weekje Friesland, praktijkschool met paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:55

oops, ontopic *LOL*

Goedzo dat t gezellig was, kijk uit naar de foto's. Ben benieuwd of ik wat herken, ben er nl al eens geweest

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 17:59

*snif* de foto's willen nog niet echt lukken, ben er elke dag nog druk mee geweest maar de comp werkt gewoon niet mee

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 18:09

Hoe gaat het met Marrit? Daar heb ik tijdens mijn stage meerdere keren op gereden.

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:15

Wij gaan er ook nog van school heen, nu al zin in! Ik ga de paardenhouderij en management (4-jarig) doen in Leeuwarden, dan moet ik er eens in de 2 weken heen geloof ik.

Groetjes Wendy.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:34

Hi, jeetje is Tine er nog steeds? Ik heb 3 jaar op deze school gezeten...Rixt, Tine, Marsman...ken ze allemaal nog...heb met marsman in de menles gepresteerd om een deur er finaal uit te rijden...goed he?! Van wie had je les? Peter Rehorst? vd Hengel?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:54

Hoi, leuk is dat he Oenkerk ? IK teer daar ook al weer een jaar op.
En zit jij ook bij Equus dan? (de studentenvereniging).

Alle onderdelen vond ik leerzaam, behalve het rijden eigenlijk. Wij waren toen een van de twee groepen die gingen springen, maar echt veel geleerd? Nee.

Verder;
Hoefbekappen: Tien weken lang een avond op curcus geweest en inmiddels doe ik samen met Bertus alles zelf.
Mennen: Tja, als groom van Bertus komt een beetje kennis van zaken wel van pas, natuurlijk.
Longeren: Doe het weer lekker op mijn eigen Natural Horsemanship manier, maar houdt het geleerde wel in mijn achterhoofd, als het echt om training van Salty gaat.

Met welke paarden ik gewerkt heb weet ik echt niet meer, maar ik miste mijn eigen dravertje wel !

Mirjam

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:53

Klinkt leuk.

Ik vind het wel heel raar dat je meteen in die hoeven mag snijden. Als je een officiele hoefsmedenopleiding doet, mag je de eerste tijd alleen maar in dode hoeven snijden en jullie mogen als beginner meteen met een levend paard aan de slag ?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 17:26

Westernfreak schreef:
Hoi, leuk is dat he Oenkerk ? IK teer daar ook al weer een jaar op.
En zit jij ook bij Equus dan? (de studentenvereniging).


Nee ik zit niet bij Equus maar als niet-lid mag je ook meedoen aan die cursus Haha! lijkt me erg gaaf!!

Miran -> dat vonden wij ook wel vaag over dat snijden in de hoeven. Maar toen we ernaar vroegen werd ons verteld dat het niet heel ontzettend erg was als er een paard wat kreupel kwam te lopen, ze hoefden immers niet op wedstrijd of naar de keuring. Ach en om t te leren is t wel goed zo Lachen

Rubywhite -> met rijden hadden we volgens mij les van vd hengel ofzo, in ieder geval niet van Rehorst (denk ook niet dat ik dat overleefd had, wat een vent!)

Eveline_B -> met Marrit ging t volgens mij wel goed, heb zelf niets met dr gedaan maar volgens mij heeft er wel iemand op Marrit gereden van onze school Haha!

Foto's staan trouwens op ITP inmiddels!! (kleine selectie dan he)

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:30

Maaike schreef:
Miran -> dat vonden wij ook wel vaag over dat snijden in de hoeven. Maar toen we ernaar vroegen werd ons verteld dat het niet heel ontzettend erg was als er een paard wat kreupel kwam te lopen,


En dat moet de beroepsmensen van de toekomst opleiden Frusty .

