mijn paardje heeft kanker

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 17:42

Ik hoop heel erg dat de uitslagen positief zijn!
Heel veel sterkte en hou je taai...

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:34

Heel veel sterkte meisje, blijf positief!!

En dorine... wat een prachtig gedicht, Ik heb zoveel bewondering voor jou houding tegenover je ziekte, ook jij nogmaals hel veel sterkte!!!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:37

jeehtje is niet leuk....
Heel veel sterkte en ik hoop dat de uitslagen positief zijn!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:44

Jeetje wat erg, heel veel sterkte !

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:24

Ohnee he niet Tarzan met zn megakuif en lekkere lijf!!!! Jezus het zit je ook niet mee he meis. Eerst dat gezeik op stal en nu dit.
Ohh wat erg voor jou en die gele knuffel. Ik en heel fjordenland gaan voor je duimen dat de uitslag positief is en dattie verder lekker gezond door het leven mag gaan.
Tsja en of het erfelijk is? Je zou het bijna gaan denken, vindt eigelijk dat ze bij het stamboek fout bezig zijn door doodsoorzaken niet te vermelden van de hengsten. Maarja daar heb jij niks aan op dit moment.

Weeg straks als je de uitslag weet goed de dingen tegen elkaar af, Thor is te jong om te lijden maar ook jong genoeg om medicatie te proberen. Hij heeft jou destijds geholpen, nu moet jij er voor hem zijn en geloof me, die kracht heb je, dat merk ik al in je berichtjes.
Positief blijven denken, de klap is toch wel hard.

Geniet dubbelop van iedere dag die je voorlopig nog samen bent tot de uitslag en daarna zien we wel weer verder. T zullen lange moeilijke dagen worden, maar als de arts positief gestemd is....

Als ik wat voor je kan doen ........
Heel veel sterkte en als je je ei kwijt moet, PB me maar.
Dikke bokt-knuffel voor jullie allemaal en keep up the good spirit.

Viv

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:21

Heel erg veel sterkte. Het komt vast en zeker goed......

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:27

Heel erg veel sterkte... Ik kan niets anders zeggen...

Ik heb mijn amper 5 jarige paard 5 maanden geleden verloren. Binnen 2 maanden takelde ze ineens volledig af. Geen enkele gestelde diagnose (zovele gesteld) bleek te kloppen. Toen het nog maar een hoopje paard was, zei de arts tegen mij dat het niet verder kon. 99% zeker dat er een tumor zat die niet op echo's te zien was. Echter mijn paardje had geen tumor bleek uit de sectie... Ik weet niet wat het precies was, dat vind ik het ergste.
Achteraf hoorde ik via via dat mijn eigen dierenarts dacht/ hoorde van Utrecht, dat mijn paardje leukemie had (bloedkanker dus) maar dat dat nooit voor de volle 100% aangetoond was...

Je kan me altijd mailen.

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:47

wat erg voor je!
ik vond het zo'n mooi gedicht dat het kippenvel op me rug stond..
echt fantasties..
je moet sterk zijn niet alleen voor jezelf maar ook voor je paardjuh en aan je berichten te zien ben je dat ook!
ik ga voor jou en je paardjuh duimen en hopen op goed nieuws..
zorg dat je extra geniet met de dagen die je zoiezo nog hebt!

heel veel sterkte!

dikke knuffel bo..

Lizz

Berichten: 8894
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:21

ooh wat verschrikkelijk!
het gaat niet echt goed met de bokt paarden!
hopelijk is de uitslag goed! ik ga voor je duimen!

tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:24

Heel veel sterkte. Ik hoop dat de uitslagen positief zijn. En wat er ook gebeurd blijf positief denk aan de leuke dingen die jullie samen hebben. Zelf ben ik ook mijn pony verloren niet aan kanker. Het verdriet blijft maar het word minder het krijgt een speciaal plekje in je hart waar je alle dingen bewaart die je samen hebt. Als je er behoefte aan hebt pb me maar. Heel veel sterkte voor Thor en jou. Liefs Sylvia

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:43

Jeetje, wat erg voor jullie beiden. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen.
Ik wil jou en je paardje iig heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het goed komt...

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:36

heel veel sterkte, meer kan ik niet zeggen Huilen

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:38

Wat verschrikkelijk voor je. Ik hoop echt dat alles goed komt. Waren het melanomen ? Zo ja, dan bestaat er medicatie die goed werkt. Ik heb er wel informatie over. Ik heb een schimmel en een paar maanden geleden dacht de dierenarts ook dat hij een melanoom had. Bleek gelukkig niet zo te zijn maar ik heb me er toen wel in verdiept.

Sterkte !

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:59

ben er stil van...
Ik hoop ontzettend dat het goed komt,en verder kan ik je aleen heel veel sterkte wensen.
Kom op!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:09

Het is in ieder geval al een hele opluchting dat de operatie zo goed verlopen is. Laat het maar gauw horen als je iets meer weet over de uitslag.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:44

jee wat afschuwelijk om te lezen. Ik heb zelf mijn vorige pony aan kanker verloren. die was helaas al te oud en te ver om te genezen. Ik heb zelf de beslissing pas genomen na dat ik merkte dat ie pijn had, maar het was de allermoeilijkste beslissing. gelukkig heb ik 5 jaar van hem kunnen genieten ookal was de kanker toen al geconstateerd.( toen ik hem net had Boos! )
hij was het beste wat me is overkomen.

Ik weet wat je voelt en wens je heel veel sterkte toe

groetjes mejet.

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:46

ik bedoelde geen boos hoofje van die smiles. die wordt er dus ingezet maar een heel verdrietig hoofje Huilen

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:14

pffff, blij dat de da positiever gestemd was......nu nog afwachten wat de uitslag is..
Ik bel je vanmiddag even.
groetjes

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:41

Heel veel succes! Hopelijk is het goedaardig...

Dorine, ik krijg kippevel van je!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 11:07

Tja, wat zal ik zeggen; door deze onzekerheid ben ik afgelopen week ook gegaan Verdrietig !
Tumoren bij paarden komen relatief gezien, weinig voor en het is voor een arts moeilijk om een diagnose te stellen! Wat ik alleen niet begrijp, is dat de DA niet éérst bloed heeft afgenomen, om te kijken of het evtl. leukemie is ?? In dat geval is het so-wie-so hopeloos en had je je paard de OP kunnen besparen!
Let wel: ik wil hier niet je hoop ontnemen!!!!, hoop doet tenslotte leven! Ook ik hebt gehoopt tot afgelopen maandag 9.50 uur!! Toen werd de eerste snee gezet en was ook meteen de hoop voorbij Verdrietig .....
Het verslag van hoe het met mijn Beer gegaan is, kan je hier lezen (v.a. pag. 7 staat het OP verhaal):

[VvdD] Dag Beer, het ga je goed....

Ik wens je iig héél véél sterkte!! Gelukkig is jou paard nu eerst al goed door de operatie gekomen, dus dat betekent dat hij sterk is !!!
Zorg er alleen voor, dat hij geen proefkonijn voor de dierenartsen gaat worden, met nog -tig operaties te gaan, doe hem dat alsjeblieft niet aan!
Nogmaals veel sterkte, je mag me altijd PBen!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:32

Wat lijkt me dat vreselijk, zo'n jong beestje nog waar je zo gek op bent. Gelukkig is hij goed door de operatie gekomen en had de DA nu al wat meer hoop, dat is iig vast een positief bericht. Nu maar hopen dat dit één van de vele is geweest.

Als je je verhaal kwijt wilt mag je me altijd pb-en.
Sterkte

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:23

Jeetje zeg, wat erg voor jouw en je paard!! Ohh ik hoop zo dat de uitslag goed is!! Ik zal voor jullie duimen!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:06

Heel erg veel sterkte.
Mooi gedicht.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 23:22

Heel veel sterkte!
ik hoop ook HEEL hard voor je dat het goed komt. echt waar...

catoo76

Berichten: 228
Geregistreerd: 02-10-02
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 13:43

da gisteren 3 keer gebeld, omdat de 3 van de 12 krammen los waren gegaan. maar de assistente zei; dat is nu een oude wond kunnen we nu niets meer aan doen. en ik nog een keer gebeld of dat er echt niets aan moest worden gedaan, nee dat kon niet want dan moest er weer een randje afgelhaald worden.
oke nou ik mijn paard gevoerd, van een medestalgenoot had hij een biks bal te leen gekregen,dat omdat hij 5 dagen boxrust heeft,en om de verveling tegen te gaan.
en ik sta naar m te kijken en ik zie zo nog 3 krammen open springen!
toen werd ik toch even lichtelijk niet lekker, en ik weer de da gebeld.
(ze zullen nu wel denken, daar komt ze weer!)
nou toch maar even langsgekomen om half 9. en toen toch maar besloten om het met draad vast te zetten. (nu kon het ineens wel)
praam erop verdoven een 5 mooie steekjes. en hij stond gewoon onverstoorbaar in zijn box!
bewijst toch maar dat mijn scheet gewoon een wereld pony is! en ik ga door tot dat ik dit verslagen heb, samen met hem.(voor zover dat kan)
de aankomende 2 weken zullen wel heel moeilijk zijn maar ik ga door!
en ik geniet met volle teugen van mijn thorson. hij is echt de liefste.

tot gauw! chantal