Groot verschil : Paarden/Pony's!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Groot verschil : Paarden/Pony's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-03 16:44

Daar irriteer ik me laatste tijd zo verschrikkelijk aan. Paarden worden door de ponykinderen gezien als enge grote monsters, die altijd bokken en heel snel rennen. Kinderen weigeren op een paard te rijden, en alle paarden zijn stom. Dan nog zoiets, dan hebben we slobber gemaakt voor de manegepony's(ja pony's want de paarden krijgen niet), slaan ze de paarden, die allemaal heel schattig staan te kijken omdat ze ook slobber willen, gewoon over en geven alleen de pony's!
Wordt dat nou overal gezien? Of ligt het aan de verwende meisjesmanege waar ik reed, dat ze zo'n verschil maken tussen paarden en pony's?

Groetjes Jocelyn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:22

Ik vind dat het niets uitmaakt. Ik vind pony´s en paarden allebei leuk. Ze zijn allebei schatig. Het is alleen de lengte vind ik.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 17:30

Pony's en paarden zijn voor mij gewoon het zelfde.Ik zie ok bijna nooit het verschil tussen een paard en een pony.
Persoonlijk vindt ik een paard lekkerder rijden,maar dan ga ik echt niet moeilijk doen ofzo.
Het zijn gewoon verwende manegemeisjes.Beetje zielig dat die paarden dan niets krijgen.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 18:09

Hmm.... bij ons op de manege valt dat wel mee... Maar de pony's zijn bij zulke kinderen toch het populairst, bij ons vooral omdat de pony's aan het begin van de gang staan, en verder dan hun lieveling lopen ze niet
Paarden zijn ook lief, maar gauw "eng" omdat ze zo groot zijn... maar dat heb ik nooit gevonden..

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:53

bij ons is het juist andersom, ze vinden de grootte paarden helenaal geweldig!

maar ik zou gewoon zeggen dat ze de paarden ook moeten geven....
ik snap ook niet dat slobber zomaar gegeven mag worden...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:26

Zelf heb ik eerste jaren in de dravers (paarden dus Knipoog ) gezeten maar ben -zeker na de dood van Bobo- erachter gekomen dat ik een ontzettend pony-mens ben. Ik heb dus nu een shet en een haf. Bij mij op stal staat een grote KWPN-er van 165 (ja ja, in mijn ogen GROOT met hoofdletters! Haha! ) en ondanks dat ik het een leuk beessie vind, ik zou er zelf niet meer voor gaan.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 21:30

Zelf heb ik meer met pony's. Op de één of andere manier vind ik (iig de meeste) pony's liever, schattiger en gewoon veel leuker. Maar toch zal ik nooit pony's daarom voortrekken als het om eten/verzorging gaat..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:16

Ik kijk niet naar de stokmaat, ik vind een paar gaaf of niet, ongeacht de stokmaat Lachen Overigens wordt de vraag of een paard/pony nou een paard of een pony is beantwoord met het aantal ribben. Een paard heeft er 18, een pony 16, en dan hebben we Arabisch Volbloeden, die er 17 hebben.
Daarmee zijn Quarters (qua hoogte pony's) paarden.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:33

Ik ga zelf voor een pony. 100% zeker. Maar dat betekend niet dat een paard niet goed is. Die behandel ik net zo goed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 11:56

ik ben ook ponymens. Buiten mijn angst voor paarden (eraf geklapt) heb ik er over het algemeen ook gewoon niks mee. Don't ask me why!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 12:07

Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit of ik nou met een pony rij of op een paard. Dat is geheel afhankelijk van hoe het klikt. Ik heb jarenlang op een manege gereden waar ze met name pony's hebben en een enkele (klein) paard. Daar werd wat voeren betreft geen onderscheid gemaakt tussen de paarden en de pony's. De paarden kregen zelfs iets meer meen ik....... Ik heb dus jarenlang op ponies gereden maar ik stap ook zo op een paard. Alhoewel ik wel eerder op een echt lastige en gemene (met rijden dan) pony stap dan op een paard maar dat komt gewoon omdat ik bij een paard dan in het nadeel ben vanwege mijn lengte (of juist het gebrek daar aan Tong uitsteken). En wat betreft mijn eigen paardje? Ik hou het er lekker tussen: Fayette wordt waarschijnlijk zo rond de 1,55 dus een grote E-pony/klein paard Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:01

Ze denken soms dat Baduh een pony is Boos! , 1.62 is GEEN PONY. Toen ik jong was vond ik paarden ook wel heeeeel erg groot, eng, maar ookk fascinerend. Maar ze geen slobber geven is niet aardig.

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:40

ik vind het zoiezo zielig als 1 paard/pony wel iets te eten krijgt en de ander dan heel zielig kijkt..dus dat zou ik nooit kunnen

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 21:05

Vind ik ook stom, ik deel mijn appels altijd netjes tot alle pony's een hapje hebben gehad Haha!
Zelf rijd ik liever op pony's, van paarden wordt ik misselijk, maar de manegemensen begrepen dat niet helemaal, dus ben ik eraf.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 21:11

Ik dnek dat dat aan verwende manegemeisjes ligt! Bij ons MOET je als je er een voerd de rest ook voeren, of je moet een appeltje geven, maar dan moet je zorgen dat de rst het niet ziet.
Bij ons op de manege durven de kleine kinderen niet zo goed bij de grote paarden in de stal, maar als er iemand bij is wel. kan ik me best voor stellen, want een paard is echt heel groot als je zelf nog maar 1.45 m bent!
Met rijden durven de kinderen eigenlijk wel op alle paarden, bij ons op de manege staan maar twee wildere en dat zijn pony's!
Ikzelf rijd liever op paarden, omdat ik heel groot ben en dan kan ik niet goed been hulpen geven op een kleinere pony. Wel vind ik de meeste pony's lekkerder rijden.

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:37

ik wou vroeger juist graag met paarden omgaan, was voor mij echt een uitdaging Haha! , de eerste keer dat ik op een paard zat was dan ook een hele eer Haha! !! ik heb eigenlijk nooit echt onderschijd gemaakt, hou van beide even veel Haha! !! een manege maakt vaak wel onderschijd, een les op een paard is duurder dan een op een pony, dit vind ik eigenlijk flauwekul!!!!