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 19:58

Ik vind het wel heel raar dat je meteen in die hoeven mag snijden. Als je een officiele hoefsmedenopleiding doet, mag je de eerste tijd alleen maar in dode hoeven snijden en jullie mogen als beginner meteen met een levend paard aan de slag


Hi, er wordt geoffend (toen ik nog naar school ging) op "dode" hoeven, na een ver gevordert stadium pas op de paarden zelf. Zal ik wel even iets grappigs vertellen. Winterdag leerden wij daar bv hoe je een paard moest scheren. Nu ben ik zelf opgegroeid tussen de paarden, maar in mijn klas zaten ook types die nog nooit wat ermee gedaan hadden. Dus we kregen met zn tweetjes een eigen paard en scheren maar (wel nadat t uitgebreid uitgelegt en voor gedaan was). Was er 1 knuppel bij, echt een schat van een jongen maar zo`n eeuwige student, die had Tine.....helemaal kaal geschoren! Al zn sokken eraf, manen te kort getrokken en staart te ver doorgeschoren. Het was echt net een ezel (Tine dan, die jongen overigens ook)...ik vergeet nooit toen Lucas even kwam kijken....die man is horizontaal afgevoerd! Het mooiste vond ik altijd de prachtige buitenritten op de ponys (en paarden) en het aller geweldigste mennen in de vrije natuur daaro. Ik heb heel vaak Tine voor de kar gehad, was echt mijn favoriet samen met nog een vosmerrie (helaas afgemaakt) en de pony margreet...Hey stond Freule (schimmel) er nog? En haar dochter Wine (fries x freule?) Ben benieuwd hoe die eruit ziet, was als veulen een plaatje!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:25

Wine staat er nog wel, Freule niet meer. Tine is ook mijn Favo fries!

Oh en Maaike: je foto's zijn erg mooi!! komen er nog meer? Knipoog

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 20:51

RUBYWHITE schreef:
Ik heb heel vaak Tine voor de kar gehad, was echt mijn favoriet samen met nog een vosmerrie (helaas afgemaakt) en de pony margreet...Hey stond Freule (schimmel) er nog? En haar dochter Wine (fries x freule?) Ben benieuwd hoe die eruit ziet, was als veulen een plaatje!


Wine is er idd nog, ontzettend leuk paard Lachen Scheen wel pittig te zijn met rijden, heb er verder zelf niet op gezeten ofzo. Margreet was er ook nog, echt een schatje vond ik dat!! Die hebben wij onder handen genomen met anatomie mbt het skelet, alles zitten voelen bij dr. Vond alles best, genoot er echt van Lachen Maar Tine is idd super. Rixt vond ik een heel speciaal paard Lovers

Ik heb volgens mij nog wel meer foto's, zou ik nog een keer even wat tijd over moeten hebben om te uploaden Haha!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 21:26

Ik vind wine raar in elkaar zitten maar je moiet haar vooral voor de kar zien! Ik heb met wine en marsman gemend alleen wine die voor het eerst links liep had wel eventjes mot met mij maar wat een gaaf paard voor de wagen!

Geef mij marrit en martje maar en Lieske wat een schatje is dat!
Hebben jullie ook wat met die new foresters gedaan? Ik heb met braveheart en alexander en margreet en sabrina gemend (luie donder die margreet) Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 22:04

Wij hebben met ons groepje Braveheart gemonsterd, was erg lachen *LOL* Hij mocht ook nog even los, was wel feest hoor hij zag t helemaal zitten Haha!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:21

Ik heb breaveheart gereden, was heel erg leuk! Alexander is iets minder grappig, nogal een eigenzinnig beesie maar wel lief Haha! Mieke heb ik ook gereden Schijnheilig leuk beesje!

Ik heb er voor de zomervakantie 4 weken stage gelopen was erg gaaf! Haha!

Flempy

Berichten: 134
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: somewhere between heaven and earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:35

Ik ben daar ook een paar jaar geleden een weekje geweest,we moesten toen vooral met de koeien werken (terwijl ik een paardenhouderij opleiding deed) dat was in het eerste jaar dat de mbo paardenhouderij net begon,toen vonden ze nog dat je ook een certificaat melken ed moest halen... Schijnheilig
Maar het was opzich wel leuk hoor (en heel vroeg opstaan Tong uitsteken )

Idd twee hele mooie binnenbakken daar,als ik het zo lees vind ik het wel jammer dat we toen niet gemend enzo hebben!

groetjes!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:47

En niet even naar ons zwaaien?SAKKIA en ik lopen daar namelijk stage.
Heb je wel gezien maar wist niet dat jij het was.

Volgende week ga ik Alexander even uitproberen(of hij mij Haha! ) omdat daar zo weinig op gereden word.

Gisteren Indy even uitgestapt,mijn god wat is die groot en breed!

