Nienke de ''Boerenknol'' Vroeger en nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Nienke de ''Boerenknol'' Vroeger en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:32

Hee Doei!

Vandaag had iris (iris_safarii) haar fotocamera meegenomen voor safari. Maar ze wou toen ik aan het rijden was ook wel een paar fotos maken.
Wij (ik en nienke) zijn erg vooruit gegaan.

Voordat jullie de fotos gaan bekijken wil ik even ons ''verleden'' vertellen. Ik rijdt dus in totaal 9 jaar waarvan 4 jaar nu op deze stal. Hier krijg je verzorgponys aangewezen (mag zelf kiezen) waar jij zovaak op mag rijden. I.R.V hulp op de stal.
Dus ik had Nienke min of meer gepakt omdat die nog over was. Nienke is altijd crossend gereden. Ze mocht altijd lekker racen en zo.
Daar heb ik veel moeite meegehad, Nienke is niet een haflinger die liever lui dan moeis, ze heeft altijd pit. Het rijden is nooit echt goed gegaan qua dressuur, met springen beter maar dat ging ook vaak gepaard met een aantal weigeringen.

Ik rijd nienke nu ongeveer 2 jaar, waarvan ik er een maand of 6 niets meer mee heb gedaan. We moesten allebei afkoelen. De trucjes die Nienke heeft zijn vooral als ze hengstig is --> kop tussen haar knien en stuiteren , lekker racen en geen been verdragen. Sinds een week of 3 is ze echt bij aan het draaien en loopt ze erg fijn, de fotos zijn van vandaag. De bak was nat maar dat maakte het rijden niet minder.

De fotos zijn nog niet alles en het rijden ookniet, maar ivm weken en maanden geleden loopt ze nu als een engel Tong uitsteken

Iets over het zadel --> nienke is erg dik, en heeft daarom een heel ouderwets zadel voor de wat dikkere paarden. 1 nadeel--> je krijgt er een ouderwetse houding van. Lees: benen naar voren, waardoor je een beetje achterover gaat leunen.

Nou hier de fotos:

Van een maand of 2 geleden:
stap:
Afbeelding
Geen ontspanning , afgeleid Koe

draf:
Afbeelding
verkeerde stelling, hangen.. Mijn tenen Tong uitsteken

Afbeelding
Geen ontspanning, trekkerig. Houding Tong uitsteken

Galop:
Afbeelding
tja Sigaar

Vandaag:

Alleen maar draf Bloos

1: Afbeelding
bezig met stelling en strekken (wat toch al aardig aan het lukken is:) )

2: Afbeelding
Mijn buitenbeen er niet goed bij.. Duivel En weer die verdomde handen Tong uitsteken

3: Afbeelding
nagefelijkheid : goed , stelling : okee.Lachen

4: Afbeelding
volgende keer niet te strak houden, mooi voorbeentje

Mijn eigen commetaar van vandaag:
- tenen naar binnen
- hakken iets meer uitdrukken
- handen recht op!

Bedankt voor het kijken, en laat een [b]berichtje[\b] achter Tong uitsteken

xx Hilde

Blackflag

Re: Nienke de ''Boerenknol'' Vroeger en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:34

Ziet er goed uit hilde ^^ Veel beter als vroeger! hopen dat ze nu ook goed er best doet met wisselbeker xD

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:35

I hope so Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:35

let erop dat je je benen niet afsteekt, die moeten gewoon rustig tegen je haf aanliggen, en ik vind dat ze nu wel erg opgekropt loopt Lachen probeer haar wat langer te rijden, meer lengte in de hals, meer ontspanning.. (en denk aan pianohandjes Knipoog )

Veel succes verder Lachen

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:36

Je houding heeft volgens mij niks met het type zadel te maken, je hebt een stoelzit en dat komt erg vaak voor.
Verder ben ik het met Casca eens.

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:37

wat een verbetering!! ziet er goed uit!

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:39

Leuke haflinger hoor!

Ze loopt wel een beetje opgekropt. Je mag haar van voor wat langer laten, zo zal ze fijner en vast ontspannender gaan lopen.

Succes Haha!

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:39

Vind het er wel beter uitzien.Je hafje loopt duidelijk meer ontspannen en het zal het rijden ook wel aangenamer maken.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:40

je bent goed vooruit gegaan!..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:41

Ik zou het paardje eerst van voren eens loslaten en op eigen benen laten lopen. En het zadel zeker 2 handbreedtes naar achteren leggen, de schouder moet vrij liggen!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:42

Verbetering duidelijk zichtbaar OK dan! Verder doen zo!:D

Groetjes
xxx

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:52

Over het zadel.

Het is een oud zadel! gebouwd als een stoel! je zit dan net in een stoel dus het ligt niet aan hilde's houding ... Mischien wel een beetje maar het is voornamenlijk het zadel dat het um doet!
Nienke loopt soms wat opgekropt maar het is al een hele vooruitgang sinds een paar maanden geleden!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:55

heel goed dat je die slof eraf hebt!!!!

ze loopt 10x mooier zonder die slof en sporen, heel goed!! nu zou je zelfs aan sporen kunnen beginnen, als je dressuurmatig verder gaat zo! op de laatste foto loopt je paard wat kort, maar wel lekker op zijn benen!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 21:01

Dank je voor het commetaar.. aan de handen word gewerkt! Lachen Ik heb zogenaamde kraaienpoten, die heb ik op de manege geleerd waar ik eerst reed, dus ik ben er hard mee bezig.

