5-jarige Verola(Pacific x Ulft) @Fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

5-jarige Verola(Pacific x Ulft) @Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 22:02

Hallo, Lachen
Vandaag is Niien_ langs geweest om foto's te maken van Verola en mijn paard(klik)
Sinds anderhalve week rijd ik op Verola; een 5jarige KWPN merrie van 1.76 cm. Haar eigenaresse in opleiding voor de Marine, dus die is alleen in 't weekend thuis. Doordeweeks doe ik Verola samen met iemand anders. Ik heb haar dus maar een paar dagen per week. Zolang deze dame met haar kin op dr bost, en lekker op de voorhand mag lopen vind ze alles best. Daarom moet ze nu erg wennen dat ze éérst voorwaarts moet zijn, haar achterhand moet gaan gebruiken, en later voor wat omhoog mag komen. Verola pakt het goed op en leert snel, merk nu al verschil naar anderhalve week een paar keer te hebben gereden! Ze was vandaag erg hyper voor haar doen, en liep niet zo fijn. Ze ging een paar keer in protest toen het wat moeilijker werd voor haar, maar ben even goed trots op dr!

Afbeelding
*Schaam* Bloos

Afbeelding
Inzet teugels op maat maken. Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Klaar. Lachen

Commentaar is welkom, maar houd het netjes! Bloos
xx

jillie1994

Re: 5-jarige Verola(Pacific x Ulft) @Fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:05

Whaat die steiger ziet er fantastisch uit!
Alleen niet zo fantastisch dat ie dat doet Clown

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:10

leuk paard

altijd voorwaards oplossen het hoofd komt vanzelf

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:19

Leuke foto's van een leuk paard inderdaad. Lachen

Die steigerfoto is inderdaad eh, erg elegant. Clown Maar het komt vast wel goed zo te zien. Knipoog

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:43

Leeeuk paardje zeg! En weer mooie foto's. Ja

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:48

Je hebt allebei je teugels gedraaid. Dat vind ik niet kunnen. Na het opstijgen dien je automatisch je teugels goed te doen. Verder zie ik dat er nog veel werk aan dit paard is, dus doorgaan met veel oefenen.

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:51

mooi dier!! Helaas vind ik dat je hand op een aantal foto's erg streng oogt gezien de manier waarop het bitje in de mond licht. Maar met veel oefenen worden jullie vast een mooie combinatie Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:56

Hee Lau Kusje

Het ging inderdaad niet zo lekker, want ze was echt ongelooflijk aan het klieren, maar heb er gelukkig nog een paar goede foto's uit kunnen krijgen, volgende keer beter, en jullie komen er wel! Haha!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 13:07

Op me teugels moet ik idd letten, erg stom van me.
Er is nog hééél veel werk aan Verola, maar dat was al bekend toch? Knipoog

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:16

veroltje Lachen

mooi shabrak he Knipoog haha !

alsnog mooie foto`s geworden terwijl ze onwijs aan het kloten was maargoed Tong uitsteken

kusje amanda

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:07

Je zegt dat hij makkelijk achter de loodlijn komt, dat kan ik begrijpen! Lachen Dat zou ik dan wel proberen op te lossen door zo min mogelijk teugelcontact, en zoveel mogelijk drijvende kracht.

Op enkele foto's zie ik het bitje toch een serieus stuk uit zijn mond komen. Dat wijst er imo op dat je toch quasi streng met je hand bent. ( kunnen ook momentopnames zijn )

Probeer dat dus een klein beetje te beperken en dan zal het beeld er nog veel fijner uit zien! Je weet immers wel wat je wilt bereiken! ( las ik in je beginpost! )

Veel succes ermee!

Het lijkt me overigens ook geen makkelijk paard waar je meteen mee weg rijdt, knap dat je die uitdaging aanneemt! Lachen

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:13

Ben het eens met het commentaar hierboven en ga dat dus niet herhalen.

