Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:02

Jos"]
[quote="Pipo schreef:
We betalen ook om te komen kijken.


Haha! Lips are sealed
[/quote]

Jos, volgens mij is een gedeelte van je bericht niet helemaal goed overgekomen Verward.

Jillie
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:03

Jeetje Jos, waar slaat dat nou weer op?! Als je echt wat te zeggen hebt, zeg dat dan en verschuil je niet achter die smilies. Teken van zwakte...?!

En nu weer ontopic, ik vond het heel interessant vanmiddag enals die mensen (en paarden) er echt beter van worden, is dat mooi mee genomen. Ieder zijn eigen idee erover.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:25

Hallo,

jaaa... ik was er ook hoor Haha!

Toch jammer, mensen dat de meesten van jullie de laatste amazone niet meer meegekregen hebben ... een Z-amazone die het grootste gedeelte v. haar rij carriere bij Antoine geleerd heeft.
Dan hadden jullie kunnen zien wat Antoine zoal 'verkeerd' uitlegt en 'doet' ...aan de stijl van deze jongedame.
Ik had haar al eens eerder gezien, bij een vorige lesdag Cool Kwijl
dit hadden jullie dan evt. kunnen vergelijken met Sjuimpje... ook Z-niveau, dus niet de enige 'betere' ruiter Knipoog
(Volgens jullie dan de enige betere ruiter...)

Wat Jos bedoeld viel mij ook een beetje op, en heb een aantal mensen erop geattendeerd dat er wel degelijk ruimte is om vragen te stellen, maar die zoveel mogelijk te beperken tot in de pauze...
maar dat degene die leskrijgt toch ook werkelijk les moet krijgen.
Toch probeert Antoine in de les zoveel mogelijk nog te vertellen (naar het publiek toe) en stelt ook wel vragen...
maar kán hier natuurlijk niet een half uur een discussie gaan voeren & zou niet helemaal eerlijk zijn ten opzichte van degene die rijdt.

Hij sluit zich dan ook wijselijk af & gaat verder met de les.

Uiteindelijk was er pauze... hoera, nu gaan de vragen & antwoorden komen... niet dus... dat vond ik dus erg jammer.
Maar ja.... de 'medici' was er dan ook nog niet, op dat moment...

Verder heb ik mijn mening (al dan niet gevraagd Bloos ) gegeven over Sjuimpje met haar paard, wat ik & sommige anderen zagen.... overigens kennen wij Sjuimpje & Ozep niet, dus staan hier objectief tegenover...
De mening is denk ik, duidelijk overgekomen, maar voor mijn gevoel niet 'overgekomen' (oftewel, onbelangrijk verklaard)....

Wat me verder nog opviel, is dat er een aantal zeiden : ja... ik stel een vraag en ik krijg niet eens een antwoord Scheve mond hij luisterd niet Boos! en sommige werden zelfs 'boos' ...
Vervolgens 'hoor' ik Antoine aan & zegt; ja... het is jammer, ik stel hun de vraag; wié kan mij vertellen wat 'rechtrichten' is... ik zie alleen 'open monden' ik krijg geen antwoord Scheve mond Ik vertel ze het e.e.a. ... ze vallen me in de rede & vragen weer iets anders.... ze luisteren niet...

tja... conclusie?
Het valt niet mee te 'luisteren' naar iemand die 'acracadabra taal' praat, maar we zien wél dat ie niets 'nieuws' doet.. .en dát moet dan ff verteld worden hier Scheve mond
Toch denk ik dat dit een interessante discussie had kunnen worden... helaas is de tijd hier niet voor gebruikt is (de pauze), maar werd toegespitst, juíst op het moment dat Antoine aan het lesgeven was en hield niet op bij 1 vraag, maar zo'n 4 á 5 personen tegelijk die door mekaar heen aan het vragen/praten waren.... Dromen

Overigens heb ik nog begrepen v. Antoine dat hij heeft aangeboden aan Sjuimpje het haar 'te tonen' ... is ook weer 'acracadabra' en aangezien sjuimpje hier niet op reageerde, hebben we wat gemist....
Hij bedoelde hiermee dus zélf op haar paard te stappen & het 'te tonen' .
(is ook niet overgekomen schijnbaar...)

