ik @ trainen voor jockey debuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

ik @ trainen voor jockey debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:24

hoi allemaal.

Over 2 weken wordt er hier voor het eerst een damesrace georganiseerd. Een paar mensen hadden gevraagt of ik ook mee wilde doen. na lang wikken en wegen heb ik besloten om ook mee tegaan doen. Na 12 jaar op een normaal engels zadel gereden te hebben.... is zo'n race zadel toch erg lastig hihihi...

Ik ben nu elke avond aan het trainen. Gisteren zat ik er voor de 4e keer op. Het was wel de eerste keer op dit paard, maar waarschijnlijk ga ik ook op dit paard de race doen.ik wordt begeleid door een goede vriend en mijn vriend, tevens beide jockey's!

Alle foto's zijn wel helaas in draf en stap. dit doordat de foto's met een telefoon gemaakt zijn.

Mensen met ervaring??? tips??? graag Haha!:D:D

eerst even instappen..
Afbeelding

indraven...
Afbeelding

nog steeds indraven. de jongen op de voorgrond traint mij.
Afbeelding

verlichte zit..ik moet nog meer buigen. maar dat schijnt automatisch te gaan als straks me beugels korter zitten.
Afbeelding

Afbeelding

er was iemand eraf gevallen. en daar keek ik naar...
Afbeelding

Afbeelding

toen hadden we het erover hoeveel gaatjes me beugels straks nog korter moeten hihi
Afbeelding

en weer uitdraven..
Afbeelding

en ff strekken want je krijgt wel last van je rug ervan hihi
Afbeelding

ik vindt het echt heel leuk dat ik deze kans krijg om deze tak van de paardensport te proberen!!

groetjes nicky

SIEMxFUNNY

Re: ik @ trainen voor jockey debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:26

Ik vind het wel gevaarlijk dat je gewoon met je schoenen rijd.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:27

Nou veel plezier! Ziet er heel leuk uit en het is zeker een kans die de moeite waard is.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:27

Ha, wat leuk!
Lijkt me wel spannend om aan zoiets mee te mogen doen. Ja

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:28

Je hebt gewone schoenen aan, Geen cap op, je vraagt om negatief commentaar.

Voor de rest wel oke,

Havanna__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:29

Met zulke schoenen rijden is idd niet het allerveiligste dat er bestaat Tong uitsteken

Ik vind het wel leuk dat je een andere tak van de paardensport probeert Lachen Dit zie ook niet zo veel, leuk hoor Cool

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:30

Ik ben het helemaal met Mistie eens.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:33

Veel succes, maar die schoenen en waar is je cap? Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:34

Vind het er niet prettig uitzien. Geen cap/ gewone schoenen en op sommige foto's hang je heel erg aan de teugels.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:34

even over me schoenen...
de beugels van race zadels zijn heel klein. daar pas ik met mijn stal schoenen niet in(ik heb vrij grote voeten).dressuurlaarzen zitten vrij hoog, dus dat is ook niet comfortabel. en deze schoenen zijn de enigste smalle die ik hier heb.paarden winkels zitten er hier ook niet, behalve aan de griekse gedeelte. maar daar rij je ook niet even 1,2,3 langs.dus daar moet ik inderdaad nog even een oplossing voor vinden.wat betreft de cap. misschien ben ik heel eigenwijs, maar ik rij bijna altijd zonder cap, en het is hier ook nog eens zeer warm elke dag dus...

bedankt voor jullie reacties!!

Nadine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:36

haha wat grappig lijkt me dat om te doen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:37

Anoniem schreef:
Vind het er niet prettig uitzien. Geen cap/ gewone schoenen en op sommige foto's hang je heel erg aan de teugels.

mag ik vragen op welke foto's? misschien lijkt het zo op die foto dat ik naar me stijgbeugel bukte? maar meneer ging dribbelen doordat ik bukte, dus ik denk dat het zo lijkt!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:38

Wat leuk dat je dit mee mag/gaat doen!
Van je schoenen snap ik wel, het is daar wel iets anders dan hier he Knipoog en cap, das eige keuze denk ik he dusja
veel plezier en succes nog met oefenen en met de uiteindelijke race!

