Verslag van een moeilijke dag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:31

zo jong en dan al zoveel last van der benen.
sterkte voor de komende periode.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:59

Jeetje wat erg joh... Ik zit met kippenvel op mijn armen. Ik hoop voor je dat je de moeilijke beslissing kunt nemen... En heb geen spijt, het is vreselijk, maar zoals ik het leeseigenlijk de enige optie. Heel veel sterkte meisie!

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:09

Jeetje wat een moeilijke keuze voor jou om te maken. Je weet zlef wat de beste keus zal zijn. Ik wens je er veel sterkte mee.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 14:42

He meissie, wat vreselijkvoor je. Uit je berichten blijkt zeker dat je je paard voorop stelt en niet aan eigenbelang denkt, vind ik super van je!! Voor zo'n jong dier is het oneerlijk zijn leven door te moeten gaan met pijn , je weet zelf het beste wanneer het juiste moment is, het is een moeilijke beslissing, maar je kunt het!! Heel veel sterkte meid!!!!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:08

Heel veel sterkte ermee, en geniet echt van elke dag dat je nog samen bent. succes

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 19:51

Héél erg bedankt voor alle lieve berichten die ik van jullie heb gehad. Ik vind het fijn te weten dat er zoveel mensen meeleven.
Vandaag heb ik weer zo'n dag dat je er bij vlagen aan zit te denken en dat valt niet altijd mee. Iemand vroeg of ik Teddy nog laat staan tot en met de zomer... maar ik weet het niet, het zou wel kunnen, ze heeft nog geen pijn en wie weet doe ik dat wel. Ik weet het nog niet, hoe sneller het is gebeurd hoe eerder ik het verdriet kan verwerken, je blijft er toch constant aan denken. Ik zie het wel. Ik laat het jullie, als het gebeurd is, het wel weten... als ik het aankan om erover te praten. Het is wel het beste! In ieder geval heel erg bedankt allemaal...! Kusje

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 20:06

shasta schreef:
Wat erg, net nu je eindelijk echt wat met je paardje kan gaan doen krijg je zo'n bericht.
Ik ben een paar jaar geleden op de wailboerhoeve (proefcentrum v paarden) geweest daar hebben ze onderzoeken naar OCD (de invoed van opfok en ervelijkheid) gedaan, misschien kunnen hun je nog wat meer info geven hierover.

Mijn veulen heeft het ook gehad maar na het opvragen van info v/d wailboerhoeve bleek dat vaker voor te komen bij veulens en meestal ging het vanzelf weer over mits veel beweging en paard niet te hard voeren maar schaal te houden. dat is gelukkig ook helemaal weer goed gekomen.

Heel veel succes


Ik heb vandaag gebeld met de Waiboerhoeve en ik heb een boek besteld dat heet "Merries voeren veulens" het is het uiteindelijke 'rapport' dat geschreven is hierover. Het is voor ong. € 20,- te bestellen op telefoonnummer 0320 - 29 32 34. Het gaat vooral over het voorkomen van OCD. Ik heb er wel behoefte aan om precies te weten wat, wanneer en hoe. Voor in de toekomst...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:49

Jeetje, ik zit hier echt bijna te janken...wat verschrikkelijk!!
Ik wens je heel veel sterkte met dit bericht en ik hoop dat je nog een leuke tijd tegemoet krijgt met haar... Verdrietig

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:03

Jempie dat is wel ff schrikken..echt zonde van je paardje vooral omdat ze zo jong is!...nouw ik wens je sterke en geluk en plezier deze komende tijd

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:02

Brenda, wat verschrikkelijk nieuws.
Na zo'n rottige start had ik toch wel gehoop dat het voor jullie helemaal goed zou komen. En dan krijg je zulk nieuws. Zo jong, het leven is niet eerlijk.
Heel veel sterkte. Welmoed

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:08

Aah, wat verschrikkelijk, 2,5!! Dat is echt oneerlijk.... Ik zit hier een beetje verbijsterd achter de comp.... Bah, t leven is verschrikkelijk moeilijk..... Verdrietig

nicky88
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Deventer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:17

Hey,
Heel erg veel sterkte!!
Weet je nu al wat je met haar gaat doen?
Moet ze nu ingeslapen worden?
Nou in ieder geval heel veel sterkte!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:19

Jeetje Brenda. Wij lezen dit nu pas! Wat erg voor je. En je was al zo goede hoop en zo ontzettend blij met d'r. Wij vinden dit echt heel poedersuiker voor je. Ook wij hebben nog digitale foto's van Teddy, dus neem ff contact op met ons, dan kunnen we je ze opsturen. Echt heel naar hoor. ongeloof is het enige wat ik voel........

Sterkte en liefs,

Bas en Tessa.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:29

Zo jong nog. Verdrietig
Heel veel sterkte hiermee, ook met het maken van de uiteindelijke beslissing.
Ik leef erg met je mee...

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 18:44

He, getver, wat een naar verhaal zeg!
En dat als je niks verwacht en met zo'n jong paard...

Heel veel sterkte de komende tijd!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:47

Tja wat moet ik nog schrijven. Ik leef heel erg met je mee. Ik had ook eigenlijk geen keuze meer. Julius was wel wat ouder. Namelijk zeven jaar maar dat is natuurlijk ook nog veel te jong.

Ik heb de beslissing dezelfde dag nog gemaakt. Voor mij heel moeilijk maar voor hem de beste. Hij was namelijk wel echt op en had duidelijk last. Misschien maakte dat de keuze ook wel iets makkelijker.

Mijn schoonzusje heeft haar paard ook weggebracht. Hij heeft ook een spuitje gehad. Mistral was acht geloof ik. Zij heeft ook een beslissing moeten nemen en vond het heel moeilijk om over leven en dood te beslissen. maar ze heeft haar keuze weloverwogen gemaakt en stond er ook helemaal achter. Ze is er zelf niet bij geweest maar heeft hem nog wel dood gezien. Dat vond ze erg prettig.

Ze heeft nu een heel mooi lijstje waar een mooie foto van hem inzit samen met een plukej haar uit de voorpluk. Misschien een idee?

Heel veel sterkte in ieder geval.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:38

Echt heel verschrikkelijk voor je... zo'n jong paard ook nog...
Ik dacht dat OCD altijd wel te opereren was, maar kennelijk dus niet op alle plaatsen. Heel veel sterkte...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 22:15

ik wens je heel veel sterkte toe...
zelf heb ik nooit een paard van mij hoeven in te laten slapen
maar heb het wel van dicht bij meegemaakt van een vriendin van me
het is heel moeilijk en daarom wens ik jou ook alle sterkte van de hele wereld toe

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 03:01

Ben nu een paar uur verder en kan nog steeds niet helemaal het verhaal vatten, wat is de wereld toch eigenlijk oneerlijk. Je denkt het goed te doen en wat krijg je............... Huilen

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 19:35

Hallo, allemaal. Ik zit nu weer eens achter de pc. Dat gebeurd niet vaak en ik zit nu klassieke muziek te luisteren en jullie berichten te lezen... de tranen rollen weer over mijn wangen... ik probeer er steeds maar niet aan te denken. Dat is ook niet goed ik weet het. Ben vanwege het weer en het er tegenop zien al weer bijna 3 weken niet geweest... ga zondag weer naar haar toe, dan komt de mevrouw die haar gaat tekenen langs. Even een video maken en foto's, en ze krijgt alle (ong. 500) foto's mee die ik van haar heb gemaakt het afgelopen jaar. Ik weet zeker dat het een heel mooi schilderij wordt...! Zo'n mooi paardje...
Het doet af en toe wel goed om even op het toetsenbord te verwoorden hoe je je voelt. Het is nog moeilijker om er echt met mensen over te praten. Zondag was ik bij Bacannie en die mensen waar zij staat begonnen er ook over die hadden het inmiddels ook vernomen en ja... ik begon weer te janken terwijl ik dacht dat ik die fase wel al door was. Niet dus. Maar ja, het leven gaat door! En die ouwe heeft ook nog aandacht nodig. Ik hoop binnenkort de knoop door te hakken maar ja. De slaappillen van de dokter liggen al klaar voor de dagen voor en na de beslissing, dan slaap ik tenminste! We zullen zien hoe het gaat, ik kan in ieder geval dan aan verwerken beginnen.
Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes Brenda