valt het jullie ook op dat.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:00

adriana schreef:
soory maar ik vindt het ook flauwekul om te gaan betalen voor een verzorgpaard, bij ons vindt ik het zelfs dat de eigenaar blij moet zijn dat er mensen zijn die op zijn paarden willen rijden en verzorgen.

Maar jij bent toch ook gered met een paard dat je voor heel weinig geld kunt rijden. Het alternatief is om te gaan lessen in de manege en vaak zijn die paarden een heel stuk minder dan een prive paard. Vaak kun je van een prive paard nog een hoop leren.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:16

Ik wil absoluut geen bijrijdster, maar ik vind er niks mis mee als iemand wel een bijrijdster of verzorgster vraagt.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 02:15

Ik heb een tijdje paarden van een ander gereden.
Voor mij was dit een hele fijne oplossing omdat ik in die periode geen eigen paard in mijn bezit had.
Ik mocht er alles mee doen en hoefde niet te betalen.
Mijn eigen paard word ook een keer in de week door een ander verzorgd.
Rijden doe ik zelf maar dat is voor de verzorger gelukkig geen probleem.
Ze vind alleen het verzorgen,mesten en borstelen al leuk!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:33

Ik rijd op het moment een paard, ik ben de enige die haar rijd. De eigenaar (een oudere man) ment ermee, en wilde haar toch ook onder het zadel hebben en heeft mij daarvoor gevraagd. Ik betaal er niets voor, maar heb wel zelf een zadel, zweetdeken e.d. aangeschaft. Lijkt me ook wel zo redelijk.
Myrthe (mijn zusje) zoekt op dit moment ook een bijrijder en vraagt hier dus wel een kleine bijdrage voor, ik deed Tiko eerst samen met haar, maar omdat ik gestopt ben, mijn ouders maar een deel meebetalen en ze weinig tijd heeft nu ivm school. Door deze redenen red ze het nu niet meer met tijd en geld. Ik vindt het redelijk dat iemand voor het rijden, die op die dagen alles met hem mag, daar een kleine bijdrage voor geeft.
En of je een paard nou ondoordacht gekocht hebt als je op een gegeven moment niet genoeg tijd meer voor hem hebt? Mag je dan niet een paar jaar plezier van je paard hebben omdat je in je examenjaar bijv. niet voldoende tijd meer hebt, terwijl je ook in dat jaar een bijrijder kan nemen... ik denk van niet.

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:35

Ik vind het normaal dat je er niet voor hoeft te betalen want je helpt inderdaad de eigenaar...Maarja..iedereen zn eigen mening...