Straks naar een paard kijken *spannend*!*update2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:38

volg je gevoel als je te veel twijfelt zou ik het niet
doen als ik jou was. Ga ondertussen ook bij andere
paardjes kijken zodat je een beetje kunt vergelijken
wat er zoal te koop staat.

veel succes!!

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:10

ik ben het met Barb eens, als je erg twijfelt, kijk verder...er zijn zat leuke paardjes te koop...zou niet meteen het eerste paardje nemen....wel natuurlijk als je denkt, dit is hem! niet te snel beslissen, maar kan je eigenlijk maar een advies geven...volg je gevoel én verstand!!!!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:59

Ik zou het alleen doen als je denkt 'Dít is mijn droompaard'.
En anders gewoon net zo lang doorzoeken, tot jij het paardje vindt van je dromen. En vooral niet overhaasten...
Succes !!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:09

Ik zou ook niet alleen maar afgaan op het rijden.
Vraag naar zijn laatste medische keuring, graad van africhting, ervaring, verkeersmakheid, heeft hij al meerdere baasjes gehad? Is hij makkelijk met andere paarden, straalt hij rust uit?? (want als ik het goed lees ben je gewoon op zoek naar een paardje waar je heel veel plezier mee kan hebben en relaxt mee kan rijden)

Veel vragen, dat is wel zo belangrijk. Op deze manier kan de handelaar ook geen dingen gaan verzwijgen. Stel dat hij een stalgebrek o.id heeft waar jij later achterkomt dan zegt die man "ja, maar daar heb je niet naar gevraagd".

En net wat de anderen zeggen, bij twijfel niet doen. Je moet je niet kapot staren op je 1e paardje wat je ziet. Veel kijken en rijden. Dan duurt het wellicht wel wat langer, maar de kans dat je een paard vindt voor de rest van je leven is des te groter.

Succes. Laat je weten wat je hebt beslist?? Ben benieuwd!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:15

Toen wij onze Spix gekocht hadden had ik ervoor nog bij een andere gaan kijken op een melkerij. Ze hadden een prachtig diertje zitten, maar die sloeg meteen uit naar de tralies naar m'n zoontje toe die er stond naar te kijken. De fokker probeerde uit alle hoeken dit te verklaren van hij zit al een tijd in de stal en zo ... ik ben zo blij dat ik toen toch ben weggegaan en verder heb gekeken. Onze Spix is ook (nog) niet de kalmste tinker, maar hij heeft duidelijk wel meer sociale ingesteldheid tegenover de kinderen. Het is vertederend te zien met hoeveel voorzichtigheid die brok hengst het kleinste worteltje uit de kids hun handjes vist! Moraal van het verhaal?? Kijk rond tot je die éne speciale vind voor jou. Staar je niet blind op kleur of aftekening of zo ... een gouden karakter is ... GOUD WAARD!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 14:52

bedankt voor de reactie's
Ik ben er nog steeds niet uit.Ik vindt het een heel mooi beest,rijd lekker,is braaf.
Aan de ene kant denk ik :ik doe het maar aan de andere kant denk ik:ik doe het niet.
Als ik hem die maand dan huur dan kom ik er wel goed achter hoe die is.En als ik hem na die maand niets vindt om wat voor een reden dan ook dan hoef ik hem ook niet te kopen en ga ik weer opzoek naar een ander.
Maar ik ben er nog niet uit.
Ik wacht even af tot wat mijn vader zegt als die thuis komt en dan zal ik beslissen....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:00

Die maand huren kan nooit kwaad, misschien vind je hem na die maand wel helemaal geweldig, of juist niet.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:11

Met dit soort moeilijke beslissingen heb ik altijd 1 stelregel:

Bij twijvel, niet doen!
Wacht lekker tot je het paard tegen komt waarvan je meteen WEET dat je hem of haar wil kopen.
Het risico van huren is dat je gewend raakt aan een paard en je snel tot een beslissing laat verleiden... Zo van, hiervan weet ik tenminste wat ik heb...

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 15:43

Marijn4045 schreef:
Met dit soort moeilijke beslissingen heb ik altijd 1 stelregel:

Bij twijvel, niet doen!
Wacht lekker tot je het paard tegen komt waarvan je meteen WEET dat je hem of haar wil kopen.
Het risico van huren is dat je gewend raakt aan een paard en je snel tot een beslissing laat verleiden... Zo van, hiervan weet ik tenminste wat ik heb...



Daar heb je wel gelijk in.Maar ik ben er nog steeds niet uit....

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:47

Ik kan en ga niets zeggen om je over te halen, maar volgens mij is dit een te grote en belangrijke beslissing om over te twijvelen...

Veel succes met je keuze en als je hem of haar koopt... FOTO'S!!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 15:50

tja,het is wel moeilijk gewoon omdat ik niet de zelfde fout wil maken.Maar Zaterdag ga ik nog naar een E-pony kijken dus dat wacht ik dan eerst wel af denk ik.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 17:13

Nou,ik ben er net even geweest en die man had geen stallen meer vrij dus nou komt hij op een pensionstal in hoevelaken te staan.
En hoeven we niet te betalen om hem te huren ,dus we krijgen hem gewoon op proef!
Ik ben echt heel blij!!!!
Maandag ga ik heel veel foto'S maken en kunnen jullie lekker gaan kwijlen van mijn mooie paardje (grapje!)

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 17:25

Veel plezier met je (waarschijnlijk toekomstige) paardje en hou ons op de hoogte of je het paardje neemt. Hartstikke tof voor je en nu je hem op proef neemt, kun je nog altijd kijken of die bij je past. Want daar gaat het toch om. Ik hoop voor je dat hij je bevalt. En volg je gevoel want dat is het beste advies!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 17:30

dankje! het is idd heel handig dat ik hem op proef heb!
en bedankt voor je advies!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:10

Marijn4045 schreef:
Met dit soort moeilijke beslissingen heb ik altijd 1 stelregel:

Bij twijvel, niet doen!
Wacht lekker tot je het paard tegen komt waarvan je meteen WEET dat je hem of haar wil kopen.
Het risico van huren is dat je gewend raakt aan een paard en je snel tot een beslissing laat verleiden... Zo van, hiervan weet ik tenminste wat ik heb...


helemaal mee eens!
achteraf ben ik heel blij dat ik die pony's waarbij ik twijfelde niet genomen had!

ik ben benieuwd naar de foto's Lachen

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:16

CEWL!!!

Simoon..gefeliciteerd!! Gaaf joh...heel veel succes met hem...en als je hulp of advies nodig hebt, ik weet niet OF ik kan helpen, maar ik wil hetaltijd proberen!
Succes meis, en onthoud...je kan het

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 22:22

Tiko schreef:
CEWL!!!

Simoon..gefeliciteerd!! Gaaf joh...heel veel succes met hem...en als je hulp of advies nodig hebt, ik weet niet OF ik kan helpen, maar ik wil hetaltijd proberen!
Succes meis, en onthoud...je kan het


Dankje! Lovers Vindt ik erg lief van je!
Ik hoop zelf echt dat het gaat lukken allemaal!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 05:32

Hmmm ik ben nu erg benieuwd want er is iets wat doorslag heeft gegeven om hem toch op proef te nemen!!!!