Paardrij-dipje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:58

Op zich geeft het niet zo heel veel als je eens geen zin hebt om te rijden. Ik heb ook weleens geen zin om te rijden en ook weleens voor een week ofzo. Meestal komt dat doordat Isolda in een irritante periode zit en ik geen zin heb om er aan te beginnen. Dan longeer ik haar of laat haar gewoon een paar dagen met rust.
Als ik dan weer op nieuw begin na een weekje of twee dan gaat het weer super!

Maar als je geen zin meer hebt om haar te verzorgen, dan gaat het mis, maar zover is het (nog Verward ) niet toch?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 18:59

ukkie schreef:
Ik las in een ander topic dat je er over nadenkt om paardenhouderij te gaan doen....
Ik zou daar nog maar eens goed over nadenken als ik dit zo lees Scheve mond
Als je van paarden echt je beroep wil maken moet het echt je passie zijn want het is een hard wereldje en dan kan je niet zeggen nou sorry jongens vandaag heb ik geen zin.....

En ik kan me wel vinden in je ouders...als je een paard hebt brengt dat nou eenmaal verantwoordelijkheden met zich mee...


Ik heb dit echt nooit hoor, normaal ben ik iedere dag de hele dag op stal te vinden. En paarden is echt mijn passie wel. Maar ik zit ook de laatste tijd een beetje met mezelf in de knoop enzo en sta nu liever te knuffelen met mijn ponies dan dat ik fanatiek aan het rijden ben.
Eigenlijk heb ik wel weer ietsje meer zin, en ga dus straks rijden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 19:29

Ik had het ook nooit.
Maar toch was ik er afgelopen zomer helemaal klaar mee.
Moet eerlijk zeggen dat een zoveelste verhuizing, een zoveelste instructeur , een toen afgeschreven paard wel erg daar aan mee hebben geholpen.

Maar toch heb ik het in mijn achterhoofd nooit opgegeven.
Sinds 2 maanden rijd ik weer vrij intensief en ik heb vorige week zelfs in de regen staan longeren. En voor aankomend weekend heb ik een strandrit gepland.
Geeft niet hoor als je een tijdje geen zin hebt. Wacht het gewoon ff af misschien komt het weer terug.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:50

Dat komt wel vaker voor hoor. Ik denk dat veel mensen daar in de winter eerder last van hebben. Lekker weer nodigt zo wie zo veel meer uit tot een rit. En vooral voor de mensen die geen binnenbak hebben is het 's winters best wel eens afzien.
Op dit moment rij ik zelf ook niet zo fanatiek omdat het niet zo lekker gaat. Maar ik kan toch uren lang met m'n paard bezig zijn. alleen het rijden hoeft even niet zo. Ik kijk er zelf erg naar uit, dat de dagen weer langer gaan worden en dat ik na mijn werk weer lekker buiten kan rijden en niet alleen maar in de volle binnenbak.
Ach ja, dat komt vanzelf wel weer.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:19

Nathalie schreef:
Ik heb totaal geen zin om te rijden, en heb ook al bijna 2 weken niet gereden. Bloos Scheve mond Ik ga wel gewoon naar stal en dan longeer ik dr en soms poets ik haar. Maar rijden, daar heb ik helemaal geen zin in. Scheve mond
Meer mensen die daar nu last van hebben??
Mijn ouders zitten echt heel erg te zeiken nu. Scheve mond Dingen als "Volgens mij is het paarden-gedoe binnenkort helemaal afgelopen" enz enz.
Maar dat zeker niet ik ben nog hartstikke gek op Camilla maar heb gewoon geen zin om te rijden. Scheve mond En soms ook niet eens om naar stal te gaan...



ik heb dan eerst een week niet gereden,toen weer 2 dagen gereden (niet achtermekaar hoor) en nu is dat al weer bijna een week geleden.Ik ga wel wandelen enzo maar dat is dan ook het. Maar komt ook omdat het rijden echt 3 x niets is.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 22:31