affijn... ondanks alles vond ik toch weer een gezellige dag, leuk dat we weer eens wat bokkers ontmoet hebben....
en ondanks alles, hoop ik dat jullie toch een leuke dag hebben gehad.

groetjes

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:30

toen "onze lieve heer" de oren uitdeelde, had hij er een gebruiksaanwijzijng bij moeten geven. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:33

Over het algemeen vond iedereen die Ozep nog nooit eerder gezien had dat hij verbeterde naarmate het uur vorderde,
alleen hebben al die mensen nog nooit gezien hoe hij in het werk komt met de methode die ik me probeer eigen te maken, dan loopt hij in een kwartier beter als nu na een uur..
Iedereen die Ozep in training of proeven heeft gezien beaamde dat.

Dat Antoine op mijn paard wilde aantonen wat hij bedoelde heb ik niet begrepen maar was ik ook niet mee akkoord gegaan. Hij bood wel aan om er eventueel een dubbele longe aan te binden, maar aangezien ik die altijd over de rug laat lopen ipv langs de achterhand vond hij het zelf ook geen goed plan.
(mede, denk ik, omdat hij zag hoe Ozep reageerde op zijn longeerzweep)

Ik ben overigens nog steeds niet overtuigd dat hij iets nieuws brengt, dat zei hij zelf trouwens ook.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:44

Sorry ik had weer eens niet goed gelezen Frusty .
Mijn excuses als je het per ongeluk wel al gelezen hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:48

Colinda:

misschien is het aan te raden het onderscheid tussen "les" en "vragenuurtje" de volgende keer wat duidelijker te maken, als mensen zich aan het overleggen en vragen stellen van de toeschouwers ergeren. Ik heb vaker zelf deelgenomen aan clinics, en meestal in een wat grotere accommodatie waarbij het publiek op een aparte tribune zit. Dan heb je als ruiter minder last van het geroezemoes. Tijdens de pauze zag ik dhr de Bodt áchter de bar in een hoekje zitten praten met de organisatie en toen vond ik het ook moeilijk om hem aan te spreken. Het blijkt tijdens iedere clinic, van wie ook, dat het publiek direct wil inspelen en vragen stellen over wat er in de bak gebeurt. Als je dat als ruiter niet wilt moet je niet in een clinic gaan rijden maar een besloten les afspreken met de betreffende trainer.

Ik vind het een beetje flauw van je dat je nu de kreet "verkeerd uitlegt en doet" in de mond neemt (ik voel me daar toch een beetje door aagesproken namelijk) want dat hoor je toch echt niemand zeggen. Zo blijf je een patstelling optrekken tussen anti- en pro en daar gaat het dus helemaal niet om. (Goed of fout bestaat niet, dat heb ik al vaker gezegd)

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:03

Zep"]
Tijdens de pauze zag ik dhr de Bodt áchter de bar in een hoekje zitten praten met de organisatie en toen vond ik het ook moeilijk om hem aan te spreken.
[/quote]

Daarom heb ik ook wel degelijk een poging gedaan, om jullie te laten weten dat het moment van 'vragen' aangebroken was...
maar het viel inderdaad een beetje 'stil' ... de enige die idd naar Antoine liep, was op dat moment Pipo.
Terwijl jullie toch duidelijk veel vragen hadden... Verward
Daarom vond ik het jammer, dat die tijd toen niét werd benut.... en in de les weer wel.
Terwijl het in een les voor iedereen toch wel duidelijk is, dat een vraag gesteld mag worden, zolang het niet ten koste gaat v. een les...
Dit hoeft niet v. tevoren 'zwart-op-wit' gezet te worden, lijkt me Knipoog

[quote="Zep"]
Het blijkt tijdens iedere clinic, van wie ook, dat het publiek direct wil inspelen en vragen stellen over wat er in de bak gebeurt.
[/quote]

Ja... en lijkt me zeer logisch & goed Knipoog
Maar je hebt bijv. een vraag... en een antwoord... zodat hij 'ook' door kan gaan met een les...
Er werden wel 3 vragen tegelijk 'afgevuurd' .... vervolgens het antwoord werd bijna al zelf gegeven... en was de conclusie van sommigen; ja ... hij luisterd niet .... Scheve mond

