BWP Bastet (v. Liberty M ) @ Eerste bitloze drafpasjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

BWP Bastet (v. Liberty M ) @ Eerste bitloze drafpasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 19:17

Hoi,

Het is een tijdje geleden dat ik nog met Bastet gereden had omwille van mijn proefwerken. Vandaag wou ik er voor het eerst weer opkruipen en besloot ik om wat bitloos te rijden.
Eventjes een klein verhaaltje over ons om aan de nieuwe regels te voldoen:

Ik heb Bastet nu 2 jaar, ze is een 7jarige BWP ( liberty M x D-day ) en ze is erg werkwillig maar heeft een eigen willetje. Ik rijd voornamelijk dressuur, ga ook graag wandelen en heel soms neem ik eens een sprongetje. Ik kan niet goed zeggen welk niveau we rijden, ik rijd geen wedstrijden en heb er ook niet echt de ambitie voor. Ik wil graag iets bijleren op dressuurgebied maar bovenal wil ik me gewoon amuseren met mijn paardje. Het moet leuk blijven & dan komt de rest wel. Daarom ook dat ik blij ben dat ze het bitloze goed oppakt. Het was de 2de keer dat we draf hebben gedaan en de 3de keer bitloos in het totaal.

Ik zelf ben erg tevreden over het resultaat, ze voelde erg fijn en op alle foto's loopt ze netjes ontspannen naar beneden. Ze duikelt misschien wel nog een beetje, maar dat vind ik voorlopig nog helemaal niet erg.
Mijn verbeterpunten zijn voornamelijk puntjes in mijn houding, ik denk dat ik haar voor de rest netjes de vrijheid gun om op haar eigen benen te lopen. Ik heb nog niet doorgezeten, enkel lichtgereden.

Tips zijn van harte welkom.
& links zijn zeker ook de moeite, ik kon echt niet selecteren Bloos

Afbeelding
1.
Dit zijn wij & we houden van elkaar Haha! Lovers

Afbeelding
2.
De eerste twee rondjes waren zo Lachen

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... /bitl2.jpg
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Afbeelding
8.

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... /bitl6.jpg
9

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl18.jpg
10

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl17.jpg
11
Lovers

Afbeelding
12

Afbeelding
13

Afbeelding
14

Afbeelding
15

Afbeelding
16

Afbeelding
17

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl10.jpg
18

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl28.jpg
19

Afbeelding
20

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl26.jpg
21

Afbeelding
22

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl22.jpg
23

http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... bitl19.jpg
24

Bedankt voor het kijken Lachen
Ik ben supertrots op mijn kleine meid & kan het iedereen aanraden.
Laatst bijgewerkt door laverite op 24-06-08 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Re: BWP Bastet (v. Liberty M ) @ Eerste bitloze drafpasjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:19

Ziet er heel netjes uit! Lekker ontspannen Ja
Omdat commentaar verplicht is:
Probeer zelf niet naar voren te duiken maar echt op je kont te zitten Ja

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:25

wow mieke ziet er goed uit hoor. Zo te zien heel relax. je houding is echt heel erg verbeterd. zo te zien zit je kentaurtje goed Lachen Soms nog een ietsje meer achteruit zitten met je schouders. Ik moet dringend ook weer eens het bitloos oppakken.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:27

Heerlijk beeld dit : losgelaten rug, lekker over de benen, heel actief en ontspannen

probeer zelf alleen wat meer op je handen te denken (ook al heb j er nu natuurlijk geen gewicht in) en denk eraan dat je je rug niet holtrekt onderaan, je lijkt een beetje gespannen in de onderrug Knipoog

ben je nog van plan haar met een andere bitloze optoming te gaan rijden zodat je haar ook op contact kan rijden? (aangezien dit met touwhalster natuurlijk niet aan te raden is Knipoog )

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:30

Wow mieke!

Wat me erg opvalt is dat je houding echt superveel is verbeterd Lachen
Je zit al veel rechter Knipoog

En knappe Bastet loopt echt ontspannen !
Volgens mij vind ze bitloos leuk, moet je zeker meer doen Knipoog

En ik kom van de vakantie nog eens mee naar hoefstede want alison mist mieke en bastetje!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-08 19:31

Iedereen heeeel erg bedankt voor de lieve reacties & ik hoop dat er geen reacties zullen verwijderd worden omdat er niet genoeg 'kritiek' in staat Ja

@paljassofie; bedankt hoor, en goh, ik ben van plan denk ik om niet meer mét bit te rijden, dus een andere bitloze optoming zou mss wel goed zijn Lachen Stel je iets voor Lachen ?

