Vezorgpaard mee naar les

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Vezorgpaard mee naar les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 10:31

Gisteravond heb ik Djally mee naar de verenigingsles genomen...spannend!
Ik reed het erf op met mijn eigen auto met trailer, loop die vreemde schuur in, pak het paard eruit en laad die op...paard-napping! Het mocht wel, maar o, wat voelde dat vreemd...was echt niet meer gewend uit andermans schuur een paard te halen.
Djally vond die vreemde trailer ook niet helemaal kosher, maar toen hij zag dat er hooi in het net hing, stapte hij prima naar binnen. Wat een luxe, hooi in de trailer was hij niet gewend. Vork Mijn trailer is nu dus 'vreethokje' in de ogen van de donkerbruine ruin....

Op de manege aangekomen, eerst maar alle spullen uit de auto. Bij mijn eigen paarden doe ik dat andersom, maar ik wist niet helemaal hoe Djally daar op zou reageren. Als laatste dus het paard opgehaald. Hij stapte zo braaf als wat uit de trailer, terwijl ik alleen was. Prima opgevoed paard.
Vaststaan was ook geen probleem. Ik heb hem gepoetst, en ook dat vond hij erg luxe! Zijn baasje is een jongeman, die poetst niet zo vaak Haha! . Djally houdt wel van al die aandacht, hij ging er helemaal voor staan.... Lovers

Zadel erop, voorzichtig aansingelen, want dat vind hij dus niet zo geweldig. Mijn eigen zadel past er prima op, dus die gebruik ik maar, is wel zo makkelijk met de stijgbeugels enzo (baasje Djally heeft dressuurbeugelriemen, en zeker 5 gaten langer dan ik ze heb).
Bij het opstijgen wilde Djally eigenlijk niet stil blijven staan, hij had wel zin in een rondje rijden. Voortvarend stapten we weg...

Het hele uur lang heb ik heerlijk gereden!
Djally loopt heel gemakkelijk aan de teugel, mooi in een fijne houding. En hij kent alle hulpen, een beetje meer been aan 1 zijde is genoeg voor een mooie buiging en stelling. Wel is Djally wat gemakkelijk met zijn versnellingen, hij mag graag weer even 'terug naar de 1', dan heeft ie toch wat been nodig om op gang te blijven. Daar gaan we dus aan werken }>
Maar het was een hele fijne rit. Het ging ook goed. Hij kwam nergens echt in protest, accepteerde praktisch alles wat ik van hem vroeg.
Aan het einde van de les was hij bezweet maar ik ook! Ik heb in weken niet meer zo intensief gereden. Het was echt genieten op zo'n welgemanierd paard, heerlijk...écht rijden!

Ik weet het nu zeker, als ik ooit weer eens een paard ga kopen, dan wordt het eentje die al wat verder is geweest in de sport. Want zo wegrijden op een fatsoenlijk opgeleid paard, is eigenlijk wel een stuk leuker dan dat B-gehobbel op van die jonge beestjes...

Djally is dus te koop, ik kan hem je van harte aanbevelen, als je gewoon een eerlijk, fijn rijpaard zoekt!

Djally is 9 jaar, ruin, 1.66m., donkerbruin met weinig wit aan voetjes, M1 dressuur, M springen, vader is Djallyan = anglo- arabier, onlangs volledig goedgekeurd ook op foto's, redelijke prijs (Fries prijsniveau, vaak laag te noemen)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:42

Van wat ik zo lees lijkt het me een super paardje, veel plezier ermee voor zolang hij nog niet verkocht is.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:45

Heb je foto's?Het klinkt allemaal super maar kan me er geen beeld bij vormen. Menespride hier op Bokt heeft een Djalyan merrie!Mijn oude verzorgpaard ladolcevita!heerlijk beestje wil graag werken idd.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 14:50

[naam verwijderd] is upload-digibeet...
heus, ik krijg het maar niet voormekaar...

Maar het is een gewoon warmbloedpaard hoor, eentje met 4 benen, lange hals en een normaal hofd erop. Praktsich zwart, gemoedelijke uitstraling. Aardig beest. Niet echt een dekhengsten-uitstraling, geen bloeduistraling....het is een normaal "gewoon' rijpaard.
Ik vind hem wel heel lief, hij wil wel knuffelen...dat missen de wpn-ers wel eens....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:49

Hihi paard-napping uit andermans schuur *LOL*
Wel spannend hoor, zo'n eerste keer, alles in je eentje doen en met het 'vreemde beest' op pad. Maar volgens mij wil hij wel vaker met je mee. Klinkt inderdaad als een paard waar je lekker mee weg kunt rijden en waar al een hoop 'knopjes' op zitten. Dat lijkt mij ook wel weer eens erg leuk moet ik zeggen. IJsco en Aldira waren beide van die groentjes wb een beetje dressuren en Tinka is ook zo'n schaap wat het liefst met een lang teugeltje buiten in de natuur loopt. Soms verlang ik wel eens terug naar mijn manegetijd (ja, echt waar!) waar je op paarden kwam te zitten die JOU wat konden leren ipv andersom.
Maar toch...beide soorten hebben hun charmes.

Hey jij bent misschien een upload-digibeet, maar ik niet!! Haha!
Als je foto's hebt, mag je ze mij wel mailen dan upload ik ze voor je.

Blijf het een leuke naam vinden, Djally...

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 15:52

Beestje heet officieel iets van Djallyville Free Hills...
Klinkt duur he?!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:25

Klinkt als een leuk paardje, jammer dat ik het nog niet aan durf een paard erbij te nemen. Eerst nog maar even dat vaste contract afwachten... En aankijken kwa tijd... Hoe hoog is hij? En hoe oud?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:42

9 jaar en 1.66 hoog
(staat in kleine lettertjes onderaan Dees haar bericht Knipoog )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnnetteFlame, Trendiction en 8 bezoekers