Blizz unplugged deel 1 en 2

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dapperdier

Blizz unplugged deel 1 en 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-03 17:15

Ik had mijn hoofdstel meegenomen naar huis voor reparatie.. Komik vandaag op de stal... blizz even wat gelongeerd. Hij had een heel raar humeur..sjokte eerst wat sukkelig rond tot ik balkjes neerlegde en toen werd ie helemaal gek. Galoperen stuiteren heel hard draven...zot!

Dus even uit laten tieren en toen zadel erop. Geen hoofdstel dus ik twee touwen aan het halster.... Wat maakt zo'n stukje ijzer in zijn mond een verschil!

Hij luisterde wel, maar ik moest behoorlijk bij de pinken blijven en hem in de gaten houden, want hij had wel eens ideeen van zichzelf. Wel een boeiende ervaring. Ik dacht gelijk terug aan de begintijd toen hoij er steeds vandoor ging... toen reed ik hem met een westernbitje en neusriem en sperriem!!!! Wat een verschil. we hebben elkaar echt goed leren kennen.

Hoe blond kun je zijn!! Vergeet ik weer het hoofdstel mee te nemen...aaargh!

Dus even dubben even kijken hoe hij loopt in de bak en dan maar de stoute schoene aan getrokken en eropuit met halster en touwen. ( en zadel natuurlijk!) Dat ging redelijk.. hij luisterde behoorlijk naar het been. We slaan het bos in...hij kent de weg inmiddels en pakken het meest rechterpad, dat is het droogst alleen zit er halverwegen een geul..maarach dat is voor Blizz geen probleem stapt ie rustig doorheen....

Ik doe een drafje zoals altijd daar een rustige jog, blizz maakt er een vlotte jog van en ik zit diep en zeg easy en hij gaat al wat langzamer.... dit gaat goed dacht ik. We navogeren het geultje zonder problemen en de tweede helft van het pad durf ik wel een handgalopje in te zetten. Dat gaat ook prima.. ben trots en zet de rem erop aan het einde van het pad.

Komt er een ijslandertje het het hoekje om stappen. Leuk! denk ik, kan ik meteen even babbelen over de tölt en Blizz en ijslandertjes. De ruiter is aardig en we praten even. Hij wil het wel even laten zien die tölt en gaat blizz voor. Maar Blizz denk dat doen we dus niet en stuift de merrie en haar ruiter voorbij en dendert in volle galop waar een renpaard jaloers op zou zijn het pad weer af. Ik probeer alles, maar hij luisterd niet. Ik laat hem maar gaan, blijf wel easy zeggen en achterover leunen, maar houd de knop van het zadel en mijn hart vast.... de geul!!!

zou hij hem wel zien? en dan springt ie? of stopt ie? Of valt ie gewoon erin??

we naderen de geul...blizz gaat iets langzamer en spitst zijn oren...gelukkig hij ziet hem. Ik probeer weer een Ho en een stuur..geen effect. Blizz springtachtig over de geul, zo breed isie nou ook weer niet, stuirkeld een beetje en dendert weer verder. Aan het einde van het pad ( wat 5 minuten geleden nog het begin was) krijg ik hem weer in stap en draai hem om.... Ik kan nog een stukje tölt van de ijslander zien. Ik praat nog even met de man, maar zodra de ijslander een stap verzet gaat Blizz weer. ik probeer hem kort om te trekken, maar hij is te sterk....denderdedender. Ik zie een vrachtauto en een auto aan het einde van het pad...Blizz galopeerd de weg op....gelukkig houd hij rechts en ik krijg weer controle...draai hem nogmaals om en stap af als we weer bij de ijslander zijn... ik wil toch graag mijn gesprek afmaken...

Toen ik klaar was met het babbeltje ben ik maar weer naar de stal gereden... zonder problemen overigens... hij kan het denk ik gewoon niet hebben dat een ander paard hem inhaalt. zucht... Morgen dus echt niet het hoofdstel vergeten!!!!!
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Gek op mijn kleine tinkerbink...
http://www.dapperdier.nl Omdat je begrijpt dat kennis van paarden bijdraagt aan een blij paard, waardoor je geniet van samen werken aan een inspirerend partnerschap.
Elke maandag rond zeven uur gratis een tip op facebook!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie