Ergste blessure overgehouden aan paardrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 08:10

Ik ben een keer met een fries onderuit gegaan,
toen had ik mijn voet gebroken,maar verder niks.
Trouwens wel bijna een jaar fysiotherapie moeten hebben,maar als je het ongeluk zag,vielen de verwondingen nog mee!

Heel lang geleden ben ik een keer van een pony gevallen,en toen had ik zwaar gekeusde ribben,mijn longen waren dichtgeklapt,en nog wat kneuzingen.

Eigenlijk val ik bijna nooit goed,als ik val,heb ik meestal ook wel wat.
Meestal niks ergs,maar toch wel weer ergens last van,de dagen daarop.
Ik kan gewoon niet vallen. Knipoog

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:13

De gebruikelijke blauwe plekken, hoofdpijnen en zere tenen, volgens mij niet echt te vermijden in het omgaan met paarden. Knipoog

Verder paar gekneusde vingers, paard stond in de lucht te bijten en op een of andere manier belanden mijn vingers daartussen, weet nog steeds niet hoe Verward
Afgelopen jaar was echt een pechjaar, eerst met paard en al gevallen, gevolg flink gekneusde schouder.
Twee maanden later eraf gevallen, gevolg gekneusde heup.
En ik ben nu nog steeds herstellende van een afgescheurde mediale knieband. Niet erg fijn , maar ik heb zaterdag weer voor het eerst te paard gezeten, dus begin is er weer *LOL*

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:32

Nou als ik dit zo lees, valt het bij mij hartstikke mee Haha!
Ik heb eigenlijk nooit echt veel gehad, enkel eens een lichte hersenschudding en wat flinke blauwe plekken.
En een keer na een val op mijn rug wat verschoven wervels gehad en daar wat te lang mee doorgelopen dus af en toe nog wat last van mijn rug.

Maar nooit wat gebroken of gekneust
Maar wat niet is kan nog komen, ik hoop van niet maar tja je zult altijd zien Lips are sealed

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 12:31

niet te hard roepen!! ik riep dat ook, rijd al 15 jaar en de laatste 3 jaar is het bingo. Zowel bij mij als mn zus. Ben ook gestopt met in, doorrijden en corrigeren van jong spul voor anderen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:17

Hmmm, flinke hersenschudding, gekneusde elleboog, gekneusde voet en na een aanvaring met een hindernis een behoorlijk gekneusde arm en lichaam.

Het ergste en ik hoop echt dat niemand dat ooit meemaakt waren de gebroken ruggewerels einde van het jaar 2001.
Wat een ellende en een pijn zeg. Maandelang fysio en het zal altijd een zwakke plek blijven Huilen

Maar ik rij nog steeds met veel plezier eigenwijs door Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 13:28

Gekneusde rug denk ik, dat deed echt heel erg pijn! Scheve mond
dat kwam doordat een pony (Passion) ging steigeren en hij met z'n hoeven op m'n rug sloeg.

Ook een keer een gekneusde teen, er ging namelijk een paard op m'n blote tenen staan

verder niets ernstigs, wel een keer bijna een paard over me heen gerent, ik zat achterstevoren erop en dan gaan galoperen, maar dat paard ging bokken en ik viel toen, nét niet raakte de achterbenen me.

ohja, ook een keer zonder zadel en hoofdstel door de wei galoperen, toen ging die pony er keihard vandoor en bokken enzo, toen viel ik ook en toen ik gevallen was kreeg ik een trap van die pony tegen m'n been Scheve mond

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 15:43

Uitgerekte enkelband door afsprong tijdens voltigewedstrijd
en een beknelde zenuwbaan in onderrug door een bok (ik bleef wel zitten, maar m'n werveltjes niet)

Tja, heb meer last van mijn nek door een aanrijding met auto...

Oh ja, ook nog een leuk litteken in nek, doordat een paard mij even verplaatste met zijn tanden... Zat een mooi gat in en ik lag op de grond...