Over het opgekropt lopen --> momet opname voor een deel en daar wordt ook aangewerkt.

Yvonniej schreef:
Ik zou het paardje eerst van voren eens loslaten en op eigen benen laten lopen. En het zadel zeker 2 handbreedtes naar achteren leggen, de schouder moet vrij liggen!

Vandaag kreeg ik deze opmerking van een vriendin, die heeft mij geholpen tijdens de galop en daarna liep ze erg lekker, maar toen was de fotografe weg:P Dus hier word ook aan gewerkt. Over het zadel: dit zadel moet erop want iets anders past helemaal niet, maar ik zal er op letten!

Het zadel is al meer dan 20 jaar oud Nagelbijten / Gniffelen Volgens de eigenaresse is het ook een stoel, ik zal even een foto zoeken van mijn houding op een normaal zadel Lachen Ik vind ook dat ik er belabberd opzit Knipoog

foto:
Afbeelding

Edit: zo als jullie kunnen zien ligt er een dik kussen onder, dit omdat het zadel ook wat ouder is, en daarom lijkt (of ligt) het zadel zo ver naar voren te liggen

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:13

Paard loopt té opgekropt, ziet er ook een 'beetje' afgedwongen uit.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:29

Eerste foto's ; Ziet er wel leuk aan maar denk idd aan je handen Knipoog

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:36

Dan is mijn enige suggestie: koop een nieuw zadel alsjeblieft, dit lijkt me niet fijn voor jezelf en voor je paard. Er zijn genoeg zadels te vinden, ook tweedehands, die wel passen. Het lijkt me sterk dat dit het enige zadel is in heel NL die past...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:40

Het zadel ziet er niet meer goed passend uit. Je hebt onder een goed zadel niet zo'n dik kussen nodig aangezien er dan ook veel contact tussen jou en de haf verliest.
Mijn tip: werk naar ontspanning ipv rond lopen. Als je ontspanning hebt verkregen, gaat het rond lopen een stuk makkelijker en ongedwongener. Succes!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:03

SiCa schreef:
Dan is mijn enige suggestie: koop een nieuw zadel alsjeblieft, dit lijkt me niet fijn voor jezelf en voor je paard. Er zijn genoeg zadels te vinden, ook tweedehands, die wel passen. Het lijkt me sterk dat dit het enige zadel is in heel NL die past...

het is niet mijn paard Boos! Als ze van mkij zou worden (wat misschioen gaat gebeuren) koop ik echt een fatsoenlijk zadel!! Knipoog

@ welshcobfan: nee ik weet het, het zadel ligt op zich wel goed maar het kan veel beter. Knipoog Ik ben ook dringend op zoek naar een ander zadel.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:05

Tmara schreef:
Paard loopt té opgekropt, ziet er ook een 'beetje' afgedwongen uit.

heb je er tips voor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:07

Tips

Voorwaarts neer waarts gaan rijden, meer de ontspanning bij je paard op gaan zoeken.
Ze is nu erg strak in de rug en kan daardoor ook niet lekker ontspannen na geven Lachen

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:09

runningkawa schreef:
Tips

Voorwaarts neer waarts gaan rijden, meer de ontspanning bij je paard op gaan zoeken.
Ze is nu erg strak in de rug en kan daardoor ook niet lekker ontspannen na geven Lachen

meer als dit hoeft er denk ik neit gezegd te worden Vork

Amberr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:14

ziet er stuk beter uit dan die eerste foto's, maar wel: geef hem van voor wat meer ruimte. dan is het voor je paard makkelijker om zijn passen af te maken en gaat die niet zo opgekropt lopen. het moet allemaal meer ontspannender worden.
zoals je zelf al zij, let op je handen en probeer (ondanks het "niet in perfecte staat zijnde" zadel Knipoog ) rechterop te zitten. ik vind dat je op de foto's te ver voor overgebogen zit.
en verder leuk paardje Haha!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:43

runningkawa schreef:
Tips

Dit is ons grootste probleem Knipoog Omdat ze alles wat er in de bak gebeurd wil zien. En er een lama pal langs de bak staat wil ze nog wel eens een sprintje trekken. Dus ik ben er mee bezig. Misschien dat ik morgen weer fotos heb dan zet ik ze er weer op. Dan zal ik haar meer op eigen benen proberen te laten lopen.

Ja AMber Knipoog Doordat ik de neiging heb haar te veel bij te houden ga ik voorover zitten. Ik ben benieuwd of de bak morgen goed is, want op het land maak ik geen fotos denk ik;) Ik zal proberen beter te gaan zitten, misschien mag ik het zadel lenen van een vriendin, dat is een dressuur zadel.

xx Hilde
ps, bedankt voor de tips

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:49

Ik ben blij dat de slof er vandaag niet meer aanhing Knipoog

ze is zeker al vooruit gegaan, maar ze loopt nu wel opgekropt, maar dat gaf je zelf al aan Ja