Het rijden met Wisse gaat langzamerhand weer iets beter.
Sinds kort zijn we bezig er wat meer lengte in te rijden, dat vind hij wel moeilijk.
Wisse heeft erg veel moeite met ontspannen, het is net alsof hij zich niet volledig durft te geven ofzo.
Voor het oog kan het dan lijken alsof hij mooi loopt, maar hij voelt dan helemaal nog niet goed aan.
We zijn daarom bezig hem continu te bewerken en bezig te houden.
Hij vindt het erg moeilijk om op twee teugels na te geven en onttrekt zich hier heel snel aan.
Wisse kropt zich snel op en gaat al vlug in een houding lopen.
Het is en blijft 50% fries zullen we maar zeggen
In de les rijden we tempowisselingen zodat hij mijn been en mijn zit gaat accepteren, verder rijden we met afwisselende teugellengte zodat hij op meerdere plekken leert te ontspannen.
Waar ik zelf tegenaan loop is mijn houding.
Als de winterkilo's eraf gaan pas ik wat beter in het zadel
maar nu kan ik er net niet lekker genoeg in op mn kont zitten.Daardoor stoor ik Wisse ook te snel.
Dit is echt iets waar ik me wel bewust van ben en waar ik goed op probeer te letten.
Goed, hier wat foto's

Mooi op lengte, wel opletten dat hij niet teveel gewicht in mijn handen gaat leggen

Linksom vindt hij erg moeilijk, hij is enorm rechtsgebogen

Moet meer zakken

Uitdraven

En nog korte filmpjes:
Ik weet dat er nog veel werk in zit, Wisse doet flink zijn best en zelf ben ik ook flink aan het reflecteren telkens.
Op het moment rijden we maar 1 a 2 keer per week ivm verbouwing en dus tijdgebrek.
De stapjes die we maken zijn daarom erg klein.
Maar, zo ging het hiervoor:

(opbouwende) kritiek welkom en bedankt voor het kijken
Vergeleken met je laatste foto zijn jullie allebei al flink vooruit gegaan. Het rijden ziet er erg vriendelijk uit, ga zo door zou ik zeggen! 
haha.