dankzij Gammon in de lappenmand, kwetsuur in beeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:05

maarreh wat heeft de dokter over je knie gezegd?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:05

Anna-Jelly schreef
Citaat:
Ooit bij stilgestaan dat ik pellie irl elke dag zie en zij mij misschien wél kent en zij misschien zelf wel een oordeel kan vestigen over het feit dat ik haar paard uitscheld


't zit je wel hoog hè?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:10

Ik vind er een behoorlijk verschil bestaan tussen op het moment zelf je paard uitschelden en dat een tijd later tegen iemand anders te herhalen. En stilstaan met opstijgen is een kwestie van opvoeden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 18:31

Oh ja wat zei de dokter!! Gekneusd!!! En hoe het met de kniebanden staat moeten we afwachten.... dus ik zit deze week thuis met coldpacks op mijn knie om te koelen. Maar 2 minuten in de auto naar stal red ik nog wel. 35 minuten naar mijn werk niet natuurlijk... Haha!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:39

Lielle schreef:
Ik vind er een behoorlijk verschil bestaan tussen op het moment zelf je paard uitschelden en dat een tijd later tegen iemand anders te herhalen. En stilstaan met opstijgen is een kwestie van opvoeden.


Hier sluit ik me ook bij aan. Sheril heeft tijdens het rijden ook wel eens anders geheten, maar ik weet wel dat het altijd aan mezelf ligt en zij gewoon de kansen die ik haar geef benut. Ik heb haar dan ook nooit achteraf uitgescholden en zou dan ook niet pikken van iemand op stal.
Weet je trouwens zeker dat hij geen pijn heeft met opstijgen?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:05

als je je paard uitscheld ipv hem af te slaan zou ik zeggen:scheld er maar lekker op los!ze verstaan het toch niet!
en denk maar niet dat Quentin altijd gewoon Quentin heet....via heel wat minder lieve naampjes ben ik al heel wat woede en frustratie kwijtgeraakt

en dat heb ik dan weer 1000x liever dan van die mensen die al hun woede in zich houden en zich dan onredelijk naar hun paard gaan gedragen, dus ineens nix meer accepteren en in die mond gaan liggen trekken en maar schoppen en slaan en boos blijven

als Q een keer iets flikt waar ik boos om wordt dan hoor je me ook weleens binnensmonds of zachtjes(als ik alleen thuis in de bak ben, waar niemand me hoort gaat het wel eens ietsjes harder)vloeken of Q 'uitschelden', maar dan ben ik t wel meteen kwijt en kan ik gewoon rustig en vriendelijk, en vooral eerlijk! verder rijden.

dan maar liever 1x gvd zeggen of kl**tzak of l*l en dan weer normaal verder rijden dan dat je je van binnen zit op te vreten omdat hij zo vervelend doet waardoor je ongeduldiger wordt!

oke nu het opstapprobleem, heb vandaag nog fijn met een paardje op mn werk uitgevochten dat opstappen toch echt stilstaan betekend, en niet omhoog gaan, consequent 'ho' zeggen en laat iemand hem vasthouden als het jezelf niet lukt of als je niet durft!

ik rijd een 3 jarige voor iemand, en die ging dus naar voren zodra je je been erover doet, nu staat ze tegen t hek en gaat ze dus achteruit!irritant, maar die wordt nu vastgehouden, en soms staan de mensen er alleen maar langs en dalijk kan ik er gewoon zelf op

heb ook nog een tijdje voor een handelsstal gereden, daar waren er 2 met hetzelfde trucje, je doet 1 voet in de beugel, ze gaan wat draaien, je zegt ho en houd de teugels strak, ze staan weer stil, dan doe je je been over de rug heen, en dan gaan ze toch bokken!! hoofd tussen de knieen en bokkend door de bak(vliegles!!)

1tje heb ik toen gruwelijk onder zn buik geschopt en die stond vanaf toen mooi stil!

de ander was heel erg groot, dus ik had moeite met opstappen, tot ruim 1.70 lukt het, maar die was 1.76 en vrij breed, en omdat ze daar alleen maar sprongen lag er een springzadeltje op, dus waren de beugels vrij kort, dus mn been moest ver omhoog, dat ging nog wel, maar dan ff afzetten om er echt op te kunnen(en heb al zo'n slechte knieen), dus hij had tijd genoeg om te gaan klieren, toen werd ie ff vastgehouden maar sleepte die man gewoon mee, en ik lag er alsnog langs(leuk he, jonge paardjes rijden!)dus toen met longeerlijn eraan en veel op en afstappen oefenen en toen ging het ook goed

maar dat waren allemaal 3 jarigen die zo vervelend deden, ik weet niet hoe oud die van jou is, maar als hij al geruime tijd onder het zadel is dan is het gewoon een rotgeintje, en mag je best ff vloeken hoor!

maar ga samen met iemand het op en afstappen, oefenen, ook na het rijden nog eenpaar keer op en afstappen, tijdens het rijden zelf ook vaak halthouden, laat hem dan maar extra lang stilstaan, dat hij weet dat 'ho' ook echt 'ho' is!

succes met je knie!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 20:18

Dank je,
1.76 is een flinke hoogte om van af te vallen, dan is 1,45 een eitje hihi. Gammon is waarschijnlijk 4.5 (woensdag komt de tandarts) en ik weet zéker dat hij aan het klieren is.

Haha! ik heb gam ook al eens haarfijn verteld wat ik met hem zou doen en wilde doen als hij niet zoveel sterker dan mijn was, hihihi, en geloof me bij een mens had ik een moord op mijn geweten.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:42

Beetje enthousiast..... joepie rijden denkt ie... niet van O even blijven staan, mijn vrouwtje moet er nog op.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:00

Oh, dat was ik vergeten: sterkte met je pijnlijke knie, daar zal je nog even last van houden.

