trektochten te paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

trektochten te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 16:07

Wie heeft ze wel eens gedaan en waar?

Ik heb zelf gewerkt en gereden in de Franse Pyreneëen bij Equisud (www.equi-sud.nl) en heb het daar waanzinnig naar m'n zin gehad! Lekker eten Vingers aflikken , ook onderweg, niet te grote en dus gezellige groepen, je moet wel wat ervaring hebben. Ook de accomodaties waren goed en de gids is een fransman, maar spreekt ook Engels.

Ik heb daar lekker mn taal een beetje op kunnen halen omdat ik er voor 3,5 maand heb gezeten, maar als je dus 0,0% Frans spreekt is dat geen probleem.

Bovendien vond ik de paarden goed verzorgd en leuk. Voor ieder wat wils. Pittig, wat slomer, maar niet eentje die bokt oid.

Wat zijn jullie ervaringen?

Liefs, Eline Party!!

PS Ik sta zondag 26 januari voor Equisud op de westernexperience, dus mocht je meer willen weten....
Laatst bijgewerkt door Rhaia op 16-01-03 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:30

Mijn eerste kennismaking met trektochten te paard was bij vrienden in de Cevennen. Hij is parkwachter van het Parc National des Cévennes en had 2 paarden. 1 "dienstpaard" en 1 eigen. Hij ging een trektocht (9 dagen) maken met 4 collega's en vroeg of ik mee wilde Bloos. Dat heb ik me dus geen tweede keer laten vragen Haha!! Daarna heeft het Parc nog 2 trektochten georganiseerd waar ik op zijn paard mee mee mocht.

Afgelopen zomer heb ik in de Cevennen gereden bij Roland Bec http://membres.lycos.fr/becholiday/ en het jaar daarvoor. Helaas is hij opgehouden met de trektochten, maar hij doet nog wel sterritten vanuit zijn huis.

En ik heb nog twee keer op Corsica gereden bij Christian Perrier http://www.corsenature.com/. Valt zeker aan te raden. Ik heb de ritten Bonifacio en Alta Rocca gedaan.

Zowel bij Roland Bec als bij Christian Perrier worden de paarden prima verzorgd en is het tuig ook in orde. Christian gebruikt randonnee zadels, die lijken heel veel op het gewone veelzijdigheidszadel, Roland gebruikt McLellan zadels. Is eventjes wennen maar ik vind ze prima rijden. Verder is ook het eten bij beiden prima verzorgd. Ik kan ze iedereen aanraden.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 16-01-03 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 20:49

Ook Equisud gebruikt randonneezadels, maar das meer een soort westernzadel. Als je op pad bent zit je stevig tussen de zadeltassen en regenjas ed. geklemd... *LOL*
Overigens wordt de gewone babage met een jeep vervoerd van herberg naar herberg.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 13:59


Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:02

Laatst bijgewerkt door Alvaron op 16-01-03 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-03 14:03


Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:59

Daar wil ik aan mee doen! Ik zou het eerst al doen met een vriendin maar we weten nog niet waar...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:01

Ik heb nog nooit een tocht gemaakt in het buitenland, maar dat lijkt me wel hartstikke leuk!
Wel een keer hier in NL op de Veluwe met Yorghos. Vond ik ook geweldig en is zeker voor herhaling vatbaar!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 01:10

De western experience was gezellig, maar niet erg druk. Had rooie ogen van de rook en het was er erg koud. Ik hoop dat de mensen die ik gesproken heb zullen komen dit jaar. Ben ik toch weer goed bezig geweest voor Equi-sud...