Bij mij staat rijden ook niet op de eerste plaats. Ik ga iedere dag naar stal, maar rijden heb ik al een tijdje niet meer gedaan (omdat ie ziek was) nu die beter is heb ik eigenlijk nog steeds niet echt de behoefte om te gaan rijden... Scheve mond Wandelen en urenlang zn staart uitpluizen en verhalen vertellen tegen hem doe ik nu veel liever. Lovers
Gelukkig kan je die van mij een hele tijd niet rijden en hem na bv 2 weken opzadelen om te stappen door het bos (wat ik dus laatst ook nog heb gedaan).
Ach na een tijdje heb ik altijd wel weer zin, als het zonnetje weer gaat schijnen. Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 09:58

Fonnie schreef:
Wandelen en urenlang zn staart uitpluizen en verhalen vertellen tegen hem doe ik nu veel liever. Lovers
Gelukkig kan je die van mij een hele tijd niet rijden en hem na bv 2 weken opzadelen om te stappen door het bos (wat ik dus laatst ook nog heb gedaan).


Hoe herkenbaar Lachen Die van mij kan je ook na 2 weken gewoon ff op gaan rijden..

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 15:30

Heb ik ook gehad. Mijn moeder was er afgevallen en toen moest ik 4 weken volop de hele week in mijn eentje rijden en daarbij zit ik in 4 havo en dat lag er ook niet lekker bij. Ik was zooo kapot! En dan had ik echt zoiets als ik thuis was van: Oh ik MOET ook nog rijden. Terwijl ik normaal graag ga rijden. Het was ff iets teveel maar nu rijd me moeder weer twee dagen in de week en ben ik er wel weer uit!

Echt waar, binnenkort ben je er wel weer uit.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 18:38

Ik heb gister avond dus gereden en ze was heeelemaal geflipt! Maar toen ik erop zat had ik toch wel meer zin en heb ik haar flink naar voren gereden. En verder nergens aan gedacht (niet nageeflijk oid al heb ik wel gehoort dat ze dat toch wel liep haha maar daar heb ik niet op gelet)
Ze heeft me er 1 x bijna af gebokt maar gelukkig ben ik blijven zitten.
Vandaag heb ik helaas geen tijd maar morgen ga ik gewoon weer rijden. Heb nu toch wel al meer zin eigenlijk. Lachen ookal is ze zo vervelend!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:23

Ik heb die dippen ook wel. Vooral als het weer erg slecht is (en dus overal te nat of hard of glad om lekker te rijden) en als ik het te druk/zwaar heb met mijn werk. (sta bijna full-time voor de klas met alles wat er nog bij komt) Vorige zomervakantie had ik pas in de derde week weer zin om iets te gaan doen. Hij liep dag en nacht in de wei dus een probleem was het niet, maar ik was gewoon uitgeput. Ging heen voor een knuffel en een poetsbeurt en de nodige verzorging, maar een uurtje per dag was eigenlijk het maximum. Andrew vond het niet erg... Had hij ook lekker vakantie met zijn paardenvriendjes. Alleen vond hij in het najaar de stal maar niets meer na al die vrijheid al die maanden buiten...

Ik geef er aan toe, zolang mijn pony voldoende aandacht en beweging krijgt. Hij staat ook nu van 's ochtends tot einde van de middag met anderen buiten, en dan vaak door mij ook nog even, dus niet altijd rijden is geen grote ramp.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 22:27

Ja die van mij staat ook gewoon de hele dag op de wei. Maarja ze is wel echt een ontzettende puberige-ontploffende-bom nu. Dus eigenlijk heeft ze het wel nodig. Maarja ik ga weer vaker rijden heb ik mezelf beloofd. Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:24

