Een nieuw bijrijdpaard voor mij. Eerst reed ik Wokkel (waar ik ook mee startte; zie topic in onderschrift), maar Wokkel was toch meer een springtype en ik meer een dressuurtype. Er werd me gevraag dof ik Julia niet wilde rijden - die zou veel beter bij mij passen dan Wokkel. Wel jammer, want Wokkel was wel heel lief...
Dit was de tweede keer dat ik erop zat, en met het paard is al een hele tijd bijna niets gedaan. Er werd me verteld dat ze met egards behandeld moest worden, en dat ze snel beledigd was
. Dat merkte ik ook wel toen ik op haar reed: als je iets verkeerd deed dan liet ze dat wel merken. Maar als je haar niet in de weg zit loopt ze echt superfijn. Wel een paard dat goed is voor je rijkunst, denk ik
. In ieder geval wel voor mij.Tijdens het rijden probeerde ik aldoor het zadel recht te trekken, tot ik te horen kreeg dat Julia zelf gewoon scheef was...
Dat verklaarde ook meteen het ongelijke-beugels-gevoel.Ik heb nog een beetje moeite met blijven zitten
. Julia gooit ontzettend hoog op en haar gangen zijn heel anders (ruimer) dan die van Wokkel. Bovendien is ze zo'n 10 cm groter en heeft ze een heel ander karakter. Misschien zijn hierdoor mijn vliegende benen een beetje te verklaren - ze weten nog niet zo goed wat ze met haar dikke buik aan moeten
.Het zadel is overigens niet van mij en past mij niet helemaal (1,5 inch te groot). Mijn beenligging wordt daar een beetje door verstoord, maar ik moet natuurlijk het zadel niet de schuld gaan geven
. Genoeg gekletst; hier is het filmpje! Ik probeerde het gisteren up te loaden op youtube. daar ben ik 6 uur mee bezig geweest, voor ik een foutmelding kreeg
. Vandaag maar op een andere manier gedaan. Kortom: er zit veel tijd in dus een berichtje zou leuk zijn! 
http://pcbcn10.phys.rug.nl/~machteld/Julia.mpg

Maar verder bedankt!
Dat vergeet ik nog bijna.. Heerlijk om eens een duidelijk filmpje te zien, dat niet maar 15 sec ofzo duurt. Hier kun je meer uit halen dan van foto's, vind ik dan. Super!