PS Ik heb ook mijn paarden heel wat lelijks genoemd hoor, in het vuur van de strijd Haha!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:03

Nou mijn tinker heeft dit ook een tijdje gedaan, en de eerste maand(en) ben ik alleen met hulp opgestapt en daarna iemand er alleen voor laten staan, dan ernaast, dan een meter verder. Het kost tijd en geduld, maar uiteindelijk si het toch goed gekomen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 21:49

Zoek de verschillen... }>

AfbeeldingAfbeelding

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:07

ehm.. hahahahahah mis ik iets? is dit voor en na? Haha!:D:D:D:D

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:09

zo jeempie. Dat ziet dr niet goed uit Party!!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:15

Oeh, dat ziet er niet fijn uit!!! Daar maar heel erg veel sterkte mee!

En over Gammon, tja het is op het moment waarschijnlijk gewoon een pubertje, zal je aan moeten werken om hem te leren luisteren en te laten staan. Wanneer je met hem wandelt, al zijn het maar kleine stukjes, zet hem af en toe stil en zeg heel duidelijk "Sta!". Zodra hij braaf stil BLIJFT staan, beloon je hem. Dit blijven herhalen, zodat ie op je stem leert reageren. Laat hem ook eens los in de bak, ga voor hem staan, doe drie passen naar voren en zorg dat hij gelijk met jou 3 passen terug zet, dat hij respect voor je krijgt en aan de kant gaat voor je. Loop zelf achteruit en zorg dat hij hetzelfde aantal passen vooruit doet. Wanneer jij stil staat, zeg je weer duidelijk "Sta!" En weer belonen als hij het goed doet, ook weer met je stem. Wanneer hij goed op je stem reageert, dan proberen met opstijgen ook hem met je stem stil te laten staan. Desnoods iemand anders, of desnoods eerst alleen schuin naast m te gaan staan en alleen maar doen alsof je opstijgt. Zodra hij wil gaan bewegen, weer "Sta!" (Of ipv sta weet ik het welk voord, Ho, oid)

Zo heb ik het ook met mijn eigenwijze Tinkertje gedaan, ik kreeg hem onbeleerd, heel erg verwend, liep zo over je heen, ook geen respect. Maar het eerste wat ik hem geleerd heb is stilstaan wanneer ik dat zeg! En dat is erg handig. Wanneer ik ga rijden blijft hij netjes stilstaan als ik erop klim, ben ik alleen en wil ik bv een hindernis opzetten, klim ik eraf en kan hem gewoon laten staan. Een keer "Sta!" zeggen is dan genoeg. Erg fijn, je komt dan sowieso al handen tekort met die rotbalken en staanders *LOL*

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 22:19

Oei, veel bruikbare tips Tequila! Erg praktisch, dank je.

Snooow.... nee dat is niet ervoor en erna.... }> links is het!! Knipoog

ik heb zo wel erge brieke benen zie ik, hihi

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:20

Graag gedaan Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:29

Heel veel sterkte met je knie!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:53

Pellie schreef:
ik heb zo wel erge brieke benen zie ik, hihi


Wat voor benen? Sterkte, was ik in mijn vorige reactie vergeten!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:55

hihi ik snap t al Lachen

ziet er niet zo nice uit Boos!:(:(:(:(

sterkte!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 23:57

Briek = fries voor scheef, krom en dat soort zaken maar dan tegelijk ofzo. Haha!

Dank mensen, dank.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:23

AU!! Flinke bult! Niet zo blauw....is dat een goed teken?

Terugkomend op tequila`s advies... Dat Ho of Sta idee werkt prima...ik kan Blizz ook gewoon los laten staan in de bak..hij loopt me achterna of blijft staan. MAAR! Hij is op een dag ook wel eens gaan liggen, met zadel en al... rollen met een westernzadel is geen goed idee. Even als notitie dat je op je hoede moet blijven... Pling

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 18:21

Kweenie er zit wel een bloeduitstorting op dus denk dat mijn knie nog wel blauw wordt...

Gam is geen roller... }>

Gaby heeft hem vandaag gereden en geen zuchtje wind hoor, zelfs met opstijgen niet. Hij loopt mij dus écht gewoon te f*cken!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:38

hmm je knie ziet er niet zo goed uit!
beterschap!

maar wat irritant zeg dat hij het dus alleen bij jou doet

maar is toch ook weer fijn, want hij kan dus netjes stilstaan en heeft nergens last van oidhij weet dus dat ie het bij jou gewoon voor elkaar krijgt om weg te lopen, daar moet je dus aan gaan werken samen met iemand anders, zodra je knie beter is!

hij kan dus heel braaf zijn, met wat geduld, en consequent zijn wordt ie dat vast en zeker ook bij jou!

succes!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 19:01

Ja hij kan het best, moet je die stinker bij haar eens zien lopen, mooi rond en ontspannen...

ik vervloekte mijn knie vanmiddag wel want ik wilde graaaag met hem aan de gang met opstijgen enzo!!
Nog ff geduld Pel, het gaat al iets beter met lopen dus het is geen langdurig drama volgens mij.

Lachen Lachen Pling
Laatst bijgewerkt door Pellie op 14-01-03 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:15

Frustrerend is dat he? Loopt ie zomaar met een ander weg! GRRRR. Hij pest alleen degene van wie die houdt moet je maar denken...

En ja geduld...liever nu een paar daagjes eruit dan wekenlang kniedrama!