Hoe het is afgelopen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Hoe het is afgelopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 21:25

Laatst schreef ik een topic over het buurmeisje dat op haar 2 jarige fjord reed.
Nou, ikke dus (toch maar) naar haar ouders gegaan.
Doen ze er niks aan!
Dus ik uitleggen dat het echt heel slecht is, ga ik alle gevolgen opnoemen die haar pony er van kan overhouden enzo, nee hoor geen effect, ik werd boos weggestuurd Boos!
Tja, hun lieve Nina zal het allemaal wel weten Boos!
Zo nu weten jullie dus hoe dat afgelopen is, die pony wordt dus voor het leven verpest. Daar kan ik toch zooooo boos om worden! Boos! en jullie denk ik ook wel!

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers


ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:29

dierenbescherming ?

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:34

ushi schreef:
dierenbescherming ?

inderdaad ! dat is denk ik het enige wat helpt. Jammer dat het zo moet gaan.

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-03 21:36

Zeker jammer, maar ik word wel genoodzaakt dat te doen, al zal ik dan wel flink in de trouble raken met de buren, maar ik heb liever dat de pony gered word! dan steken ze me maar een veer in de reet

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:22

ushi schreef:
dierenbescherming ?

Ik ga de opleiding tot inspecteur volgen... maar helaas kan de dierenbescherming hier niets aan doen... in de wet staat niet dat het verboden is om op een 2-jarige te rijden... het enige dat de dierenbescherming kan doen is adviseren om het niet te doen....

Zolang het paardje goed te eten en drinken krijgt, niet wordt mishandeld, etc. kan er helaas niet ingegrepen worden...

Ik heb zelf ook de dierenbescherming gebeld omdat er een pony bij ons op stal stond (waar ik toen stond met Banjer) waarvan de eigenaars niet op kwamen dagen... en als ze niet kwamen, kwam het paardje ook niet uit zijn box.. soms stond hij 2 weken aaneengesloten op stal... zonder beweging... ook daar deed de dierenbescherming niks aan... hij kreeg eten en drinken... en that's it... (uiteindelijk gooide ik hem altijd maar samen met Banjer los...)

Als "burger" kan je vaak meer doen dan als inspecteur... wij moeten ons aan de (zeer strenge) regels houden... ookal ben ik het er absoluut niet mee eens....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:26

Smithsgirl, heel even off-topic, waar kan je die opleiding volgen enzo?
Kan je me wat meer info pb-en?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:39

Esme_27 (en anderen geinteresseerden...) ik heb gesolliciteerd bij het plaatselijke dierenasiel... (dat toevallig ook de divisie Schiedam van de dierenbescherming huisvest).... de opleiding wordt in de provincie Utrect gegeven, elke week op zaterdag... en je kan het alleen via de db volgen...
meer weet ik ook niet... ik hoor in february meer.......

Het is geen droombaan... er komen vaak "loze" meldingen binnen, maar ook vaak het erge werk.... het is heel zwaar (emotioneel).... en het is vrijwillig... je krijgt er dus niet voor betaald... (alleen de gemaakte onkosten worden vergoed)

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:29

Maar zou iemand van de dierenbescherming niet meer indruk maken op die ouders? Kan me voorstellen (vanaf hun kant) dat ze denken dat hun dochter weet wat het beste is voor haar pony. En dat jij maar een meisje bent dat zich er weer eens mee wil bemoeien. (Is natuurlijk absoluut niet zo, vind het heel goed dat je het gedaan hebt!!)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:45

dat zou kunnen Manzano... maar als diegene van de db geen indruk maakt en die mensen gewoon blijven rijden... dan kan de db er helaas niets tegen doen....

En eerlijk gezegd weet ik niet of de db wel de moeite neemt om te gaan kijken... (ik mag het niet zeggen... maar als je de db belt... overdrijf dan lichterlijk... Schijnheilig maar ook weer niet té uiteraard... )

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:48

Nee ik snap wel dat je er uiteindelijk niks aan kan doen. Maar kan me ergens voorstellen dat die ouders het eerder van een inspecteur aan nemen dan van een "gewoon" meisje.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:49

het is te proberen.... Lachen (Ik zou het wel weten hoor, als ik dalijk "afgestudeerd" ben... Haha!:D:D)

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:49

Haha. That's the spirit!!!!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 13:50

Kun je ze anders geen brief, door één of andere instantie Knipoog, schrijven?

.. hebben wij geconstateerd dat uw dochter niet op correcte wijze met haar tweejarige omgaat..
.. wanneer dit bij herhaling geconstateerd wordt zijn wij genoodzaakt verder maatregelen te treffen..

Wellicht maakt dat wat indruk waardoor ze dat meisje erop aanspreken?

Succes!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-03 21:04

Dank je! Ik ga het zeker proberen, dit verdiend haar pony niej!

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:18

en dan schrijven dat er meerdere anonieme klachten zijn geweest over het te vroeg berijden van een arme tweejarige pony

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 09:19

Hoe heet deze fjord? Misschien als hij bij het stamboek ingeschreven is dat je via het stamboek kunt proberen een waarschuwing te geven.
Echt jammer hoor dat die ouders het op deze manier stimuleren. Erg sneu ook voor het paardjes, want als hij straks in verzet komt dan ligt het geheid aan het paard/ras.
Succes ermee.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

ushi

Berichten: 2895
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:37

Hoi

Eigelijk is het verweg een beetje dierenmishandeling mischien een heel klein beetje. Als een paard daar toch later rug klachten van krijgen etc.
En daar veel pijn van krijgen ?


groetjes Anna

Al val ik nog zo diep, ik kom altied weer terug!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 20:51

ushi schreef:
Hoi

Eigelijk is het verweg een beetje dierenmishandeling mischien een heel klein beetje. Als een paard daar toch later rug klachten van krijgen etc.
En daar veel pijn van krijgen ?


groetjes Anna


Ja inderdaad,hier stem ik bij toe,laat ankie op die moeder afgaan dan,van haar moet ze het wel aannemen hahahahaha *LOL*

http://www.csunallegra.come2me.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 165 bezoekers