[quote="Zep schreef:
Ik vind het een beetje flauw van je dat je nu de kreet "verkeerd uitlegt en doet" in de mond neemt (ik voel me daar toch een beetje door aagesproken namelijk) want dat hoor je toch echt niemand zeggen. Zo blijf je een patstelling optrekken tussen anti- en pro en daar gaat het dus helemaal niet om. (Goed of fout bestaat niet, dat heb ik al vaker gezegd)


mmm....als ik de hierboven geschreven berichtjes zo lees... lees ik toch wel een bepaalde patstelling, die niet door mij direct in de mond genomen wordt, maar hooguit 'reageer' op het e.e.a. .... mag schijnbaar niet... Scheve mond

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:08

Ik heb dat moment even gemist denk ik, want ik heb er zeker over nagedacht om de heer de Bodt aan te spreken in de pauze maar toen was hij niet erg toegankelijk.

Ik vind het jammer dat ik de laatste combinatie niet gezien heb, al kan ik vanuit haar achtergrond bij Coby v Baalen, me voorstellen dat het haar goed zal bevallen bij de Bodt. Je bent dan op een manier aan het rijden die wat dichter bij huis is dan voor mijzelf bijvoorbeeld. Ik zou dus echt nooit bij de Bodt willen gaan trainen, maar dat heeft niet alleen met zijn manier van werken te maken, we waren het namelijk meer met elkaar eens dan hij en jij waarschijnlijk denken nu.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:17

Een clinic, waar je als publiek ook voor moet betalen, is volgens mij niet een priveles waar de aanwezige mensen stil moeten toekijken. Een clinic is vraag en antwoord aan de hand van een voorbeeld.

Wat ik jammer vond, ik kreeg het gevoel dat meneer de Bodt zich erg aangevallen voelde en dus direct bezig ging met zijn standpunt te verdedigen. Hierdoor kon er geen discussie ontstaan.

Overigens, ik moet ook wel erg lachen om de pro of contra houding van veel mensen hier op bokt. Men wil niet eens meer luisteren naar elkaar, lijkt wel.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:24

bij een clinic waar je voor betaald lijkt het mij gepast om vragen wat in overeenstemming komt met het bedrag wat je betaald.
dus niet vragen voor 50 euro als je maar 5 hebt betaald.
dan geef je je op en heb je een heel uur, en dat mag je invullen op een manier die jij wilt. rijdend of pratend. of luisterend. Schijnheilig

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:26

Sjuimpje"]
Ik moest hem rechtstellen op de volte, dus gelijke druk op beide teugels houden en wachten tot hij nagaf, dan moest ik hem ruimte geven zodat hij zijn hals kon uitschuiven, op die manier zou zijn voorbeen gebruik beter zijn omdat hij zo zijn voeten sneller weg kon zetten. Antoine vond dat hij die te lang liet staan.
[/quote]

Zie hier dus de schoudervrijheid waarover ik sprak in dat topic over longeren.

[quote="Sjuimpje schreef:
Verder merkte hij op dat hij de klieren achter zijn kaken te veel ontwikkeld vond, dat waren de speekselklieren en dat was een hele slechte ontwikkeling dat die zo te zien waren. Dat zou komen omdat hij niet genoeg ontspant in de kaken.
Persoonlijk vind ik dat nogal vaag...


Naarmate het paard meer achter de loodlijn loopt en tevens de nek niet meer het hoogste punt is, zullen de speekselklieren er meer uitgeduwd worden. Dus als de nek het hoogste punt van de hals is en de neus iets voor de loodlijn loopt zullen de speekselklieren vanzelf minder zichtbaar zijn (pure mechanica).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:28

Tjee, ik heb weet heel wat gemist.
Had ook willen komen maar de fokker van Lisavivera kwam langs omdat het toch op het federatiecentrum was (NRPS hengstenkeuring).
Nu ik dit allemaal lees vind ik het helemaal erg jammer, had het graag willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:29

Sjuim, ik kom je wel een keertje (in 3 minuten Haha!) uitleggen hoe je zo'n voorbeen eruit kunt laten knallen, dat is deels een soort "truc" namelijk...

