Kim op Djokke van Klomp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Kim op Djokke van Klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 11:13

Na 2 jaar niet meer echt gereden te hebben (jaaaa een stapritje op mijn enigste eigenste, en al met al wel een heeeeel vlieguur de afgelopen twee jaar) kreeg ik de uitnodiging van Klomp om eens op haar fries Djokke te klauteren :) met beide handen die uitnodiging aangenomen.

Logisch is er geen niveau van ons samen :) Djokke loopt M Dressuur onder Klomp, ik heb alleen maar jonkies gereden dus ben van ongeveer euhmzzz.... geen niveau (twintig jaar geleden wel eens M gestart, maar dat telt niet meer mee :D )

Dus na twee jaar eigenlijk niet rijden, ben ik maar eens op deze geweldige fries gestapt.

Mijn komplimenten voor Klomp, want hemellief wat een fijn dier. De basis zit er supergoed in, en alles wat moeilijk is voor een Fries (lengtebuiging, galopperen, zowizo niet in de zelfhouding lopen) is bij deze echt, echt op geoefend, en dat werpt absoluut zijn vruchten af in het werk.

Een beetje aan elkaar wennen in de stap :) kijken waar de grenzen liggen, elkaar aftasten,
Afbeelding

Ik zit er wel met een hele grote BIG smile op :) .........
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.......... En dat is best wel vreemd voor mij. Ik rij eigenlijk ALTIJD met helm..... op vreemde en jonge paarden met helm, bp en slof :)

Maar Djokke ga gelijk zo een fijn eerlijk gevoel dat ik er helemaal niet eens bij nagedacht heb om een helm op te zetten.....

Eigenlijk is dat wel eens een verademing als je de laatste 10 jaar dat je op een paard stapte altijd op je hoedde was, altijd aan het opletten en altijd heel scherp moest zijn omdat je er anders geheid afging.

Dan maar eens een poging tot draven :)
Hier mag er nog wat meer lengte in

Afbeelding

en hier wil ik zijn
Afbeelding

en hier ben ik nog niet over uit wat ik hiervan moet vinden :)
Afbeelding

en een stukje galop proberen :)

Laten we vooral maar eens heeeeuuul groohooot aanspringen :) :)
(moet nog even wat leren doseren op Djokke vrees ik :) :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Needless to say dat ik meer dood dan levend na 10 minuten van Djokke afkwam, en dat mijn benen vandaag niet meer willen wat ik wil.....

Klomp heeft me het geweldig aanbod gedaan om Djokke wat vaker te mogen rijden, en dat is natuurlijk helemaal leuk, zo kan ik er toch nog een beetje in blijven, en blijven sleutelen aan mezelf onder begeleiding....... EN wat aan mijn conditie doen, want die is echt helemaal PRUT!!!!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:21

Je teugels zou ik korter pakkeen en je beugels langer. Probeer je been ook tijdens de galophulp niet zo op te trekken ;) Heel leuk dat het plezier er zo vanaf straalt.

Wat heeft ie een apart kleurtje zeg :)

sarabande

Re: Kim op Djokke van Klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:24

Ziet er super uit Kim, mooie Fries ook. Leuk zo eens helemaal ontspannen rijden zonder levensgevaar.

Hoe voelen je benen???

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:25

ik vind het een leuk beeld geven! leuk dat je op deze manier eens lekker kan rijden :j
ik heb niet echt tips, aangezien het altijd even wennen is op een ander paard.. had alleen denk ik wel de beugels een gaatje langer gedaan.
tis een leuk paard!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:27

Gaaf Kim, heerlijk dat je weer een beetje aan het rijden gaat :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:28

hihi wat een leuk koppel zijn jullie!
enige punt van kritiek; handen meer naar voren en hoger zodat er wat meer speling in blijft.
je hebt hem op die ene draffoto voor een fries wel super aan de loop!
geniet ervan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 11:31

