Honden bij het buiten rijden :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:49

Ik ging gisteren ook buiten rijden en ja hoor komt er weer een hond op ons afgerend. Thera is gelukkig 100% hondenproof maar toch.. Ik wil niet een boos baasje achter me aan omdat Thera zn hond vliegles heeft gegeven. Maar als je denkt dat dat hondje naar zn baasje luistert.... Neee, natuurlijk niet!!!!! Verward Snap dat echt niet waarom laten die mensen hun hondje loslopen als ie voor geen meter luistert...... Extreme duivel Maar om mn verhaal aftemaken.. hondje luisterde ineens wel en liep naar zn baasje. Wij lopen ook verder en honderd meter verder komt dat hondje weer aangerend....... Gelukkig kwam zn baasje aangerend en nam hij zn hondje weer mee...
De volgende keer je hond aanlijnen????

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 21:04

Ik heb zelf ook een hond die niet zo heel goed luisterd Haha! Alleen als ie zin heeft. Maar ik lijn hem altijd aan en ga boven hem staan en hou z'n bek dicht zodat hij niet blaft. Als hij zich ooit losrukt en een schop krijgt dan is het vast gelijk afgeleerd. Maar ik vind wel dat ruiters en hondenbazen rekening met elkaar moeten houden. Ik liep namelijk eerst op de dijk, ruiter in zicht dus ik lijn de hond netjes aan en ga aan de rand staan (de dijk is niet breed) Gaat die in rengalop voorbij en maait mij bijna omver. Ja dat vind ik ook aso hoor. Mensen moeten rekening houden met elkaar.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 10:28

Stephanie, dat is idd nogal asosiaal van die ruiter. Ik stap altijd langs een hond, al is het maar voor mijn eigen veiligheid. Ik heb zelf ook 2 vervelende situaties meegemaakt. Een keer met mijn eigen paardje. Ik reed buiten zonder zadel (vanwege drukkingen) en galopeerde opeens doken er twee honden op en renden keihard achterhem aan. Hij schrok zich uiteraard helemaal de **** en ging er als een gek vandoor, die vrouw van wie die honden waren deed helemaal niks. Uiteindelijk heb ik mn pony tot stilstand gekregen en eraf gesprongen. Toen die vrouw langsreed zei ze helemaal niks, terwijl ze heel goed gezien had dat haar honden acter mij aanzaten en ik heel erg geschrokken was. Een andere keer ben ik met een pony bijna op de snelweg gekomen, gelukkig net niet, maar wel in het prikkeldraad.