Wine is idd erg apart,met rijden niet altijd even lief...
En Tine is ook leuk maar wel een klein friesje.

En volgende week ga ik Maarten als avatar gebruiken,dat zal lachen zijn,die is zo cool!

Dus alle mensjes die In Oenkerk komen,spreek ons aan!!!
Maffick en Sonja staan er ook dus als je die ziet weet je dat wij in de buurt zijn *LOL*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:48

Weet je trouwens welke fries cool is daar?Ate,die is echt stoer,alleen beetje jammer van zn grote kop...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 00:42

Ik ben er dus ook geweest, zit bij Maaike op school.
Rixt is echt vreselijk lief, dat beestje wordt constant uit zn stal getrokken, krijgt ie weer een klem in zn mond > 15 studenten die tot de ellebogen in zn mond zitten om te voelen of ie soms haken heeft Tong uitsteken
Af en toe komt er op t IPC ook een gehandicapt meisje dat paardenhouderij studeert. Die rijd (?) Rixt altijd. Als ze in haar elektrische karretje door de stallen rijd, gaat Rixt al bij de deur staan. Dan pakt ze Rixt uit de stal, en die loopt dan zo naast het karretje mee. Als ze Rixt heeft vastgeknoopt gaat Rixt een stukkie naar achter, zodat het meisje er met haar karretje ook voorlangs kan. Echt zo vreselijk liev!! Lovers
Ik heb op Rosa gereden, da's de grootste Fries, was een beetje (heeeel) sloom, maar wel een cutie! Party!!
En ik heb met Jenneke gemend, die was zo ontzettend lief! Ze vond het heel mooi om voor dat karretje te lopen, werd echt helemaal blij *LOL*
Verder heb ik oa Willemke gelongeerd, en zn hoeven gedaan.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:00

Ja klopt,dat meisje is er eens in de twee weken,woensdag ook...moest ze wachten op de taxi,ging ze even naar de stallen bij Rixt kijken,die legde zo haar hoofd op de schoot van dat meisje,heel lief!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 09:13

Jaaaaa Ate is idd stoer!!! Die hebben wij nog een paar keer "gebruikt" tijdens een les. Longeren geloof ik en voor beenstanden. Lief beest, echt een aandachtvretertje Lovers
Hej maar Sanex dat ze je ook gewoon nu pas dat jij daar stage loopt!! Lekker handig Haha!

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 09:42

Die kruising FriesxKWPN hebben jullie die ook gezien? Of is die er niet meer?
Enne heeft er nog iemand 's avonds bij de lessen gekeken? In de maandagavondles rijdt een man van 80 eh, 81 inmiddels. Als je hem ziet rijden denk je dat ie er elk ogenblik afvalt, maar dat is nog nooit gebeurt. Ik vond dat echt zo geweldig, dat iemand zo lang doorgaat met rijden. Ik heb ook nog een paar keer meegereden in die les op Marrit en ook met Lucien.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:44

Ja eveline_B die kruising is Wine waar al eerder over gepraat is,en die is er nog.

enneuh Maaike,heb al wel vaker gemeld dat ik er stage loop,we hebben ook al foto's op bokt gehad ervan....nou ja pech gehad

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:47

Citaat:
Mijou was er idd nog, helaas was ze nogal kreupel en ze heeft artrose.



Dat ze artrose heeft is nog helemaal niet zeker. Ze moet nog op de foto's maar ze kijken het eerst even aan of het na een rust periode toch niet beter wordt. Is het daarna niet beter gaat ze alsnog op de foto

En ja als ik de foto's bekijk heb ik je idd wel gezien, ook met rijden.
En jullie hebben volgens mij op woensdag morgen les gehad van de veearts en daar Indy voor gebruikt.
Die les hebben SANEX en ik ook mee gekeken.

Concorde wist het wel hoor dat wij daar waren.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 17:06

Nope wij hadden woensdagmiddag les Haha!
Over Mijou werd ons door Rehorst verteld dat ze artrose heeft en hij denkt dat het einde verhaal is. Nu was hij over bijna alle paarden daar niet erg positief hoor (meeste was "troep"). Nouja het zou iig fijn zijn als ze weer beter wordt en geen artrose heeft, volgens mij is t echt een ontzettende lieverd Lachen