Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jeanine84 schreef:Zo werd ik met 3 al op de skies gezet!
Maar ff serieus! Idd belachelijk! En zich dan straks afvragen waarom het paardje er geen zin meer in heeft..je doet er alleen niks aan, helaas!
Tieneke schreef:Sja, ik krijg misschien iedereen tegen me, maar ik vind gewoon gezadeld prima voor een jaarling. Nergens schrijft de TS dat het beestje bereden wordt op de foto of dat er staat dat het echt al zadelmak is.
Eens een zadeltje op een jaarling leggen kan echt geen kwaad. Daar wennen ze alleen maar goed aan. Er wordt ook niet gezegd dat het beestje dit lang moet dragen elke dag? Wie weet doen die mensen dat gewoon eens een keertje per week, een minuutje, meer niet. Is dat zo dramatisch? Ik vind van niet. Moest het beestje nu bereden zijn, dan wel, maar dat staat hier niet.
Moest het beestje nu bereden zijn, zou ik ook absoluut tegen zijn
Trouwens, wat is er mis met gevlochten te zijn?
Ik vind ook dat een paard in de beginjaren in de kudde hoort om op te groeien. Maar ik wou dat mijn paard toen ook wat meer in mensenhanden was geweest. Die kwam hier als jaarling met een halster om voor de tweede keer. Die kende 0.0 verder. En dan is het een pak moeilijker om ze alles nog te leren
qt_shetties schreef:maar het is niet alleen in de paarden zo hoor, ik werk in een dierenwinkel, en mensen willen het liefst konijntjes die net uit de baarmoeder getrokken zijn! En pups die op 5 of 6 weken al het nest verlaten! Je wil toch een dat gezond is? Waar goed mee omgegaan is? En een goede verzorging heeft gehad? Die basis is zo belangrijk!
qt_shetties schreef:ik ben ook absoluut eens dat je met een jaarling best wel bezig kan zijn, je hoeft het natuurlijk niet 3 jaar in een opfok te gooien en er niet naar om te kijken. maar ik vraag me af waarom alles tegenwoordig allemaal ze snel moet? terwijl zo'n beest misschien nog 30 jaar mee kan. het is niet mijn idee geweest om eindeloze discussies of rellen te veroorzaken op bokt, ik snap gewoon niet waarom.