PRE hengst Benisero @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

PRE hengst Benisero @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 22:12

Daar is Benisero weer! Vandaag was niet een van onze beste dagen, maar er zijn toch wel wat leuke foto's uitgekomen. Waar ik over het algemeen op moet letten, zijn mijn handen (ik heb de neiging ze vast te zetten of te ver uit elkaar houd). Ook moet ik meer achterover gaan zitten.

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3. Waslijn!

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8. De nageeflijkheid in de galop is er nog niet helemaal.

Afbeelding
9. Zoeff..

Afbeelding
10. En toen moest hij even Nagelbijten / Gniffelen
http://i62.photobucket.com/albums/h83/lienow/Benisero080.jpg
http://i62.photobucket.com/albums/h83/lienow/Benisero081.jpg
'Ben je nou nóg niet klaar?' Huilen van het lachen

Afbeelding
11. En lekker uitdraven.

Afbeelding
12.

Afbeelding
13.

Afbeelding
14. En nog even poseren Lachen

Ik weet dat we er nog lang niet zijn, maar we zijn al een stuk vooruitgegaan sinds ik met hem begon. Ik weet dat hij het kan, ik moet het er alleen nog uit zien te halen Knipoog

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn lekkere ding vinden, en commentaar en tips zijn nooit weg natuurlijk!

Doei, doei

Nathaliia

Re: PRE hengst Benisero @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:14

wat een prachtig paard!
ziet er goed uit hoor, haha en die foto's dat die even zijn behoefte moet doen Tong uitsteken

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:17

mooi beest hoor! super gewoon! hij loopt lekker onder je vind ik, lekker ontspannen. commentaar gaf je zelf al. lekker rechtop zitten en handen bij elkaar en contact houden....succes samen!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:20

Jammer dat hij niet nageeflijk loopt Lachen

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:21

Het commentaar geef je zelf al, ik denk dat jullie er wel komen Lachen Hij loopt in ieder geval lekker ontspannen!

Verder een schitterend paard, echt geweldig gewoon! En prachtige omgeving Pling

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 22:22

Annemarie_ schreef:

En dat is dus hetgene waar we aan werken. Het probleem is dat hij altijd naar beneden gedwóngen is, en ik weiger op die manier te rijden. Soms loopt hij lekker nageeflijk, maar het is een langdurig proces (vandaag dat ik er al weken mee bezig ben Knipoog ).

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:23

wow wat een super gaaf beestje. Idd je handen wat hoger. Maar verder ziet het er netjes u;it. Op de laatste paar fotos loopt hij veel meer ontspannen ga zo door:D

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:24

Het valt mij op,, dat de nageeflijkheid al meer begint te komen bij het uitdraven.
Daar geef je hem namelijk de kans om zijn rug te gebruiken.
Ik zou vanuit daar verder gaan werken. Als hij zijn rug vast zet en niet nageeft : ga terug naar die lage lijn. Zorg ervoor dat je daarin kunt schakelen en buigen. Lachen
Érg knap paard !

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:28

wauw mooi paard zeg, ik vind jullie ook een hele mooie combinatie en de nageefelijkheid komt vanzelf ,

het commentaar heb je zelf al gegeven, recht op blijven zitten ,

spreek uit ervaring hoor, wij hebben alleen een buiten bak en dus geen spiegel het is dan zo moeilijk om je te corrigeren,

veel succes samen,

xl0essj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:29

Wat een droompaard! Vingers aflikken

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:30

Wat een gaaf stoer paard! Vingers aflikken Ik wil ook zo'n één!!! Ja
Mooie omgeving daar ook, met die bomen zo in bloei! Super!
Commentaar geef je zelf eigenlijk al!
Probeer m wat meer het bit te laten accepteren, zorg dat je een duplo verbinding houdt met de hand en de mond.
Ellebogen mogen ietsje meer gebogen zijn en op je kont blijven zitten. Tong uitsteken
Probeer die ontspanning erin te houden. Verder toppie!
Jullie komen er wel!
Supergave combinatie jullie 2! OK dan!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:34

wauw mooi hoor, ziet er echt netjes uit, en ben ook al verliefd net zoals de rest! jij past er ook perfect op, hele mooie combinatie!
je hebt hem lekker aan het lopen Lachen

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 22:34

Miska schreef:
zorg dat je een duplo verbinding houdt met de hand en de mond.

Wat houd dat precies in?

Iedereen bedankt voor de superleuke reacties trouwens Haha!

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:40

Wat een mooi paard! Zuch zwijmel!!
Het plaatje ziet er ontspannen uit. Commentaar geeft je zelf al, handen iets hoger en vooral meer bij elkaar houden. Misschien helpt het om een keer een breed elastiek om je handen te binden (ruimte 10-15 cm) zodat je handen niet breed kan maken?

laurentia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:41

Mooi zadel ook trouwens.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 23:07

Seraphim schreef:
Miska schreef:
zorg dat je een duplo verbinding houdt met de hand en de mond.

Wat houd dat precies in?

Iedereen bedankt voor de superleuke reacties trouwens Haha!