@alison: dankjeee, ja bitloos is ideaal voor houding, je kan er continu aan denken Ja En jaa, ze deed het echt leuk Lachen En moet je doen want ik mis je ook..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:33

laverite : kijk eens in het topic van Ordeal, die heeft een HH dr cook systeem en Ordeal loopt echt heerlijk (weet niet hoe de bokker noemt, Ordeal is het paard). Ikzelf ben nog een beetje op zoek ( en aan het sparen Knipoog )
http://www.bitloos.nl staat een klein overzichtje, als je even googled vind je er nog veel meer Ja

edit: dit topic dus [HAW] Ordeal @ onderlinge wedstrijd (L2) bitloos

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:29

Het ziet er heerlijk ontpannen uit! Ik vind Bastet echt een heel leuk paard! Ze lijkt op Ordeal, die kan ook zo lekker als een stofzuiger met haar neus over de grond gaan Lachen

Wat je houding betreft inderdaad proberen je hadden rechtop te houden, en op sommige momenten mogen je ellebogen wat dichter bij je lichaam, verder keurig hoor!

Paljassofie, dank je Bloos Ik denk inderdaad dat als je iets meer dressuurmatig wilt rijden dat het dr Cook systeem heel geschikt is. Ik heb verder geen ervaring met andere bitloze optomingen maar mij bevalt deze heel goed. Ik rij overigens nooit meer met bit. En zoals je in mijn topic kunt zien kan je er ook wel wat meer mee denk op dressuur gebied dan het hoofdsstel waar je nu mee rijdt.

Heel veel succes samen, en snel weer foto's maken!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:35

ziet er mooi uit! hij loopt ook lekker laag met z'n hoofdje, alleen lijkt het alsof ze afentoe aan't sloffen op de voorhand is, miss iets meer voorwaarts rijden dan?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:36

Daan : touwhalster is heel geschikt om te rijden volgens parelli, omdat je daar de druk weghaalt als je reactie krijgt. voor de dressuur heb je echter altijd een bepaald gewicht in je handen, en dan heb je niets aan je touwhalster, die daar oa veel te scherp voor is Knipoog

het is zoals hier bewezen wordt wel ideaal om te gebruiken in de training Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:37

Het ziet er té ontspannen uit. Je paard loopt veel en veel te diep. Pinda-rollen noemen ze dat in de westernsport zelfs Knipoog

Het is een mooi paard, ze loopt ontspannen maar probeer de punt van de oren niet onder de schoft te laten zakken. Ze gaan echt teveel op de voorhand lopen anders.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:50

ziet er echt hel goed uit Mieke! Netjes over de rug Ja.
En je houding is ook enorm verbeterd zo te zien Ja!

Keep up the good work OK dan!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:54

Wauw [***]!
Ziet er echt geweldig uit! Haha!
Ik wou dat mijne zo liep joh.

Nu Bastet beter gaat lopen, kan je je meer richten op je eigen houding Lachen
Schouders meer naar achteren en ja handhouding.

Komt helemaal goed Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:32

Ik ben heel trots op jullie en blij dat je er ook zo van kunt genieten.
lekker op je achterste blijven zitten wel he, maar dat is al gezegd.
vind het er heeel leuk uit zien voor zo de eerste keer en bastet is er erg relaxed mee.
Denk dat je volgende keer wel langszaam wat contact kunt gaan zoeken, kijken of ze dan zo mee blijft ook Ja

*ooit kom ik een keer jullie kant op Knipoog

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:33

Oja; en als je opzoek bent naar fijne bitloze optomingen hoor ik je wel, voor harry hebben we er ook meerdere Ja
vind het voesthoofdstel het fijnst!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 21:58

Leuke foto's Mieke!
Ten eerste moet ik zeggen dat je al veel rechter zit, proficiat! Maar ... je trekt nu wel je rug hol. Evenwicht zoeken is soms moeilijk maar beter dat je verandering ziet dan niks, het gaat de goede kant uit!

Ik vind wel dat ze veel te veel naar beneden loopt. Ikzelf heb ook zo'n periode gehad waarbij ik enkel zo'n foto's had ( jeweetwel ), en ik kreeg toen ook bakken (meestal terechte) commentaar. Ik vind het fijn dat je haar zo kan rijden, met touwhalster maar ik vind haar houding niet zo heel erg fijn. Op deze manier loopt ze te lang met het gewicht op de voorhand, en dat is geloof ik niet zo handig.