OP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:38

Die foto idd, en de laatste. Daar hang je gewoon aan je teugels. Iig, zo ziet het eruit..

u2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:49

ik vind het ook heel gevaarlijk dat je schoenen aan hebt! Verder vind ik ook dat je in de verlichte zit nog te onstabiel bent waardoor je erg trekt aan de teugels voor je evenwicht. Op welk eiland is dit in griekenland?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:55

sorry hoor maar daar hang ik niet aan me teugels! en vindt het zelf niet eens lijken!

en u2u, sorry maar als je goed kijkt zie je dat van de 2 duidelijke verlichte zit foto's . dat op de ene foto in em teugels zelfs een boogje zit! en op de andere daar heb ik em handen waar je ze hoort te hebben! vlakbij de schooft! ik heb zoals jullie ook zien een halsband om zijn nek, dat mocht ik me evenwicht verliesen me daaraan kan stabilseren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:57

Iets rustiger reageren mag ook wel. Ik zeg alleen wat ik zie, daar hoef je het verder niet mee eens te zijn of er wat mee te doen Lachen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:00

De kans ertoe zou voor mij ook een uitdaging zijn mits ik over veilige rijkleding beschik. Je rijd toch op een vreemd paard die je niet kent.

Ik vind het paard trouwens wel een beetje aan de schrale kant?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:01

Anoniem schreef:
Iets rustiger reageren mag ook wel. Ik zeg alleen wat ik zie, daar hoef je het verder niet mee eens te zijn of er wat mee te doen Lachen

maar je zegt daar hang je gewoon aan Verward

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:01

dat valt nog niet mee denk ik, veel plezier en succes met je Jocky debuut! Lijkt me toch wel heel leuk om te mogen proberen!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:01

JIJ plaatst hier een topic, dus kun je dit soort commentaar verwachten!!! Daar hoef je niet zo raar op te reageren. Omdat je zonder cap rijdt en met die schoenen kun je negatief commentaar verwachten! Dat weet je best voor je een topic opent....Knipoog

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:05

Bonnie_Theun schreef:
JIJ plaatst hier een topic, dus kun je dit soort commentaar verwachten!!! Daar hoef je niet zo raar op te reageren. Omdat je zonder cap rijdt en met die schoenen kun je negatief commentaar verwachten! Dat weet je best voor je een topic opent....Knipoog

raar reageren??? ik heb net heel vriendelijk uitgelegt vanwaar me schoenen en me cap???

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:07

Ja, raar reageren, nou ja, beter gezegd, je moet iets 'rustiger reageren' Knipoog succes verder

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:09

Sjonge wat een trieste reacties zeg vn sommigen .. ik zie werkelijk nergens gehang aan teugels. Ik heb met bijna 30 graden ook geen cap op. Oke het is verstandig er een te dragen maar geen misdaad om het niet te doen. Als je over je schoenen gewoon chaps aan doet is er niks aan de hand.

kunnen we echt niks anders bedenken dan over een cap te mekkeren?

Dit is even geen dressuurrijden he.. je Ankylaarzen zitten echt niet lekker hoor zo.

het is heel erg leuk om de kans te krijgen om dit een keer mee te maken, het is zeker even wennen om dit te doen moet je even leren ook. Geniet er van en veel succes meid !

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:10

idd...altijd zo op bokt he..MOET JE HET MAAR NIET PLAATSEN dus ik ga nu lekker negatief commentaar geven, haha. Ik vond zelf ook de schoenen en cap beetje tsja niet veilig, dat hebben nu al genoeg gezegd en je heb duidelijk uitgelegd van je schoenen dus dat wat jij doet lijkt me het beste. Als je liever een wat coeler hoofd heb en de kans dat als je eraf valt een fikse beschadiging kan oplopen vind ik het best, dat moet je helemaal zelf weten. Verder nog veel succes;)