Paard afgekeurd en dan??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5081
Geregistreerd: 19-06-02

Paard afgekeurd en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-03 08:15

Ik zou weleens willen weten wat jullie doen met je paard/pony
als hij afgekeurd zou worden voor sport en misschien ook wel
voor de recreatie.
Mijn paard heb ik inlaten slapen omdat ze compleet werdt afgekeurd en daarbij ook nog eens pijn had.
Ik vind het een fijner idee dat je paard/pony zeker weten dood is.
Ik zou hem dus nooit meegeven aan wie dan ook en dan maar hopen dat hij op een fatsoenlijke manier aan zijn eind komt.


Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 08:57

Ik heb het helaas meegemaakt en ik heb hem zelf naar het slachthuis gebracht. Mijn paard was helemaal panisch geworden door alle injecties die hij gehad heeft en daarom vond ik inslapen geen fijne optie voor hem. Bij het slachthuis ging het netjes en snel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:08

als mijn pony volledig afgekeurd wordt voor recreatie en/of sport, en ze heeft geen pijn als ze niets doet... dan zou ik haar gewoon houden en lekker een oude dag geven... ongeacht de leeftijd die ze dan heeft....

Heeft ze (veel) pijn, dan zou ik ook voor de optie inslapen kiezen.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:16

Heb een paard afgekeurd gehad maar kreeg geen geld van de verzekering omdat ik koos voor in laten slapen. Dit paard had ontzettend
veel pijn vanwege een ernstige hoefbeen kanteling en daarbij nog HKO.
Dus een fijne oude dag was niet mogelijk voor haar. Nu heb ik haar dochter nog van 8 en een merrie van 5 die ook allebei door een verzekering afgekeurd zouden worden. IK heb gekozen te houden omdat deze paarden zonder pijn door het leven gaan maar niet intensief gereden kunnen worden alleen licht recreatie. Ik heb ze uit de verzekering gehaald en zijn nu dus niet meer verzekerd. Een paar maanden geleden heb ik een jonge ruin gekocht die is goed gekeurd maar ik laat hem niet verzekeren. Ik maak zelf wel een spaarpotje voor mijn paarden. Een onderlinge is niet duur maar je mag je paard meestal niet in laten slapen en je moet ze meestal meegeven en dat is voor mij niet aan de orde.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cerosa, Tinkermuts en 26 bezoekers