Bij mij is het meestal niet de zin die ontbreekt, maar de tijd en energie. Ik heb het heel druk met school en aangezien ik vorig jaar de ziekte van pfeiffer heb gehad, ben ik daar nog steeds moe van. Dan heb ik na een dag school gewoon geen puf meer om te rijden. Maar het kriebelt verschrikkelijk, ik wil weer zo graag. Maar ik heb gewoon geen tijd. Gelukkig heb ik nu een leuke verzorgster die haar rijd, zodat ik haar iig niet hoef te verkopen. Ze is me veel te veel waard.
Nou hebben wij trouwens wel het voordeel dat ze de hele dag de wei op kan en ze bij ons aan huis staat. Ze kost iig geen stalgeld.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:28

ik rij zeker ook niet elke dag. ten eerste omdat luuk geen paard is om elke dag te lopen dan merk ik gewoon aan hem dat die de zin erin verliest. het is ook vaak longeren of gewoon poetsen en lekker een dagje met rust laten. ik heb ook wel eens geen zin om te rijden, dan longeer ik hem gewoon of lekker poetsen.
en ik snap jou volkomen. als jij op dit moment niet lekker in je vel zit en je voelt je bij poetsen beter dan moet je dat lekker doen. camilla is nog jong en jullie hebben nog een aardige tijd samen.

boemel

Berichten: 8408
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:42

Tja als ik de hele dag gewerkt heb en dan nog eten heb gekookt, heb ik ook weinig zin om de kou te gaan trotseren. Maar daar zet ik me gewoon doorheen. Zodra ik er weer op zit, weet ik ook bijna van geen ophouden meer.
Je moet het gewoon doen en volhouden. Als je na een paar weken nog steeds geen zin hebt, dan moet je inderdaad maar eens afvragen wat je eigenlijk wilt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-03 13:09

Nu voel ik me best wel raar. Ik heb ontzettend zin om te rijden weer, maar niet op Camilla. Scheve mond Als ik op haar zit komt er niet echt veel van het rijden, het is alleen nog maar rennen, bokken, steigeren, vervelend doen...
Ik heb gister weer niet gereden.. Er lag ontzettend veel sneeuw en dus ook IN de bak, en dat terwijl we een binnenbak hebben. Knipoog Het was nogal druk in de bak dus ik ging eerst even met haar stappen, en ze was gewoon helemaal geflipt door de sneeuw, door de kou, door haar gekke koppie.. Ben er dus weer niet opgeklommen, hoe zin ik ook heb om serieus te rijden.. Maar géén zin om te vliegen door de bak.
Morgen heb ik weer les dus dan ga ik wel gewoon rijden, maar vandaag ben ik bang van niet.. Misschien longeren, maar ik denk niet dat ik erop ga klimmen. Scheve mond

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 13:25

Geen last van paardrijdipjes, wel van dressuur. Dat is ons gaan vervelen, en daarom rijden we nu veel ontspannen buiten. En met dit scheitweer longeer ik haar, of gaan we lekker wandelen. Maar geen zin hebben in rijden? Nooit Ik ben heel blij zoals het nu gaat, gewoon lekker ontspannen buitenrijden Lovers

Lolo7

Berichten: 6
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 19:33

Ikzelf heb nog nooit zo'n dipje gehad. Weleens dat ik niet lekker ben en dan heb ik wat minder zin. Maar over het algemeen vind ik altijd dat de tijd bij de paarden veelste snel gaat Haha! Rijden doe ik eigenlijk altijd graag, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
Afwisseling is voor zowel het paard als voor jezelf erg belangrijk denk ik.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 20:16

Ik heb gelukkig bijna altijd zin om te rijden, maar ik kan het best begrijpen een tijd geleden reed ik 3 a 4 paarden per dag en dan had ik ook niet altijd zin maar als ik er eenmaal opzat wel!!!
Zelf zou ik fanatieker willen rijden als ik nu doe, maar Monika heeft een wond op dr schoft en Bjorn is te jong om veel gereden te worden!!!
Ook is Monika vrij heftig nu en dat is best wel eens eng.