Verder zou ik losrijden laag beginnen want hij kropt zijn hals meer op.. Dat vind ik geen fijn beeld geven, iig dat is op de foto's die van de zijkant zijn genomen wel zo, het is jammer dat er daar maar zo weinig van zijn. Verder veel succes met dit leuke beestje!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:14

Vraagje aan de fotograaf: Hoe heb je deze handtekening als copyright kunnen gebruiken? Graag contact nemen via PB Lachen

Suzan_Tafka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:01

wat een lieve kodiej is het ook he! En wat kan ze mooi lopen Haha! ! hoe krijg je het voor elkaar lau om der te laten stijgeren..Tong uitsteken dat woord kon ze nog geneens haha..!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 20:08

wat een superr leuk dier.. geluk hoor dat je die kan rijden

hihi ik heb dat dekje ook maar dan op me fjordje

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:07

laverite schreef:
Je zegt dat hij makkelijk achter de loodlijn komt, dat kan ik begrijpen! Lachen Dat zou ik dan wel proberen op te lossen door zo min mogelijk teugelcontact, en zoveel mogelijk drijvende kracht.

Op enkele foto's zie ik het bitje toch een serieus stuk uit zijn mond komen. Dat wijst er imo op dat je toch quasi streng met je hand bent. ( kunnen ook momentopnames zijn )

Probeer dat dus een klein beetje te beperken en dan zal het beeld er nog veel fijner uit zien! Je weet immers wel wat je wilt bereiken! ( las ik in je beginpost! )

Veel succes ermee!

Het lijkt me overigens ook geen makkelijk paard waar je meteen mee weg rijdt, knap dat je die uitdaging aanneemt! Lachen

Ben het eens met je, maar als ik zo min mogelijk teugelcontact heb is het kin op de borst en valt ze nóg erger op de voorhand. Verder klopt het dat ik af en toe streng ben met mijn hand, maar probeer zoveel mogelijk te ontspannen wat af en toe erg moeilijk is op Verola(dan mag ik haar hoofd gaan dragen, hoeveel ik ook bij drijf).

Lachen

@myxlea: Rijd haar altijd lang en laag in! Lachen Zijn geen foto's van gemaakt van het inrijden gemaakt(behalve de eerste 2 stapfoto's) Trouwens foto's staan ook niet op volgorde.
Laatst bijgewerkt door UpToDance op 17-10-07 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 21:08

Suuz_Jamilla schreef:
wat een lieve kodiej is het ook he! En wat kan ze mooi lopen Haha! ! hoe krijg je het voor elkaar lau om der te laten stijgeren..Tong uitsteken dat woord kon ze nog geneens haha..!

Haha ze steigerde niet, lijkt zo op de foto. Clown
Ze nam een grote sprong naar voren wat rex ook altijd doet..
Verola kende het wel al hoor want doet/deed het bij Bonnie ook.

Kusje

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:15

nog een hoop training nodig maar dat geeft niets. imposante merrie, maar wees inderdaad ietsje milder met je handen, dan zal je merrie ook meer geven.

en een belangrijke tip: NOOIT trekken als je paard steigert, juist meegeven en drijven..

succes!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:48

@UpToDance oké dan heb ik niks gezegt Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 07:33

CtjeLief schreef:
nog een hoop training nodig maar dat geeft niets. imposante merrie, maar wees inderdaad ietsje milder met je handen, dan zal je merrie ook meer geven.

en een belangrijke tip: NOOIT trekken als je paard steigert, juist meegeven en drijven..

succes!

Ben 't ook met jou eens. Paard steigerde alleen niet, ze maakte sprongetje naar voren!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:08

Wat een supergaaf paard! Is zeker een grote merrie? Of lijkt dat alleen maar zo Knipoog Al het commentaar wat ik voor ogen had is al gegeven.. dus succes met de training en ik weet zeker dat jullie er komen Haha!