Hoe Maken Jullie Zijn FLUIT Schoon!? =)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:17

tsssss........... pff bij ons liep gewoon alles door elkaar heen en alser dan een merie hengstig is ja dan kan ik het niet verhelpen dat ry er op klimt he..

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:39

Baduh wil in de winter sowieso niet op een merrie, hoe hengstig ze ook is, en hij houd zijn pielemuis bijna constant binnen. Bij het plassen doet ie maar een klein stukje naar buiten. Van de week heb ik met babydoekjes zijn koker geprobeerd schoon te maken, maar dat was zo vreselijk smerig dat ik er mee ophield toen ik ging kokhalzen. Wat ik vaak hoor is inderdaad babyolie. Die van Natusan is PH-neutraal. Dan breng je dat dik aan in de koker en na een half uurtje spoel je het er met de tuinslang uit. Klaar is kees. Vuil weg, restjes baby-olie ook!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:23

Schijnheilig Heb nu een ruin als verzorgpaard, maar de fluit mag de baas zelf fijn schoonmaken Bloos

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 14:42

Tiffany schreef:
Ik doe het altijd met babydoekjes Verward


Hier ook...als hij zijn fluit eruit gooit, 2 doekjes (om elke hand één Haha!), en dan gewoon erlangs halen zeg maar...klinkt gek, maar is 2 tellen werk, en hij heeft weer een paar maanden een schoon leutertje Lachen

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 17:53

Pellie"]
[quote="carola schreef:
Lieve Sanex, het spijt me zeer, maar dat doe ik dus niet. Ik heb al jaren paarden en ook ruinen, en nooit gedaan. Ze dekken dan ook niet, als je een dekhengst hebt is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb zelfs de indruk dat ruinen/hengsten waar zo veel aan gepullekt wordt, veel meer velletjes enzo hebben. Mijn man heeft nooit velletjes en viezigheid. Ontstekingen en smettingen krijg je pas na een wondje, en een wondje krijg je na dat gepullek.


Ik neem aan dat je man zich wel wast toch? Bloos

[/quote]

Uhhhh..... Bloos Dit ging natuurlijk over m'n paardenmannetje (Adventure dus). Mijn vriend (ben ook nog niet getrouwd) wast zich uiteraard keurig. Als ie dat niet zou doen... Gatverdamme!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:12

Ik maak 'm nooit schoon, hij is ook nooit smerig ofzo.
En in de zomers maakt hij hem zelf wel schoon Knipoog (merries..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:19

Boogiegirl schreef:
Ik maak 'm nooit schoon, hij is ook nooit smerig ofzo.
En in de zomers maakt hij hem zelf wel schoon Knipoog (merries..)


zie je wel ben gelukkig niet de enige met deze oplossing Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:00

eeeeeew zie net dit topic en ik moet dit even met jullie delen Knipoog Waldo laat nooit zn fluit hangen, en vandaag ineens 'voila' dus ik voorzichtig de velletjes eraf en schoon was ie. Ik denk, even voelen of er ook ies in zn koker zit. Dus ik heel voorzichtig voelen... GETVER zeg... allemaal stukjes, helemaal vastgekoekt.. stinkzooi Boos! Dus ik idd met een warme spons geprobeerd maar dat lukt niet zo goed, denk dat ik SPS manier ga proberen. Eeeew. Groce..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:03

bubbels schreef:
babyolie. Die van Natusan is PH-neutraal. Dan breng je dat dik aan in de koker en na een half uurtje spoel je het er met de tuinslang uit. Klaar is kees. Vuil weg, restjes baby-olie ook!


Probeer dat gewoon 's uit!! Smeer babyolie op je handen, en ga douchen zonder zeep te gebruiken .... de parels water lopen van je af, maar de olie blijft echt wel zitten tot de huid het opgenomen heeft ... dus nee, da's echt geen goede oplossing tenzij hij een droge fluit heeft.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:16

Waarom noemen jullie het eigenlijk fluit? Penis is toch ook niet gecensureerd, of piemel of geslachtsdeel.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:40

Fluit is korter .

Ook al is hij in het echt langer Bloos
Laatst bijgewerkt door Fries op 01-02-03 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 00:47

Fasel schreef:
en irriteert die babyolie dan niet Paulien? Want dat zou een goed idee zijn dan.


Heb niet alles gelezen dus misschien staat het er al op. Maar ik heb dat ook ooit gedaan en mijn paard heeft een week lang een dikke koker gehad. Zou het niet doen. Lauw water met wat betadineshamoo, goed na spoelen. Dit advies heb ik van de VA gekregen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 01:14

UniferB"]
[quote="Fasel schreef:
en irriteert die babyolie dan niet Paulien? Want dat zou een goed idee zijn dan.