Beugels klopt :) :)

Ik zit eigenlijk altijd wel kort, soort van gewenning als je altijd jong spul rijd :) het is wat makkelijker uitzitten als ze dan van kiet gaan :)

Maar als ik me wat thuis voel op een paard gaan vanzelf de beugels langer :)

Met betrekking tot de eerste galopsfoto en het commentaar van Levine........... kan niet anders dan het helemaal met je eens zijn :) :) het is echt een waardeloos gezicht :) en eerlijk gezegd schaam ik me best wel :) en het is absoluut iets waar ik de volgende keer aan moet denken, want ik denk zeker dat dit de reden was waarom hij zo groot aansprong, hij is zich de klere geschrokken van mijn binnenbeen :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:34

Toch is het wel logisch dat je een beetje roestig bent na 2 jaar lijkt me....
Kan me voorstellen dat je dan niet gelijk als Anky op je peerd zit, dus heel eerlijk gezegd vind ik het wel een kleeeiiiiin beetje muggezifterij ;)
Het gevoel komt vanzelf terug als je vaker rijdt, dan zal je houding ook weer beter worden :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 11:37

Dat denk ik ook wel Billy :) althans dat mag ik toch wel hopen :) :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:39

Als eerste: WAT een gaaf paard!!!!!

En verder, je ziet dat je heel handig bent(dat wordt je wel van veel jonge paarden rijden ;) )

Denk ook dat dat aanspringmoment een overblijfsel is van je jonge paarden ding: Vaak moet je hulpen zo overduidelijk geven op een jong paard en als je dan ineens op een fijn afgericht paard zit die die hulpen met z'n ogen dicht begrijpt, dan doe je onbewust net wat teveel en dan is het ZOEFFF! :D Erg charmante foto indd haha.

Ik zou ook je handen ietsje hoger willen zien.

Het zadel is denk ik iets te groot voor je achterste, omdat je te ver achterin gezet wordt.

Ik zeg: Ga gewoon weer eens wat vaker te paard!

Op een aantal draffoto's heb je hem super aan de loop, mooi ontspannen, je ziet ook aan zijn lijf dat het paard goed getraind wordt. Bespiering zit er mooi op overal.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:41

nou nou Kim, ziet er goed uit :)
Je hebt die fries netjes aan het lopen, vooral op de ene draffoto
En je houding, tja dat komt wel als je weer even rijdt, ;)

jupio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:42

Het staat echt ontzettend leuk! wat een mooi paard (en erg offtopic: wat een gave kleur dekje!)
heb er erg weinig rijtechnisch commentaar, wat hierboven al gezegd wordt; het aanspringen komt waarschijnlijk omdat je hele jonge paarden gewend bent!
Heel veel plezier nog met rijden enne sterkte met je benen! :o

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:52

Ziet er niet erg slecht uit hoor ;)
Alleen zou ik je teugels wat korter pakken en je beugels een gaatje langer, Voor de rest ziet het er mooi uit en wat een mooie fries *D

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:06

Aangezien het toch wel al effe geleden was dat je gereden had en het de eerste keer was dat je deze fries (wat een knapperd trouwens) onder zadel had, vind ik echt dat je hem super hebt gereden.
mss teugels beetje korter en beugels beetje langer...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:34

supergaaf zeg! mijn complimenten voor klompie, de basis zit er zeker goed in als iemand zo op je paard kan stappen en kan wegrijden!

om aan de haw eisen te voldoen; hou je teugels op maat en je benen soms wat langer ;)

ben benieuwd naar de volgende serie foto's!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:42

Ziet er goed uit zeg :).

Wel beugels wat langer doen, staat mooier voor het plaatje.
Verder zou ik je handen iets hoger willen zien, verder leuke combi hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:24

Voor zolang niet meer in het zadel gezeten te hebben ziet het er bijzonder goed uit hoor Kim! Jammer dat je het op HAW zet want nu moet ik kritiek geven waar er eigenlijk weinig kritiek valt te geven.

