verslag van mijn eerste wedstrijd met Leys !!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 19:54

Zoooo... dat was een leuk maar vermoeiend weekend! Het is nu zondagavond half 9 en ik zit in mijn witte (ehm... beetje ranzig nu) rijbroek in een internetcafé in het centrum van Utrecht. Leek me wel verstandig om hier ff het concoursverslag te schrijven, anders komt er morgen van werken helemaal niets van werken en daar zal mijn baas niet blij mee zijn...

Houden we het spannend of vertellen we meteen hoe het gegaan is? Ja, dat laatste maar: Leys en ik waren EERSTE !!!! Party!! Party!! Party!! We hebben een mooi groot tinnen herinneringsbord gewonnen en ik heb Leys helemaal lens geknuffeld na afloop, want hij heeft me er toch wel ff mooi doorheen gesleept!

Maar goed, hoe ging het allemaal. Vrijdag had ik vrij en toen ben ik Leys lekker gaan vlechten. Pris had 'm 's morgens al lekker onder de douche gezet en daarna ben ik 'm gaan vlechten. Wel 29 kleine knopjes (pfff... volgende keer toch iets groter vlechten, ben een uur bezig geweest) die wonder boven wonder drie dagen lang fantastisch zijn blijven zitten. Om 5 uur was het zover: de wedstrijd begon. Mayo was straalzenuwachtig (maar dat wisten jullie inmiddels al) en Prisca had de twijfelachtige eer om Leys los te rijden (zij moest eerder starten dan ik). Pris startte voor het eerst L1 en ondanks dat ze zelf niet echt tevreden was over het verloop zag het er vanuit de verte best goed uit. Toen moest Mayo en die deed het haast in haar broek. Zij was wel de enige van ons drieën die tot 3x toe haar paard in de proef volkomen vierkant had staan!

En toen moest ik. Ik was de hele dag nog niet nerveus geweest, maar op het moment dat ik bij A afwendde en dus aan m'n proefje begon, voelde ik heel eventjes een rare knoop in m'n maag (hihi, met parachutespringen voelde dat precies zo!). Dus dit deed ik 12 jaar geleden met Manjo, ging er door me heen. Op een paar puntjes na (waar Leys even doorschoot, na de rechtergalop bijvoorbeeld) was ik wel redelijk tevreden. Ik heb het vrijwel meteen op video teruggezien en het zag er wel aardig uit, hoewel ik echt geen flauw benul had of dit nu goed of slecht was. Te lang geen wedstrijden gereden om dit te kunnen beoordelen. Pris is thuis de band gaan kijken en zij vertelde me de volgende dag dat ik echt niet ontevreden mocht zijn voor een eerste keer. Dus daar moest ik het maar mee doen.... Lachen Marco heeft me in ieder geval prima voorgelezen met z'n mooie oostelijke accent (daar voel ik me nou echt bij thuis!), dat mag hij vaker doen!

Die avond was er ook nog montédraven, waarbij je op commando moet stappen en/of draven. Dat vond Leys maar wat gaaf en die schoot er een paar keer in galop vandoor (zie foto's op Plaatjesforum). Daarna moest Prisca nog springen, wat op zich best lekker ging, en uiteindelijk waren we om 12 uur 's nachts de laatsten die ons paard nog op stal moesten zetten. Een laat einde van een leuke eerste dag.

Toen kwam zaterdag. Eerst belde Yor helaas af dat ze zwak, ziek en misselijk was (gaat het alweer, Yor?) en dus niet naar Utrecht kon komen. Daarna heb ik Lau en Lau van de trein gehaald (Lautje - m'n zusje dus - en Laudine) en zijn we wat gaan drinken in m'n nieuwe flatje. Later kwam Mayo ook nog en toen hebben we met z'n allen nog de chaps voor de pas de deux in elkaar genaaid. Toen naar de manege en klaarmaken voor de pas de deux. Jeeeee wat jeukt die schmink!!! Leys keek ook heel raar op, maar hij herkende gelukkig mijn stem en het boeide hem ook helemaal niet dat hij een streepjesdeken op kreeg (kleurde mooi bij z'n benen - een echte ZORSE...). Dit in tegenstelling tot Meis, die Mayo nog geen 10 meter in haar buurt wilde hebben (Merilyn werd bijna gelanceerd toen ze Meis de kant van Mayo op dreef). Uiteindelijk is het Mayo nog gelukt om in het zadel terecht te komen, zonder rieten rokje dus die hebben we maar lekker laten zitten. Maar waarom ze onze act nou aankondigden als 'de kokosnoten'... Joost mag het weten (maar die was er niet bij). Wel een hele hoop andere Bokkers: Lautje en Laui dus, en Merilyn en Roel, en Maartje (Jura) kwam ook helemaal uit Purmerend!!!

