Moeilijk paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:27

meestal ik t paard niet moeilijk. Maar is de ruiter moeilijk Haha!

want wanneer is een paard moeilijk? Voor mij zelden, omdat ik overal een aandaging in zie. Dit wil niet zeggen dat ik zo'n paard goed kan rijden...
ik vind de moeilijkste paarden, paarden die gewoon te verwent zijn, en onconcequent zijn opgevoed!
ik ken geen paarden met een moeilijk karakter, wel met een pittig karakter! En dat is iets heel anders.
En in mijn ogen is een goed opgevoed paard, zelden tot nooit moeilijk!

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 18:03

ik kreeg last een opmerking zoek het probleem eerst bij je zelf ik vind dat wel van de situatie liggen geen een paard is moeilijk als je er mee om kan gaan als een mange paard nog nooit alleen in de bak is en als die dan gaat rennen vindt ik dat heel erg logische want er valt ook wat aan te doen en dan is het paard niet moeilijk en dan lit de fout ook niet bij jezelf
of zie ik dat verkeerd?

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 20:57

Leuk dat je hierover begint Pril *LOL*
Ik had vrijdag les en toen zei er iemand tegen me; goed wat jij allemaal met dat paard bereikt hebt in een jaar tijd. Dat doet niet iedereen je zomaar na *LOL*
Terwijl dit voor mijn gevoel het fijnste, eerlijkste dier is dat ik ooit heb gereden Haha! Mijn pony kon een draak zijn(achterover laten vallen etc.), maar dat is er redelijk uitgegaan. Dit paard is weleens ineens heel vlug in zijn lijf om heel snel los van je hand, maar het beestje is bijna 7 en nog geen jaar onder het zadel. Dan kun je toch niet verwachten dat hij zijn grenzen nooit eens verkent *LOL* Ik ervaar dit paard helemaal niet als moeilijk, je moet hem alleen goed aanvoelen en voor proberen te zijn...

De afgelopen jaren heb ik heel wat paarden zadelmak gemaakt en kreeg ik op stal vaak de 'moeilijke' paarden toegeschoven; ga jij er dan maar eens opzitten als je het zo goed weet...*LOL* Probleem was dat die geintjes die ze bij de eigenaren deden bij mij meestal niet of één keer uitgehaald werden...Dan stapten ze er zelf weer op en begon het circus weer opnieuw *LOL* Voor mij na mijn pony was het dan geen lastig paard, maar hooguit één die niet aan de hulpen stond(en daar kan ik in een half uur ook geen verandering inbrengen *LOL* ). Voor de eigenaren waren het dan vaak wel kleine drama's...
En ik weet zeker dat er hier ook zat paarden zijn die voor mij ook te mans, en dus te moeilijk, zijn Clown