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:34

Jantien"]
Een clinic, waar je als publiek ook voor moet betalen, is volgens mij niet een priveles waar de aanwezige mensen stil moeten toekijken. Een clinic is vraag en antwoord aan de hand van een voorbeeld.
[/quote]

dit heeft ook niemand gezegd toch... weer een voorbeeld wat niet klopt... een les waar de aanwezige mensen moeten toekijken.
(en dat is zeker ook niet gebeurd, en dus een verkeerde toelichting op de dag v. vandaag).

[quote="Jantien schreef:
Overigens, ik moet ook wel erg lachen om de pro of contra houding van veel mensen hier op bokt. Men wil niet eens meer luisteren naar elkaar, lijkt wel.


ja... dat viel mij ook op, terwijl ik 'weinig' gezegd heb vandaag... was druk met luisteren Schijnheilig
Maar we zouden (geloof ik) niet beginnen over pro of contra... want dat was niet belangrijk toch? Scheve mond

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:41

Colinda schreef:

dit heeft ook niemand gezegd toch... weer een voorbeeld wat niet klopt... een les waar de aanwezige mensen moeten toekijken.
(en dat is zeker ook niet gebeurd, en dus een verkeerde toelichting op de dag v. vandaag).



maar het werd dus blijkbaar wel als storend ervaren. Ik denk dat dat in een iets andere publieksopstelling minder makkelijk was gebeurd omdat er dan iets meer afstand is. Je hebt dan meer "ruimte" om met elkaar te praten over wat er gebeurt (want dat was toch echt steeds het geval!) dan in jullie accommodatie mogelijk is. Bij jullie gaat dat gewoon niet, en dat geeft niet, maar dan moet je voor alle aanwezigen het misschien iets duidelijker maken dan vandaag gebeurde. De volgende keer gewoon een hoekje van de bak afzetten, meneer de Bodt een microfoon aanbieden en hem vragen om duidelijk "uitleg-" en "vraag"momenten in zijn lessen aan te bieden. Dan verloopt het een stuk minder chaotisch en kan het enthousiaste publiek ook z'n ei kwijt.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:53

het lijkt me dat in die hal bij colinda toch wel ergens een plekje is waar je ontstorend kan praten

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:54

Zep schreef:
maar het werd dus blijkbaar wel als storend ervaren. Ik denk dat dat in een iets andere publieksopstelling minder makkelijk was gebeurd omdat er dan iets meer afstand is. Je hebt dan meer "ruimte" om met elkaar te praten over wat er gebeurt (want dat was toch echt steeds het geval!) dan in jullie accommodatie mogelijk is. Bij jullie gaat dat gewoon niet, en dat geeft niet, maar dan moet je voor alle aanwezigen het misschien iets duidelijker maken dan vandaag gebeurde. De volgende keer gewoon een hoekje van de bak afzetten, meneer de Bodt een microfoon aanbieden en hem vragen om duidelijk "uitleg-" en "vraag"momenten in zijn lessen aan te bieden. Dan verloopt het een stuk minder chaotisch en kan het enthousiaste publiek ook z'n ei kwijt.


ja... tuurlijk ... ga mij nu maar ff persoonlijk aanspreken...
Wij doen het ook allemaal fout en onze 'accomodatie' niet 'ruim' genoeg Haha!

ik dacht idd dat sommigen v. jullie iets intelligenter aangelegd waren en dat is dan wel persoonlijk ja...
Maar goed... luisteren kan ik iig wel, zodat ik enigszins nog de moeite kan nemen de Belg te verstaan, die ik overigens hier niét profileer als pro of contra, maar wat jullie duidelijk wel doen.

Het is jullie gelukt dames, & gefeliciteerd ermee.
trek me bij deze terug uit deze zinloze discussie, want dat is na vandaag wel duidelijk geworden... hoe of wat ...
Ben gelukkig niet de enige in mijn standpunt hierin... ach ja... groepjes moeten er zijn toch?!
nogmaals , gefeliciteerd en veel succes iedereen in jullie carrierre...
en zo heeft ieder z'n meug...

groetjes

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:13

een belg verstaan is niet zo moeilijk Schijnheilig een belg begijpen wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:21

Nou ja zeg! Ik val je helemaal niet aan Verward Ik ga niet mezelf quoten maar lees nou nog eens wat ik schreef. Ik probeer juist, als dus blijkt dat het niet werkte vandaag (want het werd dus als chaotisch en storend ervaren), om een mogelijke oplossing aan te dragen binnen de accommodatie die je aanbiedt. Je hoort mij nergens zeggen dat je een slechte accommodatie hebt en je hoort mij nergens zeggen dat dhr de Bodt slecht bezig is, maar je legt mij die woorden wél steeds in de mond, en dat vind ik wel zó zielig en misselijk!

Daarom heb ik dus zo'n hekel aan het goeroe-gedrag van de de Bodt aanhang. Het gros van jullie heeft een stel oogkleppen op van hier tot Tokio, kan niet meer genuanceerd nadenken en schiet bij alles op zó'n onbenullige manier in de verdediging dat je dus nooit tot een zinnige discussie kunt komen.

Ik heb best wat opgestoken vandaag, al voegde hij inhoudelijk dan weinig toe. Ik voel me ook weer een klein beetje bevestigd in mijn "eigen", volgens sommigen zeer slechte (quote de Bodt: "heeft ertoe geleid dat de gemiddelde leeftijd van het paard in Nederland tot onder 7 jaar is gedaald") systeem van rijden, júist vanwege de overeenkomsten die ik ontdekte!

Dat sommigen van jullie te bekrompen zijn om tot een zinnige en open discussie te komen, ja dat is jullie probleem... BAH!!

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:22

Ik ben bij de vorige clinic in Lunteren geweest, ik heb toen geprobeerd alles goed in me op te nemen. Ik ben het met jullie eens dat hij af en toe moeilijk te volgen is, omdat zijn zinsopbouw en woorden soms anders zijn dan wij gewend zijn in Nederland. Ik wilde eigenlijk ook naar deze clinic gaan om nog het een en ander te vragen, maar nadat ik verschillende topics gelezen had, werd de zin steeds minder, want ik dacht hij zal wel behoorlijk aangevallen worden en de lessen op zich zullen dan wel niet echt uit de verf komen. Jammer genoeg lees ik nu dat dit het geval is geweest. Ik wil niet zeggen dat ik alles voor zoete koek slik, wat hij zegt. Maar je kunt er zeker goede dingen uitpikken, die ook andere instructeurs vertellen, maar misschien dan net even anders.
Laatst bijgewerkt door favo op 25-01-03 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:22

Ik was er ook en vond het zeker boeiend.
De eerste pony, die vele niet hebben gezien, was echt mooi om te te zien. Die liep echt heel erg kreupel, en na een tijdje liep die dus echt veel beter (nog niet helemaal rad). Ik had al wel gelezen dat hij dat deed, maar het blijft toch leuk om het zelf te zien.
Ik heb zelf ook mee gereden, en ik vond het best leerzaam, natuurlijk al bekende dingen, maar ik denk best wel weer wat om mee verder te oefenen.
Ik ben het met jullie eens dat zijn manier van uitleggen niet altijd even duidelijk is, maar volgens mij snap ik na een paar vragen gesteld te hebben wat hij bedoelt.
Ik ben eigenlijk best wel tevreden over vandaag. Maarja, ieder z'n voorkeur...

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:25

laten we maar zeggen " het verstand komt met de jaren"

ben ik ff blij dat ik 1 van de oudste was vandaag.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:27

Wat negatief allemaal zeg, maar goed ik had ook niet anders verwacht om heel eerlijk te zijn.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 23:30

oke ... dan voelen we ons schijnbaar allebei aangevallen... jij omdat ik, volgens jou, je dingen in de mond zou leggen.... Verward
en ik voel me aangevallen omdat ik voor mijn gevoel er toch een hoop aan gedaan heb, alles in goede banen te leiden.... en ook heb ik iedereen zo'n beetje gesproken in de hoop dat ik iemand tegemoet zou kunnen komen met eventuele miscommunicaties....

'schijnbaar' komen we er niet uit... so be it... no hard feellings verder Knipoog

Maar als we er verder niet uit kunnen komen, heeft een verder discussie idd niet zoveel zin...
als dit bij jouw valt onder het kopje 'oogkleppen' op, ook prima Knipoog

groetjes
Laatst bijgewerkt door Colinda op 26-01-03 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt