De zon, De sneeuw, De oortjes

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

#Ymke#

De zon, De sneeuw, De oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 00:16

De zon bescheen de sneeuw die als witte pareltjes fonkelde in de weilanden. Onder me het witte, warme lijf van een stoere kanjer die vrolijk alles bekeek en zijn benen hoog opgooiende in een heerlijk drafje. Naast mij de knapste jongen van de wereld, met zijn rooie wangen van het harde fietsen om die fanatieke kanjer bij te houden. Op de bevroren sloten waggelde eenden die zich luid kwakend op de been probeerde te houden. Voorzichtig voetje voor voetje schuifelend over het gladde ijs.
In de verte het gelach van mensen op de bevroren meertjes en kanaaltjes. Hele groepen met kleine hoentjes die zich een voor een in een wak lieten glijden. Reigers aan de weg die ons met eksterogen aanstaarden of wij hun wel met rust lieten.
Inmiddels rustig stappend langs een ondergelopen weiland waar weer mensen fanatiek aan het schaatsen zijn. Ik kijk opzij. Onder een wollen muts kijken twee groene ogen me lachend aan. Ik trek m'n sjaal nog verder over m'n neus. Even sluit ik m'n ogen. Ik hoor het regelmatige geluid van hoefjes op de weg, het ontspannen gebries, het gelach van de mensen en het geluid van vogels en eenden die vechten om een plekje in een wak. Als ik m'n ogen open kijk ik de witte polders in. In de verte de huisjes bedekt met sneeuw en voor mij uit..... Twee spierwitte gepriemde oortjes!!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:17

En dit was jij gister met met zoonlief?
Mooi verhaaltje hoor. Kan meestal ook zo van een buitenrit met me paard genieten.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 12:53

Niet met zoonlief. Met vriendlief Haha!
Het was echt genieten!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:45

Als ik dit verhaal zo lees dan zie ik het me helemaal voor me. Wat is buitenrijden toch heerlijk vooral als het zulk winter weer is Schijnheilig

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!

Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie