Wat vinden jullie hier nou van?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Wat vinden jullie hier nou van?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 19:40

Boos! Boos! Boos! Boos! Ik ben BOOS Boos! Boos! Boos!

De dochter van de buurman, rijd op haar 2 jarige fjordenmerrie!!!!!!!!
Hij is er stevig genoeg voor zegt ze...
Túúúúrlijk Frusty

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers


daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:58

Dat is echt iets waar ik me nou ook heel erg kwaad om zou kunnen maken!! Boos!
Ik heb bij een meisje in de klas gezeten die al op haar 2-jarige haflinger reed, maar als je daar wat van zegt, zijn ze inderdaad zo eigenwijs om te zeggen: kan makkelijk hij is stevig genoeg Boos!
Kun je niet met de dochter of de buurman praten om proberen duidelijk te maken dat dit echt niet kan? Of helpt dat niet?

Groetjes Diane

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:59

Dat mag nog helemaal niet! Ik zou er wat van zeggen. Arm beest. Ga anders met de buurman praten!!!!!!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:00

Wat een kind zeg!!
Als je zo vroeg al gaat rijden ben je je paard nie waard!!!(vin ik dan he Knipoog )

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:18

Je moet dat kind (haar ouders) uitleggen dat er veel meer is dan rijden, het leukste is juist het bij je pony zijn.
Zeg ook dat ze veel langer plezier van haar pony kan houden als ze nog heel eventjes (een jaar) geduld heeft, alles zal dan ook veel beter gaan enzo.
Misschien dat dat hen overhaaldd?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:47

Ja, je hebt altijd mensen die het beter weten. Waarom een pony lekker laten uitgroeien als je er nu al op kunt zitten...?
Mijn ervaring is dat zulke mensen niet voor rede vatbaar zijn. Maar je kunt wel proberen uit te leggen waarom dit slecht is voor de pony. Misschien dat zij wel naar je willen luisteren.

* To Belg, or not to Belg *

sunshine

Berichten: 12055
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:37

Dat vind ik dus niet kunnen he Boos!
Als je perse wilt rijden koop dan een oudere pony. Laat ze lekker uitgroeien!!!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:12

misschien helpt het om eens heel goed uit te leggen waarom een paard met 2 nog niet ingereden mag worden?
kwaad worden heeft geen zin, worden ze juist koppig van denk ik.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:29

Ga lekker met haar ouders praten en leg uit dat je een paard erg kan verknallen als dat meisje zo doorgaat.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:37

ff alle gevolgen opn een rijtje zetten, hele goede argument zodat een heel stevig verhaal heb. Dan bedenken ze zich zo denk ik!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:12

kwas vrijdag op de manege bij ons in de buurt.. was er een meisje aan al een uur aan het rijden op een 3 jarige!!! En niet tussen door stappen aan de lange teugel ofzo nee hele tijd galoperen enz.. Boos!... Ik zat egt zo van een 3 jarige laat je toch nog lekker van zijn jeugd genieten Haha!.. half uurtje op een dag is lang zat voor zo'n beestje.. kan je na een tijd wel langer op gaan zitten maar niet als ie net 3 is!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:28

een meisje uit mijn klas doet dat ook! haar paard was ook 2 toen ze er op reed maar "hij was wel sterk genoeg en wou graag bereden worden"

doe dan wat anders met je paard maar ook al is je paard sterk, hij of zij zit nog volop in de groei!

ik kan me hier echt heel boos om maken!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:48

Hoe oud is dat meisje? Misschien denkt ze goed te doen en weet ze gewoon niet dat het niet mag.
Aan praten heb je meer dan hier lopen schelden

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:51

Ik zou ook eens met haar gaan praten. Dit verdient een paard niet

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 14:08

Ik zal het proberen, maar dat meisje (16) is echt zo'n beter-weter! Die wil echt niks van me aannemen, ze weet het zelf allemaal veel beter! (Zij is toch degene die een ruiterbewijs heeft???)

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:42

Suc6 ermee, vertel haar vooral goed wat de gevolgen zijn!!

Romeo Lovers

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:54

Ga grondig te werk zou ik zeggen }>
Print fotos van brooke of paarden met een ingezakte rug enzo uit en zeg dat dit de gevolgen kunnen zijn.
Vertel dan ook wat je allemaal meer kunt doen met je pony, en vertel haar de nadelen over het vroeg inrijden, en dat het alleen lichamelijk niet goed is maar geestelijk ook niet.
Suc6
(doe dit ook waar dr ouders bij zijn enzo)

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 04:41

Wij beginnen hier met het inrijden wanneer een paard 2 2,5 is. Ik heb nog geen problemen gemerkt met de paarden die zo vroeg ingereden zijn. Natuurlijk rijden we er geen uren mee, maar een paar minuten stappen en dat is al genoeg. Ik kan me wel heel erg ergeren over mensen die constant met een paard lopen te galoperen. Er zijn inderdaad meerdere dingen die je met je paardje kunt doen. Ik vind stappen door het bos al heel relaxed! Gewoon lekker rustig stappen in de natuur. Ik weet nu niet of ponies zoveel anders zijn met paarden qua leeftijd inrijden. Wij hebben namelijk geen ponies dus ik weet er niets van. Onze paarden worden ook niet elke dag bereden. Gewoon een paar daagjes in de week een paar minuten is al meer dan genoeg. Meer intensive gaan trainen kan inderdaad wel wachten tot ze wat ouder zijn!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:26

Sjeej ... ik vind dit totaal geen stijl wat dat kind doet. Als je begint met beleren op z´n 2,5 jaar vind ik her vroeg genoeg. Ik heb ook een Shetlander van 2 Jaar. Maar ik ga daar nog niet op rijden ondanks dat ik maar 36 kilo weeg.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:34

Kan me goed voorstellen dat je boos bent. Maar wat kun je er tegen doen?
Bij ons wordt er op dit moment een fjord ingereden en die is 2 en 8 maanden en was 2.5 toen die de beginselen leerde. Ik zou er iets van zeggen, maar grote kans dat ze niet luistert omdat ze dan zou zeggen dat het haar pony is en zij doet waar zij zin in heeft. Ik snap sommige mensen niet

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:48

Maak je je dan ook druk om al die 2-jarige renpaarden? Ga je dan ook naar zo'n eigenaar en vertel je hem hoe 'slecht' dat wel neit is? Hoe slecht is dat dan? Waarom dan opeens wel als hij 3 is?
Ik vind dat hier een beetje dik gedaan wordt over iets waar helemaal geen duidelijkheid over is. Kennen jullie dat meisje en haar fjord? Zien jullie haar allemaal dagelijks rijden en eht beest de vernieling inrijden? Nee toch, nou, waarom dan zo scherp oordelen? Sorry, maar dát vind ik geen stijl.
Ik ben het er niet mee eens dat een 2-jarige bereden wordt, dat zijn echt nog veulens, maar het gebeurt, en door er dan zo miepig en op de teentjes getrapt over te doen vind ik ook een beetje stijlloos. Een paard is pas uitgegroeid als hij 8 is, dus eigenlijk moet je hem voor die tijd helemaal niet belasten, maar men heeft dat geduld niet. En er zijn zat paarden die er echt niet slechter van geworden zijn. Onze hengst heeft vanaf zijn 2e geraced, is nu 8 en mankeert ecth niets. Onze andere arabier heeft vanaf zijn 2e ook geraced, maar n jaartje daarna kochten wij hem, maar die mankeert ook niets. En racen is nogal een belasting. Nu zijn dit twee keiharde bikkels, want mijn KWPNer kon er niet tegen, die was 3,5 toen hij ingereden werd maar bleef zwakjes. Het ligt gewoon heel erg aan het paard, ik ben er zeker geen voorstander van, maar zonder de werkelijke feiten te kennen vind ik dat je zo scherp niet mag oordelen.
2 jaar en 8 maanden kan best hoor, beest krijgt er niets van om dan al wat te leren en bereden te worden. Je kunt van zo'n dier alleen niet verwachten dat hij/zij topprestaties levert en dat opde lange duur ook nog kan. Hoewel, onze 2 arabieren doen dat nu nog, en die zijn echt niet lichtzinnig getraind ofzo. Het is niet netjes, maar er zijn heus véél ergere dingen in deze wereld!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 09:06

Laui! schreef:
Maak je je dan ook druk om al die 2-jarige renpaarden? Ga je dan ook naar zo'n eigenaar en vertel je hem hoe 'slecht' dat wel neit is? Hoe slecht is dat dan? Waarom dan opeens wel als hij 3 is?
En er zijn zat paarden die er echt niet slechter van geworden zijn. Onze hengst heeft vanaf zijn 2e geraced, is nu 8 en mankeert ecth niets. Onze andere arabier heeft vanaf zijn 2e ook geraced, maar n jaartje daarna kochten wij hem, maar die mankeert ook niets. En racen is nogal een belasting.

Mijn oom heeft ook n ex-racer die nu 16 of 17 is, beestje heeft ook (nog) nergens last van. Niet allle ex-racers, maar wel veel krijgen op latere leeftijd problemen met benen en pezen als gevolg van het inrijden op 2-jarige leeftijd en meteen zo'n belastend werk moeten leveren. Ik denk dat het niet goed is om een paard voor zn 3à4 jaar in te rijden, maar als het dan toch vroeg moet, kan dat paard maar beter het geluk hebben niet al te zwaar dressuurmatig getraind te worden dan meteen moeten gaan te racen.
Ik hoop in elk geval dat jouw twee paarden (net zoals ik dat hoop voor mn oom zn paard) bij de minderheid die geen gevolgen draagt van dat racen op veel te jonge leeftijd, zullen blijken te horen.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:59

Fjorden, Haflingers e.d. zien er wel sterk uit, maar zijn het nog helemaal niet op die leeftijd, omdat ze vrij laat rijp zijn. Als ze wat breder zijn, betekent het nog niet dat de botten voldoende sterk zijn. Maar niet iedereen wil dat beseffen...

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:29

Wat maak je je druk, dan kan het paard ook weer vroeg met pensioen Haha!

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 12:33

Als ik eerlijk ben word ik een beetje moe van deze discussie. Hoevaak is hier niet al over gesproken? Men wordt het toch nooit met elkaar eens hierover.

Ik vind het alleen erg tegenvallen dat heel Bokt gelijk over iemand heen valt die ook maar "iets" doet met zijn/haar paard die jonger is dan drie jaar. Ik keur het ook niet goed, maar om er nou zo'n commotie over te maken?

Dingen die je bij iemand anders ziet, zul je moeten accepteren. Tenzij het om ernstige mishandeling gaat, heb je je gewoon erbuiten te houden. Als iedereen met een grote mond nou eens vlekkeloos en helemaal volgens de regels met hun eigen paard omgaat, dan schieten we alweer een heel eind op.

Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Lau07, laura22, rien10, tienus63, VosjeN en 34 bezoekers