Eerst maar even wat achtergrond informatie:
Lucifer is n 19 jarige ruin die ik sinds oktober lease van Lucifertje hier op bokt.
We zijn dus nog niet zolang een combinatie en moeten nog erg aan elkaar wennen... vooral ik aan hem, want jesus wat voelt dat allemaal onwennig op zo'n groot paard. Waar ik eerst dacht dat mn houding eindelijk weer n beetje werd hoe het hoorde, na jaranlang n belabberde houding gehad te hebben. Nu ik die foto's terug zag schrok ik toch wel weer behoorlijk.
Les heb ik momenteel nog niet gehad met Lucifer, maar staat wel al op de planning.
Nog een hoop werk aan de winkel dus.
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven hoe ik een betere combinatie word met Lucifer.
Punten waarop ik me in de eerste plaats wil verbeteren zijn iig mn houding. Wat ik wel moeilijk vind om hier concequent op te letten, want dan ben ik weer ff iets meer bezig et lucifer en dan vergeet ik mn houding weer.
Verder moet ik op mn billen gaan zitten in galop, maar dat is dan eigelijjk ook weer houding...
Tempocontrole moet ik ook op letten, al moet ik zeggen dat dat al n stukje beter is als de eerste keer dat ik erop zat.
Nou goed, verder laat ik t aan jullie om me op punten te wijzen en me hier bruikbare tips voor te geven, ook wanneer mn eigen commentaar niet klopt met t beeld dat jullie ervan hebben graag melden.
Hier de foto's:
Instappen doe ik altijd met alleen n zo rustig mogelijk contact zodat Luci zichzelf ff kan vinden zeg maar, gezien zn leeftijd duurt t allemaal wat langer.

Idem met draven

Wanneer ik dat aan beide kanten heb gedaan zijn we inmiddels zo'n 15 a 20 minuten verder en dan probeer ik of ik m wat ronder kan krijgen.
Het beginnetje is er, maar ontbreekt het mij om er verder op in te gaan.

Idem in draf. Denk dat ik m hier meer van achter mag activeren. Maar in mijn geval leid dat tot sneller gaan waardoor ie juist weer met zn neus de lucht in gaat. Lastig lastig.

Dit dus...

Hier ben ik volgens mij er niet helemaal bij met mn gedachte. Vind t opzicht n goed begin beeld, maar wanneer ik hier er wat meer aan had gereden had ik meer resultaat gehad.

Hier dus mn belabberde houding. Dit gebeurd vooral wanneer ik m terug in tempo wil. (en ook nog teveel bezig ben aan de voorkant)

Tussendoor weer stappen. Zie wel alweer n klein verschilletje met het losstappen, daarna het wat meer gaan vragen en met nu.

Galop hoort er ook bij. Om de een of andere reden zit t dr bij mij in dat dat als laatste moet
Moet dr echt aan denken om de volgende keren wat eerder te gaan galoperen.
Luci galoppeerd...ik ben nog aan t lichtrijden ofzo.

En uitstappen. Opzicht met n tevreden gevoel, maar wel met de gedachte dat er nog n hoop moet gebeuren.

En voor mensen die iets te klagen hebben over dat ik te groot ben voor Lucifer of over zn doorgezakte rug...
T valt reuze mee

wat een lekker ding is het toch!! Er zijn idd nog heel veel verbeter punten, maar je hebt hem ook nog maar een keer of 10 gereden.
Merk wel al elke keer dat ik m rijd kleine puntjes die dan weer iets beter gaan, maar we hebben nog wel ff te gaan. Volgende keer idd maar eerder galopperen... is n beetje n vastgeroeste gewoonte van me om dat voor t laatst te bewaren.