vreemde verhalen over Gamble op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

vreemde verhalen over Gamble op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 19:30

Kom ik vandaag nietsvermoedend op stal word ik aangesproken door iemand. Wat blijkt Gamble heeft zich Vrijdag in de les verschrikkelijk misdragen bij zijn vorige eigenaar. Nou dacht ik al wel eens dat Gamble schizofreen was, ik heb namelijk geen last met hem maar Vrijdag is hij dus ernstig aan de kletter gegaan. Hij is bij mij best drammerig, lastig, moeilijk met rijden maar bokt zelden of heel beheerst, spingt de laatste tijd bijna niet meer weg en gaat al helemaal niet aan de kletter. Ik hoor steeds vaker dat hij dat bij hem dus wel doet en behoorlijk ook. Ik heb hem maar van de haver afgehaald om mijn bijrijder niet kwijt te raken. Hebben jullie daar ervaring mee dat een paard zich zo anders gedraagd bij de een of ander?
Groetjes Gamble die zich ook vandaag bij mij keurig heeft gedragen.
(Er zijn zelfs mensen die Gamble niet herkennen als ik erop rij want dan vertoont hij geen "Gamble-gedrag")

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:22

dat is inderdaad niet leuk nee,maar goed ik ken het.
mijn paard is super eenkennig en die kan ik dus ook echt niet met iemand anders alleen laten met rijden.
bij mij loopt ze heerlijk aan de teugel,doet ze echt alles,super braaf.
maar zodra er iemand anders opgaat is het dribbelen,zenuwachtig worden met de neus in de lucht alleen maar hard gaan enz.
dus daarom kan ik ook geen bijrijder zoeken en moet ik dus ook alles echt zelf en alleen doen.
behalve het verzorgen,dat doet me zus dus ook welles vaker voor me,maar dan gaat ze ook vaker dingen uithalen wat ze weet wat ze niet mag en zo.
en dat heeft mijn paard dus ook met dat keurig gedragen,bij mij heel betjes,en dan gaat mijn zus er eens op en dan is het echt een duveltje,en ga ik er weer op en is er niets aan de hand,tja wat hier tegen te doen is weet ik eigenlijk niet?
ik ben ook ander voer gaan geven,mijn pony werd me ook aventoe beetje te wild.
ze krijgt nou van mijten,de gerstenmix,werkt super!
en daar krijg ze nog van havens brokken bij en van mijten nog biomix.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:28

wel fijn dat hij bij jou zo braaf is.
maar waarom heb ej eigenlijk een bijrijder? als ik dit zo hoor lijkt het neit echt goed te klikken tussen je paard en de bijrijder.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 20:51

Ik heb Gamble begin dit jaar overgenomen van zijn vorige eigenaar. Toen was ik de bijrijder en hij de eigenaar we hebben de rollen omgedraaid. We rijden allebij nog en ik merkte wel vorig jaar al dat Gamble bij mij anders was. Hij heeft Gamble 10 jaar gehad en heeft nog steeds veel plezier in het rijden maar nu gaat het verschil in gedrag wel erg veel opvallen. Gamble reageert altijd heel opgewekt als hij de stal binnenkomt maar de laatste tijd misdraagt hij zich soms onder het zadel bij hem. Ik kan het prima met de vorige eigenaar/nu mijn bijrijder vinden hoor ik hoop alleen dat Gamble zich beter gaat gedragen. We rijden wel heel verschillend dus dat zal een van de redenen zijn.
Neemt niet weg dat ik me af en toe ongemakkelijk voel als hij weer problemen heeft gehad en ik een hele brave Gamble rij.
Groetjes Gamble

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:36

Wat raar dat hij nu zo opeens zo gek doet bij zijn vorige eigenaar. Je zou juist denken dat hij zich darabij zou gedragen..gek zeg! Heeft die eigenaar niet iets met Gamble gedaan waardoor hij nu bang is geworden?

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:45

Misschien ligt het helemaal niet aan je paard, maar aan de rijkunsten van je bijrijder?