Contact is de verbinding tussen de hand van de ruiter en de paardenmond.
Aanleuning is bijna hetzelfde alleen dat is een duplo verbinding : de hand voelt de mond, de mond voelt de hand en er is nageeflijkheid en ontspanning, een wisselwerking die constant is.
Dus als het ware een fijne verbinding, waarbij het paard de kaak ontspant en geen weerstand meer biedt tegen de hand.
Dit kun je in stilstand oefenen door de weerstand biedende hand, je geeft druk en begrenst je handen bij het zadel, dus niet toegeven als hij trekt oid, hij zal misschien van alles doen om onder die druk uit te komen bv achterwaarts gaan oid, hoofd omhoog/laag, maar totdat hij zijn kaak en mond ontspant en het bit accepteert.
Vandaar uit krijg je aanleuning en als je paard het bit aanneemt, kun je m als het ware de teugels uit de hand laten kauwen om zijn rug te stretchen en te ontspannen.
Het paard zoekt dus jouw hand op.
Dat heet een duplo verbinding.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:27

BENISERO! Foto's moeten nog laden maar ik doe zo wel een edit. Ben enorm benieuwd!!!

Edit: Beni is en blijft een heerlijk paard. Je ziet echt dat hij nog zo'n 'Spaanse' boging heeft, op sommigen foto's. Wil wel wat meer ontspannenheid zien, en de rest geef je zelf al aan. Heel off-topic, maar heb jij je leren laarzen gewoon in Nl gekocht?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:37

Wat heb je een mooi paard zeg! Jullie zijn echt een leuke combi Ja

Ik vind het echt goed van je dat je hem dan maar wat hoger laat lopen in plaats van hem naar beneden te trekken zoals vele andere zouden doen... Ik zou inderdaad proberen hem vanuit het halsstrekken wat geslotener te krijgen en dus ook een betere aanleuning. Aanleuning is overigens niets anders dan ontspanning in nek en kaakgewricht (heb ik tijdens mijn ORUN cursus geleerd), en een duplo verbinding heb ik nog nooit van gehoord Verward

Heel veel succes verder!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:38

Kun je niet beginnen met hem altijd zo te laten lopen als op de 'uitdraaf foto's'? Of doet hij dit echt alleen als je al gereden hebt. Ik vind hem namelijk ontzettend tegen de hand terwijl deze paarden vrijwel nooit moeite hebben netjes af te buigen. Rijd je met veel kuitdruk of niet? Zo niet zou ik dit proberen, samen met een licht weerstand biedende hand en veel volte- en buigwerk zou hij wel moeten gaan ontspannen. Het is een prachtig paard, succes ermee!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:38

Wat heb je een mooi paard zeg! Jullie zijn echt een leuke combi Ja

Ik vind het echt goed van je dat je hem dan maar wat hoger laat lopen in plaats van hem naar beneden te trekken zoals vele andere zouden doen... Ik zou inderdaad proberen hem vanuit het halsstrekken wat geslotener te krijgen en dus ook een betere aanleuning. Aanleuning is overigens niets anders dan ontspanning in nek en kaakgewricht (heb ik tijdens mijn ORUN cursus geleerd), en een duplo verbinding heb ik nog nooit van gehoord Verward

Heel veel succes verder!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:41

O oo oo o wat een mooi prachtig gezellig paard, en een prachtige omgeving (ruilen??)
Ik heb alleen maar oog voor je paard, het lukt me niet om rijtechnisch te beoordelen. Het nagefelijke komt dalijk vanzelf, geef het tijd

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:42

Seraphim schreef:
Annemarie_ schreef:

En dat is dus hetgene waar we aan werken. Het probleem is dat hij altijd naar beneden gedwóngen is, en ik weiger op die manier te rijden. Soms loopt hij lekker nageeflijk, maar het is een langdurig proces (vandaag dat ik er al weken mee bezig ben Knipoog ).

Wat me opvalt is dat hij wel ontspant en nageeft als je hem laat uitdraven...

Leuk beest maar indd, probeer die ontspanning erin te krijgen...

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:45

1) OMG wat een mooi paard
2) OMG wat een mooi land

*is hier jalloeeerrrs*

haha nou even on-topic: Ik vind het er toch al best goed uit zien, zeker de laatsten foto's Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:45

Oh en nog een tip... Als je kijkt waar je heen rijdt, dan ga je vanzelf rechter zitten. Dus niet meer naar je paard kijken Knipoog

Ik weet dit omdat ik zelf ook graag naar mijn paard kijk Haha! en dus wat voorover val Ja

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 23:04

Wowie, Benissero heeft meer hals gekregen en is een stuk witter geworden Haha!
De ontspanning die is terug te zien bij het uitdraven, zou je inderdaad kunnen uitbouwen naar de hele training. Benissero zou de hele tijd zijn rug moeten willen stretchen, hij zou de hele tijd de neiging moeten hebben om met zijn neus naar beneden te willen (niet op de voorhand natuurlijk, maar netjes over de rug naar beneden).
Is wel moelijk daar hè, om je plan te trekken en te moeten rijden zonder fatsoenlijke begeleiding? Je weet in ieder geval waar je naartoe moet en waar je vooral NIET naartoe moet Knipoog