Weer gereden na vakantieperiode paarden

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Askja

Weer gereden na vakantieperiode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 12:28

Zondag eindelijk weer gereden nadat onze paarden een maand lekker vakantie hebben gehad op de wei. Het werd tijd ook, want ze beginnen een beetje vadsig te worden. Vanwege de sneeuw hadden we er nog geen ijzers onder gedaan. Tja, het gevolg was dat ze meteen in de vijfde versnelling (telgang) liepen. Veltir wilde voortdurend scheuren en Hlynur liep overal naar te kijken, en ondertussen ging het maar van zwiek-zwiek-zwiek (schweinepass). Hlynur ging zelfs nog onderuit, zodat Sjoerd met een sierlijke koprol (erg nuttig, al die judo-ervaring) op de straat terecht kwam. Gelukkig geen schade, zelfs niet geschrokken. Uiteindelijk kregen we het toch nog voorelkaar ze min of meer in tölt te laten lopen. Maar het zag er waarschijnlijk niet uit! Toch hadden we de grootste lol en was het heerlijk om eindelijk weer te kunnen rijden. Sjoerd was zo lief Veltir na het rijden meteen van ijzertjes te voorzien. Dus vanaf vandaag moet ie echt weer aan de bak (Veltir dus). De rest krijgt volgende week ijzers, en dan moeten zij er ook weer aan geloven. Nu maar hopen dat het niet weer gaat sneeuwen en dat het voorjaar dit jaar heel vroeg begint! Want het is wel weer mooi geweest met de winter, wat mij betreft.
Doe mij maar een lekker zonnetje, groen gras en bloeiende bloemen en minimaal 15 graden!

Stal Skýjafar, Tölt in Balans Tölt- en Centered Riding lessen op goed getrainde IJslandse paarden
Meer weten over mijn visie op rijden en trainen? Bezoek mijn vernieuwde site http://www.stalskyjafar.nl
Always learning

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie