Bokt Veiling's CHILI PARTY bij Dorine!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Bokt Veiling's CHILI PARTY bij Dorine!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:28

Zondag was het dan zover.
Om geld in te zamelen voor Bokt, zie ook Bokt Veiling, had ik aangeboden te koken voor enkele Bokkers, die daarvoor dan zouden betalen.
Twee euro voor mij, voor het eten en drinken, en 10 euro naar de Boktrekening.

Er kwamen maar liefst 9 mensen!
Met Peter en mij erbij moest ik dus voor 11 personen ingrediënten in huis halen... Bloos

Zondagochtend heb ik eerst met Jolanda (Jolan hier op Bokt) paprika's en champignons zitten snijen, en daarna heb ik nog ff op bed gelegen.
Slapen ging niet want ik was veels te opgewonden... Haha!

Rond 14.00 uur druppelde de meute zo'n beetje binnen.
Wie kwamen er:
Laudine (Laui! op Bokt) en haar zusje Guinifer. Zij brachten behalve een bakplaat vol met appeltaart en een supergrote kom salade, ook nog eens 500 (!) origami-gevouwen papieren kraanvogeltjes mee... Bloos Lovers
Zie ook [AM] 1000 kraanvogels voor Dorine ! Cool

Ook kwamen binnen: Mayo, Maarten, Karin, Esther en Charlotte (Rocamor op Bokt).
We hebben eerst wat gedronken en gelachen, en gewacht op Lia (Ilindra op Bokt) en haar man Albert, die dus uhm... beetje vergeten waren dat het al die ene Chili-zondag was... zij kwamen dus pas om half 6 maar ruimschoots op tijd voor kleppen en eten. *LOL*

We gingen dus na het drinken naar de stal.
Daar kreeg de stalhoudster van de Achterhoekers Esther en Charlotte een grote zak wortelen. Waar ze superblij mee was want die van henzelf waren net op! Lachen

Daarna mocht ze (Hetty) en een stalgenootje ook nog mee-eten met de appeltaart die we in de zadelkamer opaten. Was een beetje krap met 11 mensen maar oke... Haha!

Peter haalde met Hetty Cerise uit de wei, maar Cerise moest wel een paar keer rondjes om hem heen lopen want ze wilde liever in de achteruit dan richting stal. Groene wei is toch veel lekkerder!
Maar Peter gaf niet op, zoals op de foto op ITP (door Esther gemaakt) wel duidelijk is... }>

Cerise was erg druk dus die gooide ik al gauw los in de buitenbak toen haar deken eraf was.
Daar mocht ze even flink in draf en galop los, ik stond in het midden met een zweep en zij liep wel.
Geen wonder, ik zou ook opgewonden worden van al die kwekkende Bokkers aan de zijkant van de bak... Extreme duivel

Toen mocht ze weer tot rust komen, en mee naar de poetsplaats.
Nog even de wond van Cerise verzorgd, rijden werd niks want het voetje waar het wondje zat was warm in de kootholte en ik wou toch ff rustig aan doen.
Maar wie weet, nou moet de hele ploeg nog eens terug komen om haar uit te proberen toch?

Thuis aangekomen werd er opnieuw drinken ingeschonken en Lia en Albert arriveerden al gauw.

Peter ontdekte dat ik zo mogelijk nog harder glunderen kon dan ik al deed. Party!!
Zou ik genieten of zo? *LOL*
Iedereen ging helpen met snijen van groente enz. Bij de uien kwamen wat emotionele tranen los...
Of werden die tranen geproduceerd tijdens het gevoelige pianospel van onze enige echte eigen Jan-Vayne-Maarten? *LOL*
Maarten je speelt echt geweldig!

Drie grote wokken kwamen er aan te pas, voor 11 personen.
Achter het fornuis met 2 wokken had ik Esther gezet, die deed haar best om mijn ingewikkelde en langdradige uitleg te begrijpen... Knipoog
Achter de electrische wok op tafel in de kamer stonden Mayo en Laudine, wisselden elkaar af. Ook zij stonden soms even te kijken van wat ik er allemaal in wilde gooien... Vingers aflikken

En dat was:
Anderhalf kilo gehakt, 11 uien ( Bloos ), 11 tenen (grote) knoflook, 750 gr. champignons, 5 blikken tomaten (had eigenlijk zes gewild maar ach), boelveel bonen erin, en vijf hele grote brede preien.
Om het nog maar niet te hebben over de 8 paprika's... Tong uitsteken
Dan nog chilikruiden en sambal en uh.. ben ik nog wat vergeten?

In ieder geval had iedereen zo'n honger gekregen dat uiteindelijk echt alles op ging. Tot en met de laatste hap. Dit dankzij Mayo... Sigaar
En daarna nog salade met vanalles erdoor, echt superlekker Laudine en Guinifer! Thanks! Vork

De afwas werd gedaan door enthousiaste vrijwilligers zoals Lia en Albert, en nog wat mensen.
Daarvoor mijn hartelijke dank!
Er stond ineens een MAN (Albert dus) mijn fornuis schoon te maken.
Ik geloof niet dat mijn fornuis ooit door een man is schoongemaakt, ik vond het dus zo'n gaaf gezicht! Thanks Albert! *LOL*

Daarna kwam er weer koffie enz. voor de liefhebbers, en fris en bier voor de rest.
We hebben nog heerlijk geroddeld over Bokkers en andere mensen, en voor we het wisten was het al tegen negen uur. Bloos
Al met al een hele geslaagde dag, jammer dat-ie zo gauw voorbij was!

Tja misschien toch wel voor herhaling vatbaar? Knipoog
Er zijn op ITP vier topics met foto's van die dag.
Drie van mij, Dorine, en eentje van Esther.
Dit is de eerste:
[ITP] chili team bij Dorine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:34

Het was erg gezellig, Albert en ik waren alleen een beetje aan de late kant om dat ik er iets te laat aan dacht Bloos
We waren lekker met de paarden naar Putten gegaan en ik zou eerst met Händell het bos ingaan en Albert zou met Dirk met het 3-span weg.
Daarna zouden we samen Lisa voor het eerst voor de sleep zetten.
Toen ik met Händell in het bos reed zag ik opeens een Buizerd en omdat ik weet dat dat Dorine´s lievelingsvogels zijn dacht ik aan haar en bedacht me opeens dat we bij haar zouden gaan eten.
Toen ik weer terug was met Händell heb ik hem nog snel even gewassen (Dirk heeft een verwarmde wasplaats met warmwater Knipoog ) en toen was Albert ook weer terug.
Snel de paarden weer op de trailer gezet en naar huis, daar heeft Albert de paarden verzorgd en ik ben snel de honden gaan doen en me heb omgekleed.
Voor Albert schone kleren gepakt zodat hij zich onderweg in de auto kon omkleden Haha!
We waren er om 17:30, nog ruim op tijd voor het eten maar veel te laat om Cerise te bewonderen.
Ik stond wel helemaal versteld van al die kraanvogels en dan vooral die hele kleintjes, echt knap
Al met al een beetje chaotische maar welbestede dag.
En ach Lisa komt een andere keer wel voor de sleep...........

Trouwens Albert maakt hier regelmatig het fornuis (en de rest van de keuken) schoon, eerst wou ik hem inruilen na z´n 40ste maar ik denk dat ik hem maar houd Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:53

Zo te horen was het super gezellie! Lia vertelde er al van, dat ze het vergeten was... Had alleen begrepen dat Lia en Albert er alleen waren hihi.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 13:45

Jurga schreef:
Zo te horen was het super gezellie! Lia vertelde er al van, dat ze het vergeten was... Had alleen begrepen dat Lia en Albert er alleen waren hihi.


Dat was een stuk rustiger geweest ja... Bloos
Maar ik had die zeven andere bokkers toch echt niet willen missen!
En ooit probeer ik nog wel eens een ander gerecht voor degenen die geen Chili lusten.
Zoals "Patatties halen", is erg moeilijk voor een beginnend kok als ik, maar...
met behulp van Bokkers moet het kunnen toch? *LOL*

Rocamor

Berichten: 10860
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 15:07

Wat nou patatties halen? Ik heb het sterke vermoeden dat iedereen deze chili lust! Ennuh, staat dat recept al op Bokt? Of blijft dat stiekem het geheim van Dorine? Pling Als we dan lekkere chili willen eten, dat we dan bij jou aan tafel moeten aansluiten?

Wanneer mogen we weer komen bunkeren? Alleen wil Henk ook meekomen, die is ook verzot op chili (en heel stiekem, dan heeft ie ook geen last van die 9 Bloos tenen knoflook Tong uitsteken ).

Maar ook zonder de chili was het ook al supergezellig!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:08

Dorine schreef:
In ieder geval had iedereen zo'n honger gekregen dat uiteindelijk echt alles op ging. Tot en met de laatste hap. Dit dankzij Mayo... Sigaar


Graag gedaan Haha!

Het was supergezellig, heel erg bedankt voor alles Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:14

Kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat ben je toch een wereldmeid!!!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 22:04

Fasel schreef:
Kan het niet vaak genoeg zeggen maar wat ben je toch een wereldmeid!!!!


Thanks Fasel, maar het mes sneed aan twee kanten hoor :
Bokt kreeg geld van de eters, en ik kon mezelf geestelijk weer enorm opladen dankzij een heerlijke supergezellige dag.
Bedankt allemaal! Party!!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:07

Nou Dorine, dat klinkt als een hele gezellige zondagmiddag!
De volgende keer ben ik ook van de partij hoor! (helaas was deze keer de inschrijving al gesloten.... Huilen )

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:53

Dit was echt een super-besteding van mijn zondag! In de auto op weg naar huis begon ik al met knetteren, en de volgende dag heb ik er nauwelijks last van gehad. Alleen dat mijn tas & jas helemaal naar chili roken...
Ik was alleen maandag zó ontzettend moe, ik kon echt nauwelijks meer op mijn eigen benen staan!