Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maartje_M schreef:Ik bedoel, we eten toch ook geen honden en katten?
Chrissy_93 schreef:Jaa dat vraag ik me af en toe ook af... Waarom is bijvoorbeeld een koe minder zielig.. Ik ben vegetariër en ik eet helemaal geen vlees (wel vis, omdat ik anders toch echt te weinig vitaminen binnenkrijg).
Maar ik kan wel begrijpen dat het idee dat je je lievelingsdier in je mond stopt toch niet zo prettig is...
Chrissy_93 schreef:Maartje_M schreef:Ik bedoel, we eten toch ook geen honden en katten?
In China wel
Eowyn3003 schreef:Iedereen heeft dat recht, ik bedoel, als jij geen komkommer wil eten gaan ze toch ook niet zeggen: Nou je eet wel andere groenten dus komkommer ook.
Nadya schreef:Tja, ik eet al jaren (25 jaar!!) gewoon helemaal geen vlees of vis, omdat ik tegen de bio-industrie ben, vlees ongezond is en je zoveel alternatieven hebt tegenwoordig (naast dat ik er ook inmiddels van walg van dat ranzige vlees). Ik ben gezond, heb geen last van mijn darmen meer (ik had prikkelbare darmen), heb geen overgewicht en een gezonde huid. Mijn dochter van 3 heeft nog nooit vlees gegeten en hoewel ze t.z.t. zelf mag weten om vegetarisch te zijn, is ze tot nu toe kerngezond.
Verder koop ik alleen biologische zuivelproducten e.d.
Kinderen zijn zich vaak nog niet bewust van de verschillen of juist de niet-verschillen. Ik snap dat ook niet. Eet dan gewoon biologisch vlees.
Maartje_M schreef:Ja, maar daar kijken ze ook anders tegen die dieren aan als wij hier he.
Tja, er zijn ook genoeg mensen die om die reden geen konijn eten. Een vriendin van me eet ook geen kip omdat ze thuis kippen heeft. Ieder z'n ding toch? Ik eet zelf ook geen paardenvlees, maar dat is meer omdat ik het echt niet lekker vind.
Cassidy schreef:Weet je wat zielig is? Hier geen paardenvlees eten, en dan de paarden onder de meest erbarmelijke omstandigheden op transport gezet zien worden naar landen waar nog wel paardenvlees gegeten wordt. Dagenlang op de vrachtwagen naar Italie of Frankrijk, zonder regelmatige stops, zonder water of voer, met teveel paarden op elkaar gepropt in een vrachtwagen. Paarden die door blessures of gebroken benen deze ritten absoluut niet aankunnen. Dat is pas zielig.
Eigenlijk zouden alle paarden die voor de slacht zijn in Nederland geslacht moeten worden. Maar dat gaat alleen maar gebeuren als er in Nederland genoeg vraag is naar paardenvlees. Dus al die miepjes die het zielig vinden om paardenvlees te eten moeten zich realiseren dat ze met dit gedrag nog meer paardenleed in de hand werken....
Eowyn3003 schreef:Nou, ik ga niet voor ik naar de paardjes ga een paardenbiefstuk eten ofzo. Voor mij zijn het huisdieren, net als schapen en die eet ik dus ook niet. Iedereen heeft dat recht, ik bedoel, als jij geen komkommer wil eten gaan ze toch ook niet zeggen: Nou je eet wel andere groenten dus komkommer ook.Je hebt er toch geen last van als mensen geen paardenvlees eten?
Chrissy_93 schreef:Cassidy schreef:Weet je wat zielig is? Hier geen paardenvlees eten, en dan de paarden onder de meest erbarmelijke omstandigheden op transport gezet zien worden naar landen waar nog wel paardenvlees gegeten wordt. Dagenlang op de vrachtwagen naar Italie of Frankrijk, zonder regelmatige stops, zonder water of voer, met teveel paarden op elkaar gepropt in een vrachtwagen. Paarden die door blessures of gebroken benen deze ritten absoluut niet aankunnen. Dat is pas zielig.
Eigenlijk zouden alle paarden die voor de slacht zijn in Nederland geslacht moeten worden. Maar dat gaat alleen maar gebeuren als er in Nederland genoeg vraag is naar paardenvlees. Dus al die miepjes die het zielig vinden om paardenvlees te eten moeten zich realiseren dat ze met dit gedrag nog meer paardenleed in de hand werken....
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Jij zegt dus dat iedereen wel gewoon paardenvlees moet eten omdat die paarden anders zielig op transport worden gezet. Ik denk dat we eerder moeten beginnen met het tegengaan van dat transporteren, dan met het aansporen van het eten van paardenvlees....
Cassidy schreef:Niet oorzaak en gevolg verwarren. Wat gaat er in jouw ogen gebeuren met alle paarden die hier naar de slager gaan als er hier geen paardenvlees wordt gegeten? Zie jij de paarden hier geslacht worden en dan het vlees transporteren? Nu ben ik niet bekend met de kosten van de slacht hier, en de kosten van de slacht in Italie, maar ik kan me zomaar voorstellen dat arbeidsloon in Italie en bijbehorende kosten lager uitvallen in Italie dan bijv. hier.
Maartje_M schreef:Een paard is natuurlijk voor de meeste mensen wel heel wat anders als een varken of een koe. Die staan nogal 'ver van je bed' en een paard niet. Paarden zijn ook meer huisdieren dan koeien en varkens, wat toch echt productiedieren zijn.
Ik bedoel, we eten toch ook geen honden en katten?