De pas de deux ging best lekker, beter dan alle generale repetities bij elkaar! En we reden nu pas voor het eerst op muziek... Zelfs Mayo ontspande halverwege de proef en na afloop kregen we een daverend applaus. Het was jammer dat er geen prijzen waren voor kostuums en aankleding (er werd puur op rijden en muziek gejureerd), want dan waren we zeker erg hoog geëindigd. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze ons erg origineel vonden (hoewel er nog meer bosnegers bleken te zijn, maar die zagen er veel simpeler uit - wij waren echt stukken beter!).

Na de pas de deux zijn we als een gek gaan afschminken. Ik was daarmee veel eerder klaar dan Mayo, want die stond maar te banketstaaf met alles en iedereen. Ondertussen had ik alle kleren al meegenomen naar de zadelkast, zodat Mayo nog in haar beha op het toilet stond Lachen maar gelukkig was Maartje nog bij haar en die had een vestje bij zich, zodat Mayo niet halfnaakt het wedstrijdterrein over hoefde.

Toen kwam de barrelrace: achtjes om de pionnen heen. Ondanks mijn extra achtje won ik toch van Mayo, omdat zij het verschil tussen links en rechts een beetje kwijt was (blondje? - *grin*). Mijn tijd was volgens mij niet al te snel, maar het kon er mee door. Pris moest later die dag nog progressief springen en dat ging erg lekker, Leys had er veel zin in en hij liep niet ongelofelijk te trekken op de hindernissen zoals hij anders vaak doet. Deze keer waren we niet zo laat thuis, maar toch lag ik om 1 uur in mijn bedje omdat ik een vriend van mij nog beloofd had om wat te gaan drinken in de stad (en hij was helemaal speciaal voor mij uit Eerbeek komen rijden, lief hè).

Vanmorgen was ik om 9 uur weer klaarwakker. Eerst die vriend de deur uit geschopt (oké, vriendelijk gedag gezegd dan) en vervolgens kwamen mijn ouders nog klussen, zodat ik pas tegen een uurtje of half 5 naar de manege kon. Pris was toen net bezig Leys klaar te maken voor de parade. Omdat ik haar jasje had geleend voor de wedstrijd, stond ik nu min of meer in zomertenue, maar ach, ik had toch geen prijs... (dacht ik). Totdat de prijzen van groep 3 werden omgeroepen (degenen die dressuur en spelletjes hadden gedaan). Leys en ik bleken GEWONNEN te hebben!!!

Omdat ik de spelletjes best verklooid had, moest ik het van de dressuur hebben en ik was dan ook erg benieuwd naar mijn punten. Dat bleken er 160 te zijn! Degene die met dressuur overall eerste was (maar in een andere groep zat omdat ze ook sprong), had 166 punten, dus daar zat ik nog niet eens zo gek ver van af. Moet zeggen dat dit erg motiverend op mij heeft gewerkt. De eerste wedstrijd sinds eeuwen en dan meteen eerste worden met 160 punten. Ben stiekum toch best een beetje trots op mezelf, maar nog meer op mijn paardje, dat me erdoorheen geloodst heeft. Leys, je bent een topper!

Maar goed, ik zit nu dus moe maar voldaan dit verslag te typen (jee, wat een lap tekst) en ik ga zo fijn naar huis om lekker te douchen en na te genieten van een warm, gezellig en heel leerzaam weekend! Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-06-24 21:03 ]</font>


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 19:59

Het was een super weekend en dit gaan we dus mooi vaker doen he.

gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:08

JOEPIEIEIEIE
jaaa het gaat nu een stuk beterrr!!
taralalalalalalalalal GEFELICIBOKT!!!
kei goed zeg!!!
en leuk om te lezen dit alles! jullie hebben echt met zn allen een TOP weekend gehad zo te lezen!!!
nogmaals GEFELICIBOKT Ka en Leys!

"Some memories are best forgotten"

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:20

Het was inderdaad een topweekend. Ik zou alleen er zaterdag zijn, maar aangezien ik mij vrijdag erg beroerd voelde ging ik niet werken. De hele ochtend wel op bed gelegen en vervolgens laat in de middag de buitenlucht opgezocht. Dus ben ik ook het hele weekend op de Zilfia's Hoeve geweest. Het was enorm gezellig, met veel lol en ook wat dieptepunten. Maar de lol heeft het toch gewonnen!! Inderdaad is dit voor herhaling vatbaar.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:24

Klinkt inderdaad als een heel gaaf weekend *LOL*
Karin gefeliciteerd hoor met je 1e plaats Party!! Party!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:47

Klinkt gaaf!!! Party!! Party!! Party!! GEFELICIBOKT met je 1e!!!!!!!!!!!! plaats!!!!!! Party!! Party!! Party!! !!!

Echt gaaf zeg!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:12

Gefeliciteerd!!!!!!!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:47

[img]../upload/745/karinmetprijs.jpg[/img]
Hierbij het overtuigende bewijs dat ze ook daadwerkelijk gewonnen heeft !
(Nee, ze heeft geen ponyruitertje in elkaar gerost om dat bord te bemachtigen ! *LOL* )

Marco

Karma is biding its time

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:50

Mooie foto!!! Eerlijk verdient Karin!!! *LOL* *LOL* Haha! Haha!

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 21:50

Gave foto! Marco jij nu ook een echt bokker??? *LOL* *LOL* *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 22:30

Gefeliciteerd!! Goed man!! Party!!

Ik vond het een hele leuke middag!
En ik heb Leys ook nog even mogen losrijden, vond ik erg leuk. Hij is erg lief! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 22:36

Ben blij dat jullie hem allemaal zo lief vonden. Hij heeft niet zo goede naam op de manege 3 jaar geleden was het een heel ander paard. zelfs de afgelopen maanden is hij heel erg veranderd (zeer positief).

Ik ben best trots op hem Lovers . Het is een verschrikkelijke harde werker. Party!!

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 01:46

wat fantastisch zeg!
echt een te gekke dag voor jullie!en dat leys zo lief was,en uiteraard pris ook zo lief was om jou deze dag te gunnen.gaaf hoor!

soms is het beter om te zwijgen

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 08:51

Aaaahhh... tof die foto!!! Nou, de link van deze topic gaat per mail de hele wereld over hoor, iedereen moet zien wat voor gaaf paardje ik mag rijden! Party!!

Enne Marco: jij ook op Bokt? Hihi... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 09:19

Ach ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit he Karin Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 09:31

Gefeliciteerd, dat moet echt een heel leuk weekend zijn geweest. Wat een toppertje zeg die Leys, gaaf paard.

Ineke2

Berichten: 33004
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 09:48

Gefeliciteerd, ook al eerste! Is dit een geluksweekend ofzo? Party!! Party!! Party!!

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 10:29

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 10:38

Op 8 augustus is er weer een onderlinge wedstrijd. Prisca gaat dan springen en ik doe de dressuur. Hoop dat-ie er dan ook weer veel zin in heeft! Met landelijk wacht ik nog even tot het nieuwe jaar, ik rijd hem nu nog maar net 2 maanden. Hoewel ik het nu best zie zitten! Die onderlinge wedstrijden zie ik wel als een mooie gelegenheid om te oefenen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:43

GGGGGGGGAAAAAAFFFFFFFFFF Karin, van harte gefeliciteerd van mij!!! Gaaf die foto van jou en Leys!!! Echt heeeelll tof voor je! Groetjes van Ilo.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:47

heeey wat leuk dus dan hebben jullie smaen een startkaart!
Super gedaan hoor Karin en een onwijs leuke foto!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 17:56

Gaaf Karin, ik vind het enorm knap van je!
Zeker omdat je Leys nog maar 2 maanden rijdt.

Was je vantevoren helemaal niet zenuwachtig? Ik kan me voorstellen dat als het 12 jaar geleden is geweest dat je gestart bent, dat de zenuwen dan door je lijf heen gieren ...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:28

Volgens mij was ze niet zo heel erg zenuwachtig. Ook helemaal niet erg, want ik was zenuwachtig genoeg voor 2 Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Ann, GoogleAdsense, MaaikeL8, Poety, quni, Rubio en 24 bezoekers