Maar goed, als jij je hierbij fijn voelt, dan hoeft het maar zo hé! Veel succes nog Lachen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 06:53

iedereen bedankt voor de reacties

@yulan: bedankt, en ik zag het ook van mijn rug Lachen 'k ga er op letten Ja
En, voor de eerste keer draf had ik liever dat ze zo liep dan met weggetrokken rug en neus vooruit, vooral omdat het voor ons beiden zoeken was en ik denk dat het voor de eerste keer zo voor beiden het aangenaamste was. Het is inderdaad niet de bedoeling dat ik haar altijd zo laat lopen Knipoog Al vind ik dat op enkele foto's, je toch kan zien dat ze haar achterhand er bijpakt, op anderen dan weer niet. We hebben het nu wat leren kennen, en nu kan ik op het gemakje haar nét ietsje hoger vragen, zodat haar balans beter blijft Lachen Dus ik begrijp je commentaar & bedankt voor de tip Lachen

@vue: dankje Lachen en van dat contact zoeken ben ik van plan ( zie ook bovenstaande berichtje ) & ik kijk er naar uit je te zien! Lachen Ik was continu aan het lichtrijden, moet ik tijdens het neerkomen in mijn zadel wanneer ik lichtrij, dan meer op mijn kont zitten? Lachen

@anya: bedankt voor de tip Lachen zie ook berichtje naar yulan Lachen

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:59

Ziet er goed uit! Lekker ontspannen! Probeer wel zelf ook iets meer te ontspannen in je rug.
Hij loopt inderdaad wel wat op de voorhand, maar vind dat je zijn achterhand ook best goed mee hebt. Voor eerste keer bitloos ziet het er echt fijn uit.
Wat voor zadel heb je er trouwens opliggen?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:38

@fury: het is een kentaur artemis II, zeer fijn dressuurzadeltje, 'k heb hem nog maar een maandje Lachen En bedankt

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:07

Ik vind dit een leuk beeld geven. Je paard is ontspannen en gebruikt haar rug goed. Maar als tip zou ik je toch dit willen meegeven: probeer wat af te wisselen in hoofd-halshouding. Ze loopt nu constant te 'stofzuigeren', hierbij komt kijken dat je haar achterhand voldoende actief moet houden opdat ze niet op de voorhand zou duiken.
De ideale hoofd-halshouding voor vw-nw vind ik als de oren ongeveer ter hoogte van de schoft zijn. Lachen

Wat jouw houding betreft: ik vind je erg netjes zitten! Ja Op sommige foto's trek je nog een holle rug, dat kan mss nog een aandachtspuntje zijn.

Veel succes nog!

CARM_DAYZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 12:10

Wat ziet dat er heerlijk ontspannen uit.
Probeer wel (op sommige foto's) wat meer op je kont te gaan zitten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:56

Anya schreef:
Het ziet er té ontspannen uit. Je paard loopt veel en veel te diep. Pinda-rollen noemen ze dat in de westernsport zelfs Knipoog

Het is een mooi paard, ze loopt ontspannen maar probeer de punt van de oren niet onder de schoft te laten zakken. Ze gaan echt teveel op de voorhand lopen anders.

Dit noemen wij anders nou net vw-nw en ik werk paarden maar wat graag zo los, het is alleen even werken om ze ook op de achterhand te houden.
Dat hoofd-op-boeghoogte noem ik dus niet vw-nw

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:58

nee inderdaad, als er op wedstrijd halsstrekken gevraagd wordt dan moet de neus ook zeker kniehoogte halen Knipoog
Hier doet ze het prima, achterhand blijft (zeker voor een van d eerste keren te zijn) lekker actief, kan meer, maar is een heel goed begin.
ik blijf erbij dat ik dit een heerlijk plaatje vind Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:03

Ik dus ook. Heb er een topic over geopend op RT-D, omdat volgens heel wat mensen vw-nw zien als dat boeghoogte-idee...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 10:46

@wildchild: dankje & het is een kentaur artemis II, een heel fijn zadel Lachen
@paljassofie en poes: dankje, ik vond het ook niet erg dat ze - zeker voor de eerste keer - zo diep liep. Liever zo dan met weggetrokken rug en hoofd sterrenkijken ... Lachen

Bedankt iedereen