Heb niet alles gelezen dus misschien staat het er al op. Maar ik heb dat ook ooit gedaan en mijn paard heeft een week lang een dikke koker gehad. Zou het niet doen. Lauw water met wat betadineshamoo, goed na spoelen. Dit advies heb ik van de VA gekregen.
[/quote]

Mijn DA adviseerde precies hetzelfde. Heb je geen Betadine voor handen, dan mag je ook Badedas gebruiken, maar in een kleine hoeveelheid en goed naspoelen. Die van Imker heb ik met Nieuwjaar Haha! nog gedaan, toen had hij Sedalin gekregen en hing hij mooi buiten. Wassenwassenwassen en spoelen en hij blinkt weer als een rose spiegeltje...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 12:13

Oh dus toch maar geen babyolie als ik het zo hoor....
Ach ik blijf het gewoon op mijn manier doen.Met de handen en water,lekker op de boerenmanier.
En dat zonder handschoenen! Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:36

Ik moet er ook aan geloven....Vorig jaar was het al heel erg vies bij Mananzo. Maar toen kwam er een merrie bij die hij wel zag zitten en waar hij dus telkens bovenop klom. Toen was ie weer mooi schoon!

Maar nu staat ie op stal en het is echt heel erg vies! Korsten en vanalles.
Maar ik vind het zooooooo ontzettend ranzig! Ik stel het steeds maar uit, maar het moet toch echt een keer.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 14:23

XoNo"]
[quote="Tiffany schreef:
Ik doe het altijd met babydoekjes Verward


Hier ook...als hij zijn fluit eruit gooit, 2 doekjes (om elke hand één Haha!), en dan gewoon erlangs halen zeg maar...klinkt gek, maar is 2 tellen werk, en hij heeft weer een paar maanden een schoon leutertje Lachen
[/quote]

Zouden ze dan geen infecties enz.. kunnen krijgen.
Het gaat natuurlijk wel allemaal mee naar binnen:?

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 17:55

Ik hoef geen fluit schoon te maken Haha! want die heb ZE niet! haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 23:48

Ok, lauw water en betadineshampoo dus, maar ik weet niet of ik er "overheen" gelezen heb, maar ga je dan met die spons ook de koker in? en dan met die betadine? krijg je dat er dan nog wel goed uit?

Maar ik stel nogmaals mijn andere vraag, heeft er iemand ervaring met die speciale kokerreiniger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 00:54

Ik heb dus juist weer gehoord dat je het beste alleen maar lauw water kunt gebruiken.
Zonder betadine of wat dan ook.
Zo doe ik het ook al jaren zonder problemen.
Maar wat nu het beste is?

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 01:35

met een merrie heb je gelukkig al die problemen niet! *LOL* Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:07

Fasel schreef:
Waar ik met de babylotion een beetje meezit is het parfumgehalte. Daarom gebruik ik Lactacyd omdat dat parfumvrij is. Het blijft toch iets inwendigs zo'n ding Lachen

En Sanex, geen dank Lachen



echt die babyolie is een uitkomst, ik gebruik die van switsal, en heb helemaal geen problemen, als hij hem naar buiten steekt, spuit ik er gauw wat op en trekt hij hem weer in, met het heen en weer getrek van die Fluit vallen de stukjes ervan af, enne hij gaat nog lekker ruiken ook...
Als ik hem met babydoekjes schoon ging maken zat hij gewoon te genieten Bloos dat doe ik dus gewoon niet meer, hij laat zich maar verzorgen door de merries die bij ons in het weiland staan!!! haha

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:46

Ik doe het gewoon met de hand als hij hem er uit heeft hangen. Dan trek ik zo de velletjes er af. Niks geen gedoe met lauw water of het ding naar buiten trekken oid.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 04:21

Fries schreef:
Fluit is korter .


Geloof dat koker net zoveel letters heeft als fluit, gebruik dan liever het woord KOKER
Maar dat is heel persoonlijk Cool

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 13:37

Koker is het ding waar de fluit in zit dus niet de fluit zelf.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:36

fluit --- 5 letters
penis --- 5 letters

helaas u gaat niet door voor de koelkast Haha!

Maar on-topic, ik maak net als carola nooit ab z'n fluit schoon. Ik denk dat pulken en velletjes eraf trekken meer kwaad dan goed doet. Hij heeft nooit ergens last van. Als je het toch wil schoonhouden zou ik ook voor de babydoekjes of lauw water gaan Lachen
Bij de dresuurstal waar ik een tijdje heb gewerkt spoelen ze ook gewoon de hele boel met lauw water af.