Vind dat je nog steeds erg fair rijd, fijne toestaande hand. Voor een dressuurzadel mogen je beugels wel een gaatje langer ;)

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:15

Draf zag er super uit.. en voor de eerste keer zeker niet slecht! je beugels mogen langer en probeer volgende keer hem iets meer bij elkaar te houden in de galop!

joepiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:25

En dan ook nog meteen op HAW zetten en niet op ITP, geweldig :D .

Paard loopt fijn, zeker die draffoto's zijn mooie momenten. Tja, puntje van kritiek omdat het moet, de fries heeft zeg maar een betere houding dan de amazone ;). De oplossing ligt gewoon in het nog een keer rijden, dan zal het allemaal recht trekken vermoed ik.

Veel plezier!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:28

Ach, ik kan wel wat hebben :) en de kritiek die ik krijg is heel terecht :)

Soeraya zegt heel terecht dat ik hem in galop meer bij elkaar moet houden, helemaal waar :) Ik had alleen wat moeite met het uitzitten van de galop :D :D :D dus dat heb ik maar even gelaten voor wat het was :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 07:56

Hey Kim, wat een stoer paard! en wat straal jij, héérlijk! Dát vind ik nog het mooiste aan de foto's, je geniet! Ook oogt het alsof je het dier in zjin waarde laat, met gevoel rijdt.

Ik kan trouwens zien dat je jonkies rijdt, je oogt heel voorzichtig op dit dier!
Waarschijnlijk als je er een paar keer op rijdt ga je al meer werken met hem, klopt dat?..

Top dit, heerlijk! En boeiuh of je nu perfect zit of niet..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:17

Ja daar zijn de foto's dan!!! Ze zijn echt heel leuk geworden!! :D
Vond het echt heel gezellig Kim, hadden we al veel eerder moeten doen, haha!! Jammer dat het zou koud en nat was.
Vond dat je het hartstikke goed deed op Djokkie ondanks dat je al zo lang niet meer gereden had. Vergeet ook niet dat Djokke erg moeilijk uit te zitten is, dus daar moet je even aan wennen.
Inderdaad met de galop iets kleiner aan laten galopperen, maar dat moet goed komen naarmate je er vaker op gaat. Dat je lol had is het belangrijkste! Had je nog spierpijn? :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 08:20

man ik kan niet meer lopen :D :D de binnenkant van mijn bovenbenen doen het niet meer :D :D

Ik vond het ook heel gezellig :) en ook echt heel, heel leuk :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:25

Kim, wat heerlijk een grijns tijdens het rijden!!! Geen op korte termijn vlieguur hoeven te verwachten doet veel met een mens zie je wel. Friesjes ruuuuulezzz!! Oja, ontopic, eeehmm... de galop van een Fries zit heerlijk zodra je weet hoe je moet zitten en niet teveel gas geven met aanspringen. Dus vaak te peerd, komt het vast goed. En blijven genieten he meis!!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:19

Kim het valt niet mee om op Djokke te rijden, ik heb hem zelf ook paar keer uitgeprobeerd en mij valt het ook niet mee. Erg leuke foto's en ja ondanks dat je lange tijd uit het rijden bent snap ik wel dat je langere teugels rijd, en de beugels mogen misschien wel wat langer maar ja je hebt lang niet gereden en dan nog op vreemd paard. Logisch. Ik kan me er wel in vinden. Ik hoop dat je van genoten hebt. Wat ik ook fijn vind om te lezen is dat jij juist die dingen eruit haalt waar bij fries belangrijk is, lengtebuiging, die eigenhouding eruit halen dat de basis goed erin zit. Daar heeft Klomp inderdaad heel hard aan getraind en nog natuurlijk. Maar fijn dat andere mensen dat ook mogen beantwoorden! Toppie.