit: sorry, ik ben wat laat met m'n tips, het is al vaker gezegd Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:59

Je kan echt beter haar eerst het longeren leren.Is een stuk makkelijker.
Dit is volgens mij voor je paardje erg verwarrend allemaal.
Ik zou ook je teugels wat langer doen zodat je niet in dr mond trekt.
Misschien is het idd ook handig om een touw of stijgbeugelriem om dr hals te doen.dan kan je je daaraan vasthouden en zit je nietzoveel in dr mond.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:00

Als dat zo is kan je dan geen deel afzetten of in een hoek longeren niet in t midden van de bak. Ze snapt t niet en zo maak je t haar er niet makkelijker op.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:02

Zou eerst rustig aan beginnen met longeren en als ze dat kent beginnen met het zadel ipv alles in een keer. Dat kom je nergens tegen bij een africhtings stal. Vind ze ook erg mager op de laatste foto

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:05

sorry maar ik vind het er niet fijn uitzien. Ik zou toch echt eerst zorgen dat je het longeren bevestigd hebt, dat ze weet wat de bedoeling is en zonder trekken op een volte blijft. Nu zie ik heel wat geruk en gepluk in de mond van een jong dier die er totaal niets van begrijpt. Logisch dat er dan ook bokken komen uit protest. Als ze het longeren begrijpt kan je er eens op gaan zitten , liefst nog alleen zitten zonder! dat jij aan de teugels komt! zo kan ze eerst leren in evenwicht lopen en wennen aan het idee van iemand op haar rug. Voor jou balans kan je dan een touw of riem om de hals doen daar stoor je haar het minste.

Echt ik bedoel het niet aanvallend of zo, maar als tips om later ook nog heel veel plezier van je paardje te hebben

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:07

Sodeletuut schreef:
zoals ik hierboven ook schreef: we oefenen er heel erg veel mee en het gaat al steeds bezig, en wij hebben geen longeerbak dus dat word moeilijk..maar ze gaat echt snel vooruit hoor

Dan maak je een longeerbak? Paaltjes, lint erom en hup klaar.
Ik zou eerst echt longeren goed onder de knie krijgen, het paardje is nog jong. Als je het nu goed doet heb je later dubbel zo lang plezier met haar.

Succes. Ze is een leuk beestje Lovers

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:08

volgens mij ga je veels te vlug met dit jonge dier, ik vind het er alles behalve prettig uit zien, ondanks dat je begeleiding krijgt van een proffesioneel iemand.

Dit is geen aanval maar meer tips;
Ik zou starten met het eerst goed leren begrijpen van het longeren, de bak voor de helft afzetten met van dat rood/witte afzetlint

Onder het hoofdstel een halster doen en daar de lijn aan vast maken zit je niet zo in dr mond te trekken.

Als ze het longeren begrijpt er eens op zitten, alleen zitten tot ze dit gewend is en dan pas verder met stap, draf en idd een riempje aan je zadel of halster touw om de hals waar jij je aan vasthoud.
Dan 1st met iemand die naast het paard loopt om zo de 1ste stappen te zetten met jou op je rug jij stuurt niet je laat je je paard leiden door degene die dr naast loopt, gaat dit ontspannen dan laat je je longeren als je dr opzit en dan pas los!

Wees zuinig op je paardje, je hoopt er lang mee voor te kunnen en inrijden kun je maar 1x doen doe het dan rustig, ontspannen en goed!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:15

ik vind het er ook alles behalve prettig uitzien, en als er iemand professioneels bij is, vraag ik me af hoe die andere dieren er vanaf komen Verward
Ga gewoon met een halstertje eerst in stap longeren en breid het dan langzaam uit, ga niet zo snel! Ook vind ik dat je aan de teugels hangt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:27

Ik vind dit niet zulke leuke reacties, we doen namelijk heel erg ons best met haar en met het longeren.. en ik krijg alleen maar negatieve reacties.. daar word ik ook niet blij van.. ik wil alleen even laten zien hoe het gaat met mijn paardje. we doen echt ons best hoor.. ik weet wel dat ik erbij heb gezet dat commentaar welkom is maarja ik had niet verwacht dat ik alles fout zou doen..

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:31

bokt is er immers om van te leren, dus als wij alleen zeggen wow wat doe jij het goed, blijf je het fout doen, nu heb je iets om aan te werken wij zeggen dit heus niet om jou rot te laten voelen ofzo maar als hulp

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:36

Ik wens je ten eerste heel veel plezier en succes met dit leuke paardje!
Ik kan je alleen als tip geven en dat zei Nelleke1 ook al:
Ik zou een halster onder het hoofdstel laten als je de longeerlijn eraan doet omdat jij nu probeert te sturen en ze wordt getrokken door de longeerlijn.
Hopelijk zijn je ringen dan wel groot genoeg om de haak van longeerlijn erdoor te doen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:38

Maar die longeerlijn zit niet rechtstreekt aan het bit vast hoor, die gaat eerst over haar hoofd heen zodat het niet zo trekt snapje?..
en ik zal wel heel goed gaan oefenen met het longeren..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:38

Ik denk dat de mensen het ook niet zo negatief bedoelen, maar gewoon tips willen geven... Natuurlijk doe je best, maar dat betekent niet automatisch dat je het goed doet Knipoog

Ik denk dat je paardje erg veel moet leren zo in een keer, het longeren én het rijden moet ze nu tegelijkertijd gaan begrijpen. Ook zit je meteen al behoorlijk aan de teugels, daar zou ik nog even vanaf blijven. Dan de foto waarop iemand mee rent: zie ik het goed dat ze je paardje bij de teugel vast heeft? Vind ik niet echt handigZo wordt ie nog meer in de mond getrokken... Kan je beter een halstertouw aan een halser haken.

Ik heb geen ervaring met het inrijden van jonge aparden, maar persoonlijk zou ik het echt wat rustiger aan doen.

succes!!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 16:42

Ik volg alleen de raad van de instructeur op.. ik doe wat hij zegt.. hij zij dat zij mee moest rennen. hij zij dat ik de teugels vast moest pakken. hij zij dat ik dit allemaal moest doen en dat ik er al op kon enzoo.. en ik denk, hij heeft er wel verstand van..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 16:45

Teugels vastpakken betekent niet meteen trekken Knipoog En meerennen vind ik ok, maar dan niet aan de teugel...

Overigens hoeft een instructeur niet perse "goede" tips te geven, iedereen pakt het anders aan... Overigens niet om je instructeur aan te vallen hoor, maar ik zie wel vaker dingen gebeuren door echte paardenkenners waarvan ik denk Verward