Grote boem en wedstrijd....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 22:53

Ik had vandaag een locale wedstrijd (lees slechts 2 uur en een kwartier rijden) dus ik had besloten om gewoon 1 dag te gaan en niet daar te overnachten. Dat werd dus vroeg opstaan. Om half 6 stond het paard op de trailer en ging ik op weg. Het was nog stikdonker, ik draai de grote weg, trek op tot ongeveer 60km/u staat er plotseling een kudde herten midden op de weg! Het had geregend en was glad op de weg, bovendien had ik een paard in de trailer dus ik kon niets anders doen dan rustig proberen te remmen, ogen dicht schietgebedje. (Ik had nl. geen zin in een trailer op zijn kant.) De trailer begon al te slippen en BAM, ik rijd zo op ze in. Echt afgrijselijk, ze vlogen alle kanten op en eentje ging onder m`n auto door. Dus toen ik de auto en trailer tot stilstand heb weten te krijgen ben ik meteen naar m`n paard gerend. Ik heb evengoed toch best hard moeten remmen en een paar slingers gemaakt, maar Perry stond nog netjes op zijn benen. 20 meter achter de trailer zag ik in het donker "mijn slagveld" liggen. Een paar herten stonden net op en renden weg, 2 bleven er liggen. Eentje kwam later bij zijn positieven, de andere was dood Huilen Tja, ik kon weinig doen dus ben maar weer terug naar de auto gegaan en gecheckt of ie nog liep. We hebben een groot "hertenvang rek" op de neus dus gelukkig geen schade aan de auto. Had dat rek er niet opgezeten dan had de auto dus echt aan puin gelegen. Toen maar weer verder. Eenmaal aangekomen in de grote stad brak er enorm noodweer los en werd het wegdek spekglad. Doordat het zondag ochtend vroeg was waren er gelukkig niet veel mensen op de weg. Echt stapvoets gereden totdat ik uit de bui was. Ik was nog op tijd op de wedstrijd omdat ik ruim op tijd was weggegaan. Per pakte heel goed aan en toen we om de ring reden tot het belsignaal, heb ik ff uitgestrekte draf gedaan en hij ging me toch een potje macho-en! Hij zweefde echt, echt fantastisch. De proef zelf op vol risico gereden. Per was topfit en had twee grove fouten waarvan 1 in de eenvoudige wissels door draf en een overgang volledig naar de maan omdat ie "ontplofte". Daar hadden we dus twee keer een 3 voor. Maar voor de rest had ie ook veel 8en waardoor we toch nog dik eerste werden met 70%! Met onder andere een 8 voor zijn gangen en een 8 voor houding en zit (trots Haha! ). De tweede proef werd m`n uitslovertje moe. Hij deed een hele nette proef maar naar mijn mening mocht er net wat meer energie in zitten. Ook eerste met 70.8% Ik was natuurlijk weer heeeel trots op hem maar op de terugweg kreeg ik neigingen om hem als barbeque voer te verkopen want hij is de hele weg bezig geweest de trailer af te breken. Dat is altijd zijn grote en enige probleem, hij breekt continue de trailer af. Gek word er van, hij rukt de bekleden van de schotten, schopt het rubber van de wand, verscheurt zijn voerzak, noem maar op. Maar we hebben al een idee hoe we dit gaan oplossen want het moet nou maar eens een keer afgelopen zijn, iedere keer nadat meneer in de trailer heeft gestaan kan ik de boel weer gaan repareren grrrrr Extreme duivel


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 02:52

eng he zie herten,heb ook eens eentje vlak voor de auto gehad,gelukkig kon ik op tijd remmen,rond mijn stal zitten er elke avond en groepje.maar wel echt super dat je eerste werd!congratulations Party!! Party!!

echt goed van jullie!

soms is het beter om te zwijgen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 05:26

Gefeliciteerd met het behalen van de eerste plek Pril. Geeft toch altijd wel weer een goed gevoel he... Party!! Party!!
En die herten kunnen idd vervelend zijn. Zo reden wij een jaar of 2 terug met de trailer met 2 grote stieren erin om ze te testen bij de VA. Het begon toen al te schemeren en dan komen ze tevoorschijn he. Loopt er ook zo'n hele kudde op de weg Boos! . De meesten waren al van de weg af toen ik bij ze kwam, alleen 1 bok met een flink gewei op z'n kop, nog niet. Ik kon het nooit voorremmen. Hij werd naar de zijkant geslingerd en best hard ook. We zijn nog wel gestopt en terug gegaan om te kijken, maar we konden hem niet meer vinden. Dus wat er ooit met hem gebeurd is weet ik niet. Een jaar of 5 geleden heb ik er ook ooit nog eens 1 doodgereden. Die ging wel onder de auto door en die was ook op slag dood. Hij had z'n rug gebroken. En zonde om hem naast de weg te laten liggen, heb ik 'm dus opgeladen en mee naar huis genomen. De honden hebben 3 dagen lang met een dikke pens in de rondte gelopen en wij hadden een vriezer vol met hertevlees Haha! .
groetjes...

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:05

Hee, mooie resultaten Pril! Maar wat een ellende dat hij z'n trailer zo sloopt. Wat gaan jullie er aan doen? Gewoon nieuwsgierig... Lachen

Fijn dat jullie zo'n bullbar op de auto hebben. In Australiƫ heet dat een roobar omdat je daar regelmatig de kans loopt om een kangoeroe tegen je auto te krijgen. Ik heb auto's gezien - zonder roobar - die in botsing waren geweest met zo'n springer, en die zaten aan de voorkant helemaal in elkaar. Te vergelijken met de kracht van een hert (en dat is flink wat, ook al rijd je niet zo hard).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:11

Bij ons steken ze zelden de weg over, ik heb wel een keer een aanvaring met een hert gehad toen ik op de crossbaan bij ons in het bos net een bezembak sprong.

Net in de afzet van mijn paard staken er 4 reeƫn op een halve meter achter de sprong over: mijn paard lande boven op de hindernis en viel om, gelukkig kon ik er net op tijd afspringen...

Ik heb het met de trailer wel een keer met een kat gehad, die kon gelukkig net op tijd wegspringen. Je voelt je zo hulpeloos, want je kan niet remmen om dat je dan je paard onderhand in de achterbak hebt staan.

Gelukking is bij jou alles goed gegaan en hebben je prestaties er niet onder geleden Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Lois_, aliida, amber15, carina, DeGelukkige4, Donnatella, Earth, Isa_Sofie, Jorissie, Linde_C, mamabird, Marsie2, MissWeenie, Mliiesje, Noblesse_, Roihi, roosjenat, RoxanneJessy, Sting, Vagabondo en 109 bezoekers