Daisy pink @ Dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Daisy pink @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 23:12

Vanavond heerlijk op het land gereden op daisy.. Daisy is nu alles bij elkaar ongeveer 4 maanden onder het zadel.. wat vinden jullie er van..
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding

ik ben erg trots op de galop heb door angsten 2 jaar niet gegalopeerd.. heb nu een nieuwpaard daisy dus en het gaat echt super..
Commentaar is welkom hou er alleen rekening mee dat ze nog maar kort onder het zadel is en dat ik geen dressuur ruiter ben Haha!
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 18-07-07 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Daffie

Re: Daisy pink @ Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:20

leuk paardje hoor, ik zou proberen je beugels een gaatje misschien wel 2 langer te doen dan maak je je benen ook langer nu trek je ze zo op.
Voor 4 maanden onder het zadel ziet het er goed uit

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 23:23

dank je ga het proberen denk alleen dat als ik ze langer doe nog steeds mijn benen optrel Haha!.. toch maar is afleren hahah

xxjillxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:24

moeten je peesjes niet ietsjes naar beneden?, en hakjes uitdrukken, maar ziet er al goed uit hoor!(Y) ga zo door:D

Loekepetoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:25

Ziet er erg goed uit! Wat lijkt ze groot! Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:28

Ziet er echt goed uit.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:30

Enige minpuntje je benen die je ontzettend optrekt...Zie op vrijwel elke foto die spoor in de buik.

Leuk paardje ziet er inderdaad enorm uit (of jij bent gewoon heel klein)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 23:32

peesjes zitten goed Haha!

enneh Loekepetoeke.. ze is maar 158,5 dus valt mee Haha!

sapos ik ben 1.68 maar het is nogal een grof en breed paardje Haha!
ze was niet echt voorwaarts en dan heb ik gauw de nijging mijn benen op te trekken Boos! zal er volgende keer beter op letten

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:37

Leuk paardje !! Lekker veel 'body'!!
Wat voor een is ze ?? En echt goed voor zo kort onder t zadel !

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:57

heerlijk paardje Lachen

loopt toch netjes ?? zeker voor kort onder t zadel

op sommige fotos kijk je te vee lnaar beneden zit je te ver naar voren maar verder vindt ik het er wel leuk uitzien

succes nog Ja Lachen

_Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:01

Ziet er goed uit!
Alleen zou ik als ik jou was die sporen af doen, aangezien je constant loopt te prikken..
Zorg eerst dat je een betere beenligging hebt..
Is een tip hé Lachen

HorsesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:20

Ik ben het eens met de anderen.
Ik zie dat je der alleen maar zit te prikken..
Op elke foto heb je je voeten horizontaal staan en heb je vollop die spoor in der buik.. lijkt me onnodig?
Verder een hele leuke pony en leuke combinatie!
Groetjes

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 08:00

_Lara_ schreef:
Ziet er goed uit!
Alleen zou ik als ik jou was die sporen af doen, aangezien je constant loopt te prikken..
Is een tip hé Lachen

Iets beter kijken.. Ik zou nooit op een jong paard stappen met sporen ik heb niet eens sporen.. Het zijn mijn chaps bandjes die je ziet en het merkje van mijn schoen adidas Haha!
Ik heb er alleen na een half uur rijden een zweepje bij gepakt die ik amper heb gebruikt.. Dit omdat ze totaal niet op mijn been reageerde.. ik moest eerst 5 min aansporen voordat ze eindelijk aansprong in draf.. Ik gebruik normaal nooit hulpmidellen heb hier een hekel aan.. Maar zag nu geen andere optie om er een zweepje bij te pakken.. Ik gebruik me zweepje ook bijna niet.. Maar zodra je die in je hand hebt weet ze het wel..
Ze is bij de vorige mensen met zweep gereden en waarschijnlijk ook op die manier ingereden.. Als ze langs de weg liepen hadden ze er ook altijd een zweep bij.. IK heb dit nooit gedaan omdat ik er altijd in geloof dat een paard eerst een kans moet krijgen zonder al die poespas.. Ik rij altijd heel vriendlijk paarden en ik zal nooit meteen in de mond gaan zitten trekken ect alles met respect..
sorry schrok dus een beetje van het commentaar, dit vooral omdat het niet zo is Haha!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:20

Ik zou zowiezo niet met gympen rijden..
en inderdaad je beenligging, je ziet het in je voeten, maar (*van wat ik ervan kan zien*) zou ik het met mijn hele been oplossen ipv je voeten alleen naar de goeie kant te draaien.
Ik heb dit probleem zelf ook gehad, en alleen draaien helpt niet, want na een paar minuten vergeet je het, en anders gaat het pijn doen, omdat je been niet goed ligt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:44

Schattig paardje, en lekker roze!
Let idd wel op je voeten, die liggen niet echt mooi.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:51

Lindy1982 schreef:
_Lara_ schreef:
Ziet er goed uit!
Is een tip hé Lachen

ik moest eerst 5 min aansporen voordat ze eindelijk aansprong in draf.. Ik gebruik normaal nooit hulpmidellen heb hier een hekel aan.. Maar zag nu geen andere optie om er een zweepje bij te pakken.. Ik gebruik me zweepje ook bijna niet..

Met een spoortje kun je ook vriendelijk rijden hoor. Zolang je het maar juist gebruikt. En als je 5 min moet aansporen voor ze in draf gaat dan kan het mss eens goed zijn dat ze eens leert reageren op je been. Ik zal ook niet snel hulpmiddelen gaan gebruiken, maar als hij 5min zou wachten voor hij een overgang maakt, dan had ik mn spoortje er allang bij. Enkel gebruiken als er geen reactie komt.
Dan zal ze beter reageren en dan hoef jij je benen niet op te trekken, waardoor je weer beter gaat zitten en zij beter vooruit komt. Nu zit je 5 min in haar buik te porren en been te geven, uiteindelijk zal ze er niet meer op reageren. Je mag ze ook niet ongevoelig gaan maken op die plaats. Hulp moet onmiddelijk reactie geven. Dit is toch mijn mening.

Nog een vraagje waarom houd je je zweepje niet gewoon vast?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:55

zitake, daar ben ik het helemaal niet mee eens
door regelmatig overgangen te rijden, ondersteunt met een tikje van de zweep, krijg je meer respect voor het been dan wanneer je een spoor aantrekt.
een spoor is ter verfijning van de hulpen....

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:59

Heey !

Wat een leuk paard , dat roze staat goed !
Alleen let een beetje erop dat je je hakken iets meer uitdrukt en misschien rijdt het fijner als je je zweep langs je onderbeen houdt want dan staan meteen je handen goed Knipoog

Verder netjes voor die tijd onder het zadel !

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:00

Leuk paardje .Lachen
Let wel op je houding benen lang laten en je handen wat hoger + bij elkaar probeer zelf ook wat rechter op gaan zitten en niet iets in elkaar.En voor je sporen ben ik ook geen voor stande van helemaal niet al in zo korte tijd (4 maanden) je kan het beter eerst met de zweep proberen voordat je al sporen omgaat doen.
Het roze staat haar leuk trouwens Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:05

crossmonster schreef:
zitake, daar ben ik het helemaal niet mee eens
door regelmatig overgangen te rijden, ondersteunt met een tikje van de zweep, krijg je meer respect voor het been dan wanneer je een spoor aantrekt.
een spoor is ter verfijning van de hulpen....

Is juist maar ik bedoel maar een spoor hoeft niet slecht te zijn. Omdat dit uit haar reactie bleek dat ze dit bedoelde. Als een zweepje erbij perfect helpt dan is dit ideaal. Maar om zolang aan te drijven, dan zou ik er toch sneller mn zweepje bijhouden. Als ze dan es niet op het been reageert kun je er onmiddelijk bijzijn en dit corrigeren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:11

rechterop zitten, niet zoveel geld zoeken Haha! en probeer je hakken laag te houden en niet zoveel te prikken. Voortaan als paard slecht reageert, gelijk zweepje erbij pakken en tikje en een keer drijven samen. Als paard zo is ingereden kun je leren dat drijven vooruit gaan betekend. Constant drijven werkt ave rechts

mooi kleurtje dat roze

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:11

oke dan liggen we weer op een lijn Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:16

@ Zitake
ik hou mijn zweepje zo omdat ik eigenlijk nooit met zweep rij en ik dit ook niet kan Haha!

Ik heb twee jaar niet meer normaal kunnen rijden door heel veel angsten van mijzelf om op een paard te stappen dit door mijn vorige paarden.. Ik ben blij dat ik er weer op durf en durf te rijden.. Eigenlijk ben ik ook helemaal geen dressuur ruiter meer een springruiter Haha!
Laatst bijgewerkt door Blablabla11 op 19-07-07 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 09:33

Lindy1982 schreef:
@ Zitake
ik hou mijn zweepje zo omdat ik eigenlijk nooit met zweep rij en ik dit ook niet kan Haha!

Ik heb twee jaar niet meer normaal kunnen rijden door heel veel angsten door mijn vorige paarden.. Ik ben blij dat ik er weer op durf en durf te rijden.. Eigenlijk ben ik ook helemaal geen dressuur ruiter meer een springruiter Haha!

Ok! Helemaal niet moeilijk hoor Haha! hij moet alleen naar beneden wijzen, maar het kon een reden hebben, je weet nooit. Maar door hem zo vast je houden draai je in je hand/pols met als gevolg dat je onbewust druk uitoefend op de mond van je paard. dus hand rechtop zodat je zweepje gewoon naast haar schouder komt te liggen, eventueel een beetje naar achterwijzend.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 09:45

ik zal het proberen
zoals ik al zei in dat stukje ben blij dat ik er weer op durf.. maar aan mijn houding moet ik inderdaad weer hard werken.. Ben door angsten ook veel naar voren gaan zitten gelukkig is het op dit paard een stuk minder..
Heb binnen kort weer prive les... dan word er ook weer aan